• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته دولت با تولید اولیه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز‌

  • کد خبر : 17079
  • 26 مرداد 1402 - 23:55
آوای بوشهر؛ استاندار بوشهر از افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته دولت خبر داد و گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید اولیه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز و سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلار در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد محمدی‌‌زاده امشب در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در هفته دولت یک‌هزار و ۷ پروژه در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود اظهار داشت: در هفته دولت ۸۲۳ پروژه کوچک، متوسط و بزرگ افتتاح و ۱۸۴ پروژه هم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه استان بوشهر در هفته دولت را در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا طرح‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ۵ میلیارد دلار است.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان از افتتاح مرحله نخست فاز ۱۱ پارس جنوبی در استان خبر داد و گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید اولیه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز و سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلار در هفته دولت افتتاح می‌شود.

محمدی‌زاده افتتاح اسکله تی پایانه نفتی خارگ پس از پایان تعمیرات در هفته دولت خبر داد و افزود: مخازن ذخیره نفت خارگ نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افتتاح شرکت پتروشیمی هنگام با ۵۷۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، پتروشیمی متانول بخش خصوصی با ۲۴۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری را از دیگر طرح‌های افتتاحیه هفته دولت در استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این هفته طرح‌های زیرساختی در کنگان و عسلویه از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت در زمینه آبخیزداری، ساخت جاده و دیگر عرصه‌ها با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر بارگیری سکوی نفتی میدان رشادت از صدرا بوشهر را از دیگر برنامه‌های هفته دولت دانست و گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی شبکه فاضلاب مناطق جنوبی شهر بوشهر با ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده افتتاح مرحله نخست آب‌شیرین‌کن سیراف ـ جم با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در روز و سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: آب‌شیرین‌کن بنک کنگان با ظرفیت ۶۵۰۰ مترمکعب و ۲۵۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس را از دیگر پروژه‌های هفته دولت در استان بوشهر دانست و گفت: به ظرفیت تولید ۲۷۰۰ تن پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر افتتاح می‌شود که ۲ هزار تن آن مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه و ۷۰۰ تن هم به بخش خصوصی تعلق دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.