• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
13
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر

از ماجرای جبیرهای رها شده توسط آریاساسول تا ضرورت ساماندهی جایگاه‌های دفع پسماند استان

  • کد خبر : 17102
  • 30 مرداد 1402 - 12:31
کاهش آلودگی‌ های زیست محیطی ناشی از فعالیت صنایع در عسلویه مطالبه‌ به حق مردم است و عزم دولت در این خصوص جدی می باشد.

آوای بوشهر ،مدیرکل محیط زیست استان بوشهر می گوید: کاهش آلودگی‌ های زیست محیطی ناشی از فعالیت صنایع در عسلویه مطالبه‌ به حق مردم است و عزم دولت در این خصوص جدی می باشد.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1h7k7a7921rm81m4nbeh1iemdsee.jpg

عبدالرحمن مرادزاده در حاشیه حضور در پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» ضمن تبریک روز خبرنگار، در گفتگو با مدیرمسئول و خبرنگار این رسانه ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت، شرکت‌ های مجتمع گاز پارس جنوبی و نفت و گاز پارس برای کاهش فلرینگ در پارس جنوبی تعهداتی دارند که اقداماتی پیرامون آن آغاز شده که نیاز به شتاب بیشتر دارد.

مرادزاده با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان میزان پیشرفت این مصوبه را احصا کرد، یادآور شد: اتفاق مثبت این است که اقدامات اجرایی یا خرید تجهیزات موردنیاز برای کاهش آلودگی آغاز شده است.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1h7k7a7921p841rn1nvbei811t65.jpg

ماجرای رها کردن جبیر توسط پتروشیمی آریاساسول

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در پاسخ به پرسشی پیرامون حواشی اخیر پتروشیمی آریاساسول که در پی قرارگیری در لیست شرکت های آلاینده، طرح حمایت از جبیرها در پارک ملی نایبند را رها کرده، اظهار داشت: این اداره کل با آریاساسول قرارداد مستقیمی در خصوص حمایت از جبیرها نداشت و آنها به عنوان مسئولیت اجتماعی به چنین پروژه ای ورود کردند، ولی انتظار می رفت اگر بنای پایان این حمایت را دارند، دو یا سه ماه قبل اعلام کنند تا نیروی انسانی و نیازمندی های آن فراهم و با آمادگی بیشتری این شرایط مدیریت شود.

مرادزاده ادامه داد: این اقدام ناگهانی آریاساسول، افزون بر جبیرها، ده نفر نیروی به کار گرفته شده برای حمایت از این جانداران هم بیکار و با مشکل مواجه شدند.

او یادآور می‌شود: شرکت حامی تصور می‌کند با نخستین رهاسازی جبیر در طبیعت پروژه احیای این گونه حیات وحش به پایان رسیده این درحالی است که این تازه نخستین قدم به شمار می‌رود و پروژه احیا پروژه‌ای ۱۰ تا ۱۵ ساله است و باید دید پس از رهاسازی شرایط گونه به چه صورتی پیش می‌رود.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1h7k7a7921h621o6q147iibhpg3b.jpg

از نظر مرادزاده هرچند نگهداری از جبیرها هزینه بر است اما با همراهی داوطلبانه محیط‌بانان و با استفاده از امکانات محیط زیست شرایط جبیرها امروز پایدار است و نگرانی وجود ندارد.

به گفته مدیرکل محیط زیست، شرکت‌ها و صنایع مستقر در عسلویه باید بدون هیچ چشم داشتی و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به حمایت از گونه‌های حیات وحشی که تنها به دلیل حضور آنان زندگی آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته گام بردارند.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1h7k7a7921h3s96g14lnds81logm.jpg

وضعیت نامناسب جایگاه‌های دفع پسماند در استان بوشهر

مدیرکل محیط زیست بوشهر درباره مشکل جایگاه دفع پسماند در استان خصوصا شهرهای ساحلی تصریح کرد: به غیر از چند شهر که در این خصوص مجوز گرفته‌اند مابقی مکان های دفع پسماند فاقد مجوز زیست محیطی و غیر استاندارد هستند.

https://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1h7k7a7921juo1cjou452n21d9vf.jpg

مرادزاده ادامه داد: از شمال استان شهرستان دیلم، گناوه، بوشهر و در جنوب استان، کنگان وضعیت مناسبی از جایگاه دفع پسماند روبرو نیستند و نیاز است در کارگروه پسماند استانی در خصوص ساماندهی این جایگاه‌ها و یا جابه جایی برخی از این سایت‌ها اقدام شود. البته برای بوشهر و شهرهای همجوار اقدامات نهایی برای جانمایی و شروع عملیات اجرایی سایت دفع پسماند در مراحل نهایی می باشد که نیازمند همراهی تمام بخش های متولی می باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.