• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

صرفه جویی ارزی چند میلیون یورویی

  • کد خبر : 17438
  • 15 شهریور 1402 - 13:46
آواي بوشهر؛ نجفی اردکانی: امروزه توسعه پلیمر پادجم در حوزه مهندسی و تامین کالا با مشکلی روبرو نیست.

صرفه جویی ارزی چند میلیون یورویی/دکتر نجفی اردکانی: امروزه توسعه پلیمر پادجم در حوزه مهندسی و تامین کالا با مشکلی روبرو نیست.

پادجم دیگر آن غده سرطانی بین پتروشیمی ها نیست
دکتر نجفی اردکانی در نشست صمیمی خود با تیم راه اندازی این شرکت با اشاره به اهمیت این پروژه در کاهش ناترازی صندوق بازنشستگی گفت: امروز خوشحالیم که در نگاه مدیران وزارتخانه،ذی نفعان و نهادهای نظارتی،این پروژه از بن بست و بهم ریختگی خارج و در ریل اصولی خود قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تنشی بین پیمانکاران و شرکت ‫پادجم وجود نداشته ضمن آنکه با اقدامات و تلاش های مهندس عبدالرحیم قنبریان موفق به انعقاد قرارداد خوراک مصوب خود با ‫#پتروشیمی_پارس بمیزان آن هم پس از ۱۴ سال شدیم.

طی ماه های گذشته مناقصه محدود نداشته ایم

  • مدیرعامل این طرح توسعه ای افزود :طی ۶ ماه گذشته حتی یک مناقصه محدود برگزار نکرده ایم و با وجود به طول انجامیدن فرآیند های خرید، تمام مناقصات طبق رویه قانونی و اصولی خود دنبال می شود.
    دکتر نجفی اردکانی با تاکید بر هدف گذاری راه اندازی این طرح ادامه داد: از هیچ اقدامی برای تسریع در فرآیند دریافت کالاها (حتی به اندازه ۱ روز) غافل نمی شویم زیرا یک روز راه اندازی زودتر این طرح منجر به افزایش درآمد صباانرژی و نهایتا کاهش ناترازی صندوق بازنشستگی کشوری خواهد شد.

بدون حاشیه درحال دریافت کالاهای معوقه خود هستیم
مدیرعامل پادجم در تشریح وضعیت کالاهای معوقه گفت:تا قبل از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید، ۴۵ بسته کالا نزد جندی شاپور داشتیم که ۱۷ بسته آن نهایی و مابقی بدون هیچ تعدیل یا پرداخت خسارتی به وندور یا تامین کننده در حال نهایی سازی بوده و با عقد قرارداد ۳ جانبه دیگر کالایی نزد جندی شاپور نخواهیم داشت.از ۱۷ بسته ی نهایی شده تا به امروز ۸ بسته ی اولویت دار ومرتبط با خط۵۰۰۰وارد سایت شده و مابقی نیز طی یک ماه آینده وارد می شوند.لازم بذکر است که انتقال مالکیت کالاهای دریافتی همزمان درحال انجام است.

طولانی شدن پروژه ها خسارت زاست
وی با تشریح خسارت های سفارش گذاری دیرهنگام اقلام Long-Term پروژه متذکر شد: درایینگ پکیج بعنوان کالایی ضروری بایست ۱۰ سال قبل با قیمت ۹ میلیون یورو سفارش گذاری میشد.با اقدامات انجام شده و علی رغم افزایش تورم حقوق،دستمزد و فلزات در حوزه یورو موفق به نهایی سازی قیمت آن هم با صرفه جویی ۳ میلیون یورویی نسبت به قیمت مهرماه ۱۴۰۱ این کالا شدیم.
ایشان افزود:قریب به ۷۵٪اصل مبلغ قرارداد درایینگ پکیج بصورت گارانتی شرکتی بود که توانستیم آن را با لحاظ گارانتی ۲۴ماهه به گارانتی بانکی تبدیل کنیم که درحال نهایی سازیست.

از حقوق سهامداران دفاع می کنیم
دکتر نجفی اردکانی گفت:اخذ مدل سه بعدی سایت به ارزش ۵/۵ میلیون یورو،فسخ قرارداد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی راه اندازی و استفاده از توان پرسنل نخبه پادجم(اخیرا راه اندازی ۲ واحد مقدماتی توسط همین پرسنل انجام شد)،استفاده از ظرفیت داخل در بحث تامین کالا،شروع مجددعملیات اجرایی آفسایت و پارک استایرن پس از ۲۰ ماه توقف ۱۰۰ درصدی،طرح شکایت ۵۰۰ میلیون یورویی،فسخ قرارداد ۱۲ میلیون یورویی خرید DCS و نهایی سازی خرید طی ماه های آینده از سری اقداماتیست که در راستای استیفای حقوق سهامداران انجام گرفته و دنبال می شود.
ایشان در پایان از تلاشهای صورت گرفته توسط تیم راه اندازی بواسطه آماده سازی برخی واحدهای پیش نیاز راه اندازی تقدیر و تلاششان را متضمن پویایی هرچه بیشتر پادجم دانست.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.