• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
10
نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها:

راه‌اندازی بخش شیمی درمانی سرپایی در بیمارستان توحید شهرستان جم ضروری است

  • کد خبر : 17522
  • 21 شهریور 1402 - 21:10
آواي بوشهر؛ رمضانی با اشاره به تاثیر عوامل محیطی بر افزایش بیماری سرطان و مشکلات بیماران سرطانی در جنوب استان بوشهر، خواستار راه‌اندازی بخش شیمی درمانی سرپایی توسط بخش بهداشت و درمان وزارت نفت در بیمارستان توحید شهرستان جم شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ حسن رمضانی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آمار بالای سرطان در مناطق نفت خیز اظهار داشت: بخش مهمی از افزایش شیوع سرطان مربوط به عوامل زیست محیطی نظیر آلودگی‌های آب و هواست که صنایع آلاینده نفت و گاز و پتروشیمی نقش برجسته‌ایی در بروز انواع بیماری‌های سرطان زا در منطقه داشته است.

رمضانی ادامه داد: با توجه به قرارگیری شهرستان جم و جنوب استان بوشهر در معرض انواع مخاطرات و عوامل محیطی سرطان و افزایش شماراین  بیماران، ضرورت اقدام مسئولان حوزه سلامت وزارت نفت در اتخاذ تصمیم مناسب برای حل این معضل را دو چندان می‌کند.

عضو شورای شهرستان جم بیان کرد: بیمار سرطانی علاوه بر درد و رنج، برای کسب بهبودی نیاز به پول و زمان دارد که فراهم کردن زمینه لازم برای رفع این دست از دغدغه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات جهادی است.

وی افزود: راه‌اندازی این بخش، نیازمند اعتبارات و تخصیص تجهیزات است که انتظار می‌رود وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه مستقر در منطقه، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط پیرامونی خود حمایت و همکاری خوبی در این امر بزرگ داشته باشند.

رمضانی ادامه داد: نبود بخش شیمی درمانی منجر به مراجعه مکرر بیماران به مراکز درمانی شیراز می‌شود که با توجه به شرایط جسمی نامساعد و همچنین سختی رفت‌ و آمد و هزینه‌های ناشی از آن،  مشکلاتی زیادی را برای آنان ایجاد کرده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز شیمی درمانی سرپایی در شهرستان جم باعث امیدواری بیماران خواهد شد اظهار داشت: شیمی درمانی در بیماران سرطانی یکی از فرآیندهای اصلی در پروسه درمانی آنان بوده که با راه اندازی این بخش در بیمارستان توحید شهرستان جم، یکی از نیازهای مهم و مشکل اساسی این عزیزان در جنوب استان بوشهر مرتفع شده و باری از روی دوش خانواده آنان نیز برداشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.