• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4

برگزاری سمینار آشنایی با شیوه‌های جمع‌آوری هوشمند اطلاعات

  • کد خبر : 17573
  • 23 شهریور 1402 - 17:50
آواي بوشهر؛ سمینار (osint) با رویکرد جمع‌آوری هوشمند اخبار و اطلاعات با ارائه آرش تابع صبح روز سه‌شنبه 21 شهریور 1402 در سالن شهید سلیمانی مجتمع شرکت پلیمر آریاساسول برگزار شد.


به گزارش آوای بوشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، سمینار (osint) با رویکرد جمع‌آوری هوشمند اخبار و اطلاعات توسط واحد مدیریت سرمایه‌های انسانی، آموزش و توسعه و همکاری واحد مدیریت حراست و بازرسی و ارائه آرش تابع با حضور جمعی از کارکنان آریاساسول در سالن شهید سلیمانی مجتمع این شرکت برگزار شد.
آرش تابع کارشناس امنیت اطلاعات اهمیت شناخت و ضرورت توجه به کدگزاری صحیح و مراقبت از گذرواژه‌های تخصصی و کاملا شخصی را تشریح نمود و اظهار داشت: با تایید دسترسی مرورگرهای مختلف توسط کاربر این اجازه به مدیران این مرورگرها داده می‌شود تا همواره کلیه اطلاعات افراد را پایش و حتی برای برخی از وجوه زندگی فرد برنامه ریزی کنند.
وی فناوری‌های ارتباطی را از دو بعد فرصت‌ها و تهدیدها مورد بررسی قرار داد و افزایش سواد رسانه‌ای و رعایت حریم‌های شخصی را الزامی دانست و گفت: با استفاده از تلفن‌های هوشمند ناگزیر اطلاعات زیادی از وجوه مختلف خودمان را با مرورگرها به اشتراک خواهیم گذاشت که با محافظت و دقت بیشتر فقط می‌توانیم از سوء استفاده کنندگان و هکرها و یا متخلفان سایبری با تعیین گذرواژه‌های با ضریب نفوذ ایمن بیشتر مصون بمانیم.
آرش تابع عدم اطلاع کافی و بهره‌برداری صحیح و غیر اصولی از فضای مجازی و به اشتراک گذاردن اطلاعات بدون لحاظ حریم خصوصی در فضای مجازی را علت اصلی سوء استفاده از افراد خواند و گفت: تلفن همراه هوشمند علیرغم داشتن مزایای زیاد، مشکلات فراوانی از جمله افشا و عمومی کردن دنیای خصوصی و مهم‌تر از همه اعتیاد و اتلاف وقت به دلیل بازی‌های متنوع و دور شدن فرد از هنجارهای اجتماعی را در پی خواهد داشت، بنابراین توصیه می شود والدین، نظارت و دقت کافی را بر فعالیت‌های فرزندانشان در استفاده از محیط سایبری و فضای مجازی داشته باشند.
وی آسیب‌های اجتماعی، روانی و جسمانی را حاصل استفاده اعتیاد گونه از تلفن همراه دانست و در ادامه گفت: مشکلاتی همچون کاهش اعتماد به نفس، دوری از دنیای واقعی و غرق شدن در دنیای مجازی، ارتباطات نامشروع، افزایش استرس و افسردگی، آرتروز و مشکلات بینایی و همچنین شنوایی، از شایع ترین این آسیب هایی است که با استفاده افراطی از فضای مجازی در افراد ایجاد خواهد شد.
در پایان این سمینار به صورت عملی راهکارهایی در خصوص استفاده صحیح از شبکه های ارتباطی تلفن همراه و نیز پیشگیری از هک شدن اطلاعات کاربران در محیط سایبری برای حاضران ارائه شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.