• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
4

تشریح مزایای استفاده از گرید تخصصی اکستروژن کوتینگ آریاساسول برای صنایع پایین‌دستی/ حمایت همه‌جانبه آریا از صنایع داخلی

  • کد خبر : 19457
  • 21 دی 1402 - 0:40
شرکت پلیمر آریاساسول ویژگی‌ها و مزایای استفاده از گرید پلی‌اتیلن سبک LEC1969 را با هدف جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر برای افزایش رشد اقتصادی کشور به صنایع پایین‌دستی معرفی و تشریح کرد.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از شرکت پلیمر آریاساسول، مصطفی رنجبر، سرپرست فرآیند واحدهای پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول امروز (سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه) در نشست معرفی گرید پلی‌اتیلن سبک  LEC 1969به نمایندگان صنایع پایین‌دستی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد با اشاره به گریدهای مختلف تولیدی در این شرکت اظهار کرد: گرید LEC 1969 نخستین گرید تخصصی اکستروژن کوتینگ در ایران است.
وی افزود: شرکت پلیمر آریاساسول با بررسی تولیدات شرکت‌های بزرگ دنیا با هدف توسعه سبد محصولات خود، تولید گریدهای اکستروژن کوتینگ را از نظر حجم و تنوع تولید در دستور کار قرار داده است.
سرپرست فرآیند واحدهای پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه تقاضای جهانی این گرید رو به افزایش است، ادامه داد: ایران پس از سابیک عربستان و شرکت «داو کمیکال» (DOW Chemical)، سومین تولیدکننده این گرید در دنیاست.
رنجبر با اشاره به نخستین تولید تجاری گرید LEC 1969در آبان‌ماه ۱۴۰۱ گفت: این محصول افزون‌بر اینکه در چند شرکت داخلی استفاده شده است در اختیار چند مشتری خارجی نیز قرار گرفت و رضایت آنها را جلب کرد.
وی یادآور شد: این گرید با کمک مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اوایل سال ۱۴۰۲ به نسل دوم و سپس نسل سوم ارتقا یافت و نسل سوم آن در خردادماه ۱۴۰۲ در اختیار مشتریان قرار گرفت.
سرپرست فرآیند واحدهای پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول تأکید کرد: شرکت پلیمر آریاساسول با تولید و تجاری‌سازی گرید LEC 1969 و به دنبال آن پوشش نیاز بازار داخلی، تولید گریدهای کاربردی جدید دیگر در حوزه فوم‌ها و سیم و کابل را نیز در صورت نیاز بازار در دستور کار دارد.

رشد ۴ میلیون تنی جهانی تا سال ۲۰۵۰

محمدجواد دهستانی، سرپرست برنامه‌ریزی تولید و فروش شرکت پلیمر آریاساسول نیز در این نشست در زمینه بازار گرید LEC 1969 اظهار کرد: مقدار تقاضای جهانی این گرید در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که براساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۵۰ با رشد ۴۰ درصدی به حدود ۴ میلیون تن خواهد رسید.
وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در مارکت‌های جهانی بازار هند با تقاضای سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن است، گفت:  پیش‌بینی‌ می‌شود این مقدار در سال ۲۰۵۰ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد که بازار بسیار جذابی خواهد بود.
سرپرست برنامه‌ریزی تولید و فروش شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به اینکه فرآیند تجاری‌سازی این گرید با موفقیت سپری شده است، یادآور شد: شرکت پلیمر آریاساسول مشتریان ثابتی در جهان دارد و شرکت هایی از هند، ترکیه، حوزه CIS و GCC تقاضای خرید این گرید را دارند.
دهستانی با تأکید بر اینکه تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی از سیاست‌های شرکت پلیمر آریاساسول است، گفت: این شرکت رسالت خود در این گرید را به سرانجام رسانده و با تولید این گرید از واردات آن و خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.

نگاه حمایتی آریاساسول به صنایع داخلی

منوچهر رحمتی، اکانت منیجر فروش بورس در شرکت پلیمر آریاساسول نیز در این نشست اظهار کرد: برای قیمت‌گذاری این گرید با همکاری مدیریت توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به شرایط قیمت جهانی، بهای تمام‌شده و رقابت‌پذیری با معادل وارداتی این گرید اقدام شد.
وی با تأکید بر نگاه حمایتی شرکت پلیمر آریاساسول به بازار داخل در قیمت‌گذاری این گرید افزود: این گرید در ۲۱ آذرماه امسال برای نخستین بار در بورس کالا عرضه شد.
اکانت منیجر فروش بورس در شرکت پلیمر آریاساسول تأکید کرد: استفاده از این محصول برای شرکت‌های داخلی نسبت به نمونه وارداتی آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
رحمتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون گروه کالایی برای پلی‌اتیلن سبک اکستروژن کوتینگ در وزارت صمت به دلیل نخستین بار تولید در کشور وجود ندارد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این گرید هم‌اکنون در گروه پلی‌اتیلن سبک فیلم و بدون رعایت سقف سهمیه بهین‌یاب عرضه می‌شود

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.