• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیر عامل پتروشیمی دماوند انرژی در آیین امضای تفاهم نامه پروژه های عمرانی ۱۴۰۲ شورای راهبردی:

تشریح جزییات اعتبارات تخصیصی مسئولیت اجتماعی شورای راهبردی پتروشیمی ها/ با تمام پیشنهادات اعتباری فرمانداران جنوب استان موافقت شد

  • کد خبر : 18113
  • 18 مهر 1402 - 9:24
آوای بوشهر؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه گفت: بالغ بر 365 میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت های اجتماعی شورای راهبردی پتروشیمی ها در سال 1402 در منطقه پارس با پیشنهاد و اعلام مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و تایید چهار فرماندار جنوبی استان تصویب شد.

به گزارش آوای بوشهر، مهندس محمدرضا سمیعی در آیین امضا تفاهم نامه پروژه های عمرانی سال ۱۴۰۲ شورای راهبردی منطقه پارس اظهار داشت: کمک های مالی شورای راهبردی برای پروژه های تعریف شده در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا می کند و اجرای طرح های عمرانی نیز به صورت مشارکتی است.

سمیعی با بیان اینکه اعتبارات شورای راهبردی در حوزه های بهداشت، آموزش،فرهنگی، ورزش و جوانان اختصاص پیدا می کند افزود: شورای راهبردی در پروژه های عمرانی تعریف شده به میزان ۵۰ درصد مشارکت دارد و سازمان متولی پروژه به عنوان ناظر و اجرا کننده است و نقش این شورا تنها مشارکت در پرداخت هزینه ها و با تایید فرمانداری های چهار شهرستان جنوبی استان است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه تاکید کرد: در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اجرای مسئولیت های اجتماعی صنعت در منطقه، شورای راهبردی نیز تلاش کرده با اختصاص اعتبار به پروژه های معرفی شده از سوی فرمانداران شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه، به طور کامل موافقت کند و محدودیتی نباشد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر تعریف شد افزود: تاکنون ۶۲ درصد از پروژه های تعریف شده پیشرفت فیزیکی داشته اند و به تناسب آن نیز پرداختی ها از سوی شورا انجام شده و پرداخت مابقی تعهدات، منوط بر پیشرفت پروژه ها و تاییده دستگاه های مرتبط است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان جم با پیشرفت ۸۵ درصدی دارای بیشترین پرداختی و شهرستان کنگان نیز با پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه های عمرانی، داری کمترین میزان پرداختی ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون از سوی شورای راهبردی پتروشیمی است.

وی افزود: دلیل عدم جذب پایین اعتبارات در برخی از شهرستان ها، عدم تخصیص اعتبار ۵۰ درصد مشارکتی دستگاه مربوطه در پروژه های تعریف شده است و در صورت پرداخت حق سهم سازمان متولی، به تناسب از سوی شورا نیز پول به حساب پیمانکار واریز می شود.

وی از مشارکت در تکمیل طرح آبرسانی سیراف به جم به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی حوزه جنوب نام برد و گفت: تعهدات شورای راهبردی در اجرای این کلان طرح حیاتی، ۱۰۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۷۵ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه پرداخت شده و باقی تعهدات نیز پرداخت می شود.

نماینده شورای راهبردی پتروشیمی های پارس افزود: برای تکمیل جاده ساحلی وفاق در جنوب استان بوشهر که یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری شهرستان های کنگان و دیر محسوب می‌شود، اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی مصوب شده که تاکنون ۵۰ درصد از آن پرداخت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: مشارکت در ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی کمیته امداد، پرداخت ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی، تجهیز مدارس و خرید نوشت افزار برای دانش آموزان، خرید تجهیزات سرمایشی برای مددجویان کمیته امداد با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، مشارکت ۵۰ درصدی برای خرید اتوبوس انتقال خون جنوب استان از جمله اقداماتی است که در یکسال اخیر توسط شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس انجام شده است.

وی گفت:کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر دارای بیشترین تعامل و همکاری در اجرای پروژه ها و تعهدات داشته است.

محمدرضا سمیعی از تصویب بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت های اجتماعی سال ۱۴۰۲ در منطقه خبر داد و افزود: تلاش کرده ایم که بیشترین مشارکت را که نزدیک به ۷۵ درصد است در حوزه های عمرانی و سرمایه گذاری داشته باشیم و مبالغ کمتری به هزینه های جاری اختصاص یابد.

وی افزود: اعتبار مصوب شهرستان عسلویه ۸۵ میلیارد تومان با ۴۱ پروژه، شهرستان کنگان ۸۳ میلیارد تومان با ۲۵ پروژه، شهرستان جم ۵۵ میلیارد با ۱۵ پروژه و شهرستان دیر نیز ۴۰ میلیارد تومان با ۱۴ پروژه می باشد.

وی با بیان اینکه میزان توزیع اعتبارات بر اساس سرانه ی جمعیت و تاثیر پذیری شهرها از صنعت است خاطر نشان کرد: تمامی پروژه ها و طرح های پیشنهادی با اعلام مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و تایید چهار فرماندار جنوبی استان برای سال ۱۴۰۲ در شورای راهبردی تصویب شد و از هیچ پروژه ای اعتبار یا ردیف بودجه ای کم یا حذف نشده است.

سمیعی در پایان خاطر نشان کرد: شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت هایی اجتماعی می تواند هزینه کند و این آمادگی وجود دارد در صورت تعریف پروژه جدید از سوی فرمانداران حوزه جنوب، به لیست تعهدات این شورا اضافه شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.