• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8
گفتگوی اختصاصی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با آوای بوشهر:

مشکل کمبود نیرو در مقطع ابتدایی را حل کرده ایم/ مدیریت فامیلی، رفاقتی نداریم/ تصمیم آموزش و پرورش در بحث مدرسه شهید علمداری جم درست بود/ اولیا تصمیم سازند نه تصمیم گیر/ ۵۱۵ معلم و دبیر به استان اضافه می شود/ برخی شهرستان ها توانسته اند چالش ها را بهتر مدیریت کنند/ رسانه ها کمک کنند

  • کد خبر : 18122
  • 18 مهر 1402 - 9:37
در چرخه تعلیم و تربیت هر کس تکالیف و وظایفی دارد و بر اساس آن باید عمل کند. مدیریت فامیلی و رفاقتی در آموزش و پرورش نداریم که چون فلانی رفیق ماست باید باشد. مدیر تا زمانی مدیر است که آموزش و پرورش تشخیص دهد بودنش به صلاح است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تغییر و جابجایی مدیران و معلمان مدارس، در صلاحیت آموزش و پرورش است و تصمیم آموزش و پرورش در خصوص جابجایی مدیر مدرسه شهید علمداری جم، درست بود.

علی موحدی در گفتگوی اختصاصی با آوای بوشهر با بیان اینکه، با گذشت ۲۰ سال وارد پیک بازنشستگی معلمان شده ایم تصریح کرد: با کمبود ۱۷ هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم که توان آموزش و پرورش صرف مدیریت منابع شده است هر چند استان بوشهر در بحث تبعات بازنشستگی و کمبود نیروی انسانی، بهترین شرایط را در بین استان های کشور داراست آنهم در حالی که نماینده استان تهران کمبود معلم در این استان را ۴ هزار نفر و در اصفهان، هم ۱۸۰۰ معلم مقطع ابتدایی نیاز دارند.

در پیک بازنشستگی معلمان قرار گرفتیم

به گزارش آوای بوشهر؛ موحدی کار رسانه را جهاد تبیین و بیان واقعیت ها دانست و افزود: رسانه باید روشنگری کند و روایت صحیح دست اول را به مردم ارائه کند که یکی از روایت های صحیح همین بازنشستگی جمع بزرگی از معلمان است که باید تلاش کنیم کمبودها مدیریت شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص وضعیت کلاس های بدون معلم در استان بوشهر گفت: خوشبختانه در مقطع ابتدایی توانسته ایم مشکل را حل کنیم و شرایط مان خوب شده، در مقاطع بالاتر هم به محض اعلام نتایج آزمون دبیری، ۳۲۵ نفر به جمع دبیران استان اضافه می شود.

در مقطع ابتدایی توانسته ایم مشکل را حل کنیم

موحدی در خصوص نحوه مدیریت کمبود نیروی انسانی در مدارس هم اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بازنشستگان و اعطای ساعت های تدریس نوبت دوم به معلمان وعوامل اجرایی مدارس از مواردی بوده که برای رفع کمبودها در مقطع ابتدایی استفاده کردیم.

درخواست استفاده از ظرفیت ورودی های ۹۹ دانشگاه فرهنگیان

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر از کمبود مجموعا ۱۰ تا ۲۰ معلم در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: برای جبران این کمبودها، پیگیری هایی از سوی مدیران کل استان ها صورت گرفته تا مجوز استفاده از ظرفیت ورودی های سال ۹۹ دانشگاه فرهنگیان صادر شود که هم کارآموزی عملی است و هم برای سال های آینده آماده خواهند شد که در صورت صدور مجوز، ۱۹۰ نفر دبیر و معلم ابتدایی به مدارس استان افزوده می شود.

علی موحدی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای بوشهر در خصوص برخی حواشی پیش آمده در مدارس شهرستان جم در خصوص جابجایی مدیر یا معلمان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش برای تغییرات و جابجایی ها، فنی تصمیم می گیرد و این روال عادی است که آموزش و پرورش بر اساس صلاحدید مدیران را عزل و نصب یا جابجا کند. البته اولیای دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان مدرسه به نمایندگی می توانند نظر بدهند و تصمیم ساز باشند اما تصمیم گیری با آموزش و پرورش است.

مدیریت فامیلی و رفاقتی نداریم

وی تاکید کرد: در چرخه تعلیم و تربیت هر کس تکالیف و وظایفی دارد و بر اساس آن باید عمل کند. مدیریت فامیلی و رفاقتی در آموزش و پرورش نداریم که چون فلانی رفیق ماست باید باشد. مدیر تا زمانی مدیر است که آموزش و پرورش تشخیص دهد بودنش به صلاح است. ممکن است تشخیص دهد یک مدیر جابجا شود و مدیر دیگری کار را ادامه دهد.

موحدی در پاسخ به ارزیابی اش از وضعیت مدیریت چالش ها در آموزش و پرورش شهرستان جم هم گفت: شما رسانه ها باید به آموزش و پرورش کمک کنید چون به نفع همه است. دو راه در پیش داریم؛ یا جلوی تصمیمات بایستیم و مخالفت کنیم و دیگران را هم فرابخوانیم که مخالفت کنند یا حرف مدیر را بشنویم و اگر سخن منطقی بود همه کمک کنیم.

در بحث مدرسه شهید علمداری جم، تصمیم آموزش و پرورش درست بود

وی تصریح کرد: نباید طوری مسیر را هدایت کنیم یا هدایت شود که امروز مدرسه شهر جم باشد فردا مدرسه ای دیگر؛ اینطور که سنگ روی سنگ بند نمی شود. باید اجازه دهیم مدیر تصمیم بگیرد و قطعا آموزش و پرورش برای تغییر و جابجایی نیروها، بررسی و حساب و کتاب می کند و گزینه ای هم منصوب نمی کند که مدرسه تضعیف شود چون به ضرر همه است.

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص حواشی پیش آمده در مدرسه شهید علمداری جم خاطر نشان کرد: نمی خواهم بگویم همه تصمیمات ما صفر تا صد درست است اما در بحث مدرسه شهید علمداری جم، تصمیم آموزش و پرورش برای تغییر و جابجایی درست بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.