• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
10

پتروفرهنگ؛ قربانی فسادستیزی مدیران

  • کد خبر : 18609
  • 11 آبان 1402 - 14:00
پس از آن که جواد زارع پور، مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در راستای مقابله با فساد به برخی پرونده های شرکت های زیرمجموعه ورود کرده است، فشارها بر او و این هلدینگ در برخی رسانه های مخالف به ویژه در فضای مجازی بیشتر و بیشتر می شود.

این روزها فشار بر پتروفرهنگ و مدیرعامل فسادستیز آن افزایش یافته است.

پس از آن که جواد زارع پور، مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در راستای مقابله با فساد به برخی پرونده های شرکت های زیرمجموعه ورود کرده است، فشارها بر او و این هلدینگ در برخی رسانه های مخالف به ویژه در فضای مجازی بیشتر و بیشتر می شود.

اخیرا مخالفین زارع پور که موقعیت آنان به دلیل ورود مدیرعامل پتروفرهنگ به پرونده های آنان به خطر افتاده است در اقدامی تامل برانگیز یکی از قراردادهایی که مربوط به پیش از روی کار آمدن وی در این هلدینگ بوده است را رونمایی کرده و خواستار برکناری مدیر حراست شرکت پتروشیمی مروارید شدند.

شنیده ها حاکیست، پس از ورود زارع پور به پرونده مدیر نجومی بگیر یکی از شرکت های زیرمجموعه و عزل وی از این شرکت، این شخص اکنون به یکی از پتروشیمی های خارج از مدیریت پتروفرهنگ در استان خوزستان رفته است.

در حالی مخالفین زارع پور با انتشار نامه ای، صلاحیت نداشتن سه شرکت در یک مزایده را نشانه دخالت مسئول حراست دانستند که بررسی سوابق و پیشینه شرکت های حاضر در مناقصه ها یا مزایده ها از وظایف ذاتی حراست های همه ادارات و دستگاه های دولتی و غیردولتی بوده و عملی غیرقانونی صورت نگرفته است.

قطعا اگر نظارت های دقیقی مانند آنچه که حراست پتروشیمی مروارید درمورد صلاحیت سه شرکت انجام داد در مورد سوابق تحصیلی، حقوق نجومی و دیگر مواردی که این روزها اکثر شرکت ها و بنگاه های اقتصادی با آن ها دست و پنجه نرم می کنند، وجود می داشت امروزه کمتر شاهد برخی مدیرانی بودیم که با مدارک جعلی تحصیلی بر مسندهای مدیریتی کشور تکیه زده و حق و حقوق جوانان تحصیل کرده ما را نادیده می گیرند.

بنابراین نه تنها نباید به چنین مشاوره هایی توسط ناظران ایراد گرفت بلکه باید با تشویق نهادهای نظارتی از جسارت آن ها در آگاه سازی مدیران در انعقاد قراردادها قدردانی کرد.

این که نامه صلاحیت یا عدم صلاحیت حراست شرکت پتروشیمی مروارید را که نوعی مشاوره از منظر نظارتی به مدیران این شرکت برای جلوگیری از تبعات و پیامدهای بعدی است را به موارد نامربوط دیگر گره بزنند نه اخلاقی است، نه قانونی، نه عرفی و نه انسانی.

به نظر می رسد برخی در درون شرکت های زیرمجموعه پتروفرهنگ همزمان با برخوردهای ضدفسادی زارع پور و تیمش، موقعیتشان بدجوری به خطر افتاده است که اینچنین با طرح مطالب نامربوط سعی دارند در مسیر برخورد با مفاسد مانع ایجاد کنند.

شایسته است مسئولین و مقامات بالادستی با بررسی موارد به برخی جریان ها اجازه ندهند با جوسازی و شانتاژ رسانه ای برای مدیران پاک دست و فسادستیز حاشیه سازی کرده و زمینه حذف آنان را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.