• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
14

«فیکو»ی بیمارستان توحید جم، «فیک» بود؟!/ رونمایی از معنای جدید «بهره برداری»

  • کد خبر : 18620
  • 13 آبان 1402 - 10:56
بدون تردید اگر دو مشکل پیش گفته وجود داشته باشد احتمالا برای آغاز خدمت رسانی به دو بهره برداری دیگر نیاز باشد؛ «تکمیل فیکو» و «تامین نیرو»

۱۸ مردادماه ۱۴۰۲، خبری بر خروجی رسانه ها قرار گرفت که سعید گران پی رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر، از خرید دستگاه «فیکو» برای عمل آب مروارید چشم خبر داده و گفته به زودی این خدمت در بیمارستان فعال می شود.

به گزارش آوای بوشهر؛ ابتدای شهریورماه ۱۴۰۲ و همزمان با هفته دولت، سعید گران پی رسما بهره برداری از این دستگاه را در جمع مسئولان شهرستان جم اعلام می کند.(خبر سایت ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر)

با گذشت حدود ۳ماه از خریداری دستگاه «فیکو» و ۲ ماه از اعلام خبر بهره برداری، اما نه خبری از دستگاه است و نه خبری از عمل های تخصصی اش و مراجعات مردمی برای درمان آب مروارید هم با ارجاع به بیمارستان های همجوار بدرقه می شود.

اینکه واقعا «فیکو» به صورت کامل به بهره برداری رسیده یا فقط قرار بوده خبرش، زینت بخش هفته دولت باشد را باید مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر پاسخ دهند اما امیدواریم برخی خبرها در خصوص نقص برخی قطعات و عدم حضور متخصص برای انجام عمل، صحت نداشته باشد!

بدون تردید اگر دو مشکل پیش گفته وجود داشته باشد احتمالا برای آغاز خدمت رسانی به دو بهره برداری دیگر نیاز باشد؛ «تکمیل فیکو» و «تامین نیرو»

گفتنی است دستگاه «فیکو» جهت انجام عمل جراحی فیکو (روش استاندارد و فعلی عمل آب مروارید) مورد استفاده قرار می گیرد. یک عمل جراحی سرپایی و بدون نیاز به بخیه که با استفاده از قطره بی‌حسی انجام می‌شود و با نتایج بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.