• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
6
با تدبیر نایب‌رئیس کمیسیون پتروشیمی:

جلوگیری از خروج ۱۵میلیون دلار ارز با تولید یک گرید پتروشیمی

  • کد خبر : 18848
  • 28 آبان 1402 - 11:06
نایب‌رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: تولید گرید LEC ۱۹۶۹ از خروج سالیانه ۱۵میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد و منجر به ثبت شرکت دانش‌بنیان شد.

به گزارش آوای بوشهر، محمدرضا حیدرزاده، نایب‌رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تولید گرید LEC 1969 در انحصار آمریکا و سوئد بود و ایران با تولید آن به خودکفایی صددرصدی رسیده است.

وی افزود: شرکت ایرانی با تولید این گرید در راکتور لوله‌ای نسل جدید خود، پس از شرکتهای معظم Sabic و Dow chemical، به‌عنوان سومین شرکت در حوزه تولید گریدهای نسل جدید Extrusion Coating و دومین Segment پرمصرف جهانی LDPE مطرح شده و به‌واسطه آن موفق به اخذ گواهینامه دانش‌بنیان شده است.

وی با بیان اینکه ایران کنار دو کشور دیگر می‌تواند بخشی از بازار بین‌المللی را به‌دست آورد، گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده می‌توان حدود ۲۰ درصد بازار جهانی گرید پلیمری LEC1969 را در مرحله اول تأمین کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با ابراز اینکه تولید گرید LEC1969 دستاوردی جدید در ایران است، گفت: تکنولوژی تولید و دانش فنی این گرید تنها در اختیار دو شرکت در جهان بود، اما اکنون ایران به دانش فنی و تولید این تکنولوژی دست یافته است و حالا تبدیل به سومین شرکت در جهان در تولید این محصول شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به فناوری‌های پیچیده صنعت پتروشیمی نسبت به دیگر صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش را در توسعه و تکامل فرآیندهای این صنعت خواهند داشت.

حیدرزاده با تصریح به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی سالانه حدود ۴٫۵ درصد رشد خواهد داشت، در صورتی که افزایش تقاضای فرآورده‌های نفتی رو به کاهش است، ادامه داد: بنابراین باید محصولات نفت و گاز کشور را به‌سمت توسعه صنعت پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر هدایت کنیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده از ۹۰ میلیون تن کنونی به نزدیک ۲۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید و دو برابر خواهد شد و نقش تعیین‌کننده‌ای در جریان تحریم‌ها در ارزآوری برای کشور دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.