• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
نشست ویژه راه اندازی پروازهای فرودگاه جم؛

فرماندار جم: راه اندازی فرودگاه جم، مطالبه جدی مردم شهرستان و مسئولان اجرایی و قضایی استان است/ مدیر عامل پازارگاد: برای راه اندازی پروازها، جدی هستیم/ مدیر عامل فجر: همکاری می کنیم

  • کد خبر : 18886
  • 30 آبان 1402 - 13:10
اوجی از تقبل پرداخت تمامی هزینه های نگهداری و ایمنی فرودگاه توسط وزارت نفت گفت و این را هم گفت که "البته راهبری پروازها کار وزارت نفت نیست و وزارت راه باید متولی باشد که با رستم قاسمی صحبت کرده ام و او هم موضوع راهبری را پذیرفته است."

آوای بوشهر؛ سال ۱۳۹۴ بود که دو شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان، آخرین تتمه پرواز را هم در فرودگاه توحید جم متوقف کردند تا ۲ پرواز هفتگی جم، با تدابیر صرفه جویانه شرکت فجر جم و چراغ سبز وزارت نفت، به صفر برسد.

به گزارش آوای بوشهر؛ توقف پروازهای فرودگاه نفتی توحید جم که در دهه ۶۰ و برای امور لجستیک و حمل کارکنان شرکت پالایش گاز فجر جم (ولیعصر کنگان سابق) راه اندازی شده بود موجی از انتقادات را در فضای عمومی شهرستان جم به همراه داشت اما به نظر می رسید وزارت نفت و مدیران فجر جم عزم شان را برای کندن این دندان لق، جزم کرده اند و پیگیری های مردم و مسئولین هم افاقه نکرد.

طی سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ دو بار زمزمه هایی مبنی بر ورود بخش خصوصی به ماجرای پروازها قوت گرفت اما این گفتگوها به جایی نرسید.

دی ماه ۱۳۹۷، امام جمعه وقت جم، استاندار وقت بوشهر را مخاطب قرار داد که اگر پروازهای فرودگاه راه اندازی نشود دیگر در جلسات استاندار در شهرستان جم حضور نخواهد یافت. هشداری که البته ۶ ماه بعد و با تغییر امام جمعه جم کارگر نیفتاد و هواپیمایی هم در فرودگاه جم ننشست.

ماجرای فرودگاه توحید جم در دولت سید ابراهیم رئیسی اما نگاه دیگری را تجربه کرد. اولین سفر هیات دولت به استان بوشهر و در تیرماه ۱۴۰۰، جواد اوجی وزیر نفت در نشست شورای اداری شهرستان جم، از آمادگی وزارت نفت و راه برای راه اندازی پروازهای فرودگاه و تقبل هزینه های نگهداری و ایمنی آن گفت.

توضیحات اوجی وزیر نفت در خصوص فرودگاه توحید در سفر سال ۱۴۰۰ به جم

اوجی از تقبل پرداخت تمامی هزینه های حفظ، نگهداری، پشتیبانی و ایمنی فرودگاه توسط وزارت نفت گفت و این را هم گفت که “البته راهبری پروازها کار وزارت نفت نیست و وزارت راه باید متولی باشد که با رستم قاسمی صحبت کرده ام و او هم موضوع راهبری را پذیرفته است.”

موضوعی که با گذشت دو سال از سفر وزیر نفت به شهرستان و تاکیدش بر موافقت دو وزارت خانه اما به جایی نرسید و گاها خبرهای ناخوشایندی از برخی تصمیم ها برای حذف فرودگاه توحید جم هم حکایت داشت.

طی هفته های اخیر، بحث فعال شدن پروازهای فرودگاه توحید جم مجددا داغ شد؛ ابتدا مدیر کل دادگستری استان بوشهر در سفر به شهرستان جم، پس از بازدید از فرودگاه توحید، بر لزوم راه اندازی پروازها تاکید و قول پیگری داد و در ادامه، محمد مجاور شیخان مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، ابتکار عمل را به دست گرفت تا با همراهی مسئولان استانی و شهرستان، آب رفته را به جوی بازگرداند.

روز گذشته و با برگزاری نشست مشترک فرماندار جم و مدیران عامل پازارگاد و فجر جم، راه اندازی پروازهای فرودگاه توحید جم، رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

در این نشست که به میزبانی فرماندار جم و با حضور برخی مسئولان محلی برگزار شد محمد مجاور شیخان مدیر عامل پازارگاد از عزم راسخ این شرکت برای فعال سازی پروازهای فرودگاه توحید خبر داد.

شیخان با تاکید بر اینکه آماده ایم در‌اولین فرصت شرایط را جهت راه اندازی خط هوایی از مبدا و مقصد شهر جم فراهم کنیم تصریح کرد: منتظر اعلام نظر مدیران نفتی و متولیان فرودگاه جم خواهیم ماند و با اعلام رضایت و شروع بکار ، مسیر پروازی راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: در صورت موافقت و همراهی متولیان فرودگاه، شرکت پازارگاد آماده است تا دغدغه ده ساله مردم جم را پایان دهد.

شیخان خاطر نشان کرد: راه اندازی فرودگاه جم می تواند علاوه بر خدمات دهی به مردم، به پشتیبانی از صنعت نیز کمک کند.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم که به نمایندگی از شرکت ملی گاز ایران، مدیریت مجموعه فرودگاه را بر عهده دارد هم در این نشست گفت: فرودگاه جم سالهای طولانی، پشتوانه ای برای شرکت ملی گاز ایران بوده است و از راه اندازی مجدد این فرودگاه استقبال می کنیم.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه هر اقدامی که سبب تسریع در راه اندازی فرودگاه توحید جم باشد مورد حمایت مجموعه پالایشگاه فجرجم خواهد بود تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر، فرودگاه جم غیر عملیاتی اعلام شده و راه اندازی مجدد آن نیازمند تصمیم گیری در سطوح عالی وزارت نفت است.

وی اضافه کرد: فرودگاه توحید جم، سرمایه ملی است و پتانسیل بزرگی در ارتقا و توسعه شهرستان جم دارد.

فرماندار شهرستان جم هم با تقدیر از نگاه ویژه مدیریت پازارگاد به توسعه شهرستان گفت: راه اندازی این فرودگاه به عنوان یکی از دغدغه های مردم و نخبگان شهر جم می تواند به توسعه همه جانبه این منطقه کمک نماید و در این راستا از همراهی های شرکت فجر جم، پازارگاد و همه کسانی که دغدغه راه اندازی این فرودگاه را دارند تشکر تقدیر می کنم.

احمدپور با اشاره به همراهی ویژه استاندار بوشهر و پیگیری مجدانه رئیس دادگستری استان در خصوص راه اندازی فرودگاه توحید جم اظهار داشت: مدیر کل دادگستری استان به جد پیگیر موضوع راه اندازی فرودگاه توحید جم است و در خصوص رفع موانع احتمالی، همگام با مردم و مسئولان است.

بازدید فرماندار جم و مدیر عامل پازارگاد از فرودگاه توحید جم

گفتنی است در حاشیه این نشست، علاوه بر بازدید از فرودگاه توحید جم، تصمیم لازم برای حضور تیم کارشناسی هواپیمایی کشوری توسط شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، اتخاذ شد تا با پس از بررسی نهایی، نواقص احتمالی رفع و پروازهای فرودگاه جم از سر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.