• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

انتخابی در آستانه بهار

  • کد خبر : 19764
  • 20 بهمن 1402 - 23:15
آوای بوشهر – رضا رئیسی: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه 1402 برگزار می شود.

به گفته مقام معظم رهبری: «انتخابات سرمایه‏گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه‏ی سنگین و عظیمی را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است. ملت ایران سرمایه‏گذاری عظیمی را می‌کند، سپرده‏گذاری بزرگی را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایه‏گذاری و سپرده‏گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می‏اندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأی هم اهمیت دارد. هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد.»

انتخابات امسال بسیار مهم و حائز اهمیت است و میان اهل نظر تقریباً اجماع است که مهم ترین شاخص مشروعیت یا مقبولیت یک نظام سیاسی،‌ مشارکت‌پذیر بودن آن نظام است. عیار دموکراتیک بودن یک ساختار حکومتی وقتی اوج می‌گیرد که میزان مشارکت شهروندان به نحو معناداری افزایش پیدا کند. مشارکت بالا غیر از تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی، شاخصی برای افزایش اقتدار ملی هم هست.

 به این ترتیب،‌هر رفتار و رویکردی که نرخ مشارکت واقعی شهروندان در انتخابات را بالا ببرد عملاً رفتاری در مسیر تقویت مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی هم هست.

 متقابلاً، هر اقدامی که ضد مشارکت باشد نهایتا با ایده «ایران قوی» مغایرت دارد.

انتخاب افراد توانمند و دلسوز نظام جمهوری اسلامی به خصوص برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی؛ می تواند گره گشای خیلی از مشکلات و مسائل کشور باشد و نمایندگان با تصمیم های صحیح بتوانند رفاه و معشیت مردم که طی این سال ها سفره های خود را تهی تر و کوچک تر دیده اند بهبود ببخشد و وکلای مردم در جهت اقتدار ملی و توسعه و پیشرفت کشور از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

امیدوارم این انتخابات در آستانه فصل بهار، انرژی و جان تازه ای به کشور دهد و شاهد روزهای بهتری برای مردم کشورمان باشیم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.