• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

دیوار حفاظتی که از خودش هم حفاظت نکرد/ قطب انرژی ایران و معضل پدافندی!

  • کد خبر : 20280
  • 29 فروردین 1403 - 11:20
دیوار حائل امنیتی پارس‌جنوبی که در شرایطی عجیب و استثنایی به شرکتی واگذار گردید، در بارندگی‌های روز گذشته عسلویه قبل از هر تهدید امنیتی فرو ریخت!

دیوار حفاظتی و امنیتی که توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جهت حفظ امنیت پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی(SPGC) از گزند مسائل امنیتی ایجاد شده بود و مسئولین و نهادهای امنیتی استانی و کشوری بر اجرای آن تاکید داشتند در ابتدای امر با انتخاب پیمانکار با ابهام در رعایت تشریفات قانونی و نیز عدم رعایت مسائل فنی و مهندسی آن‌چنان دچار انحراف گردیده بود که تقریباً از سوی تمامی دستگاه‌های نظارتی از دیوان محاسبات و بازرسی استان بوشهر گرفته تا واحدهای نظارتی وزارت نفت مورد ایراد واقع گردیده بود.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از پایتخت انرژی؛لکن مسئولین منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به بهانه فوریت اجرای طرح بدون توجه به دغدغه‌ها و هشدارهای اهل فن به تخلفات خود ادامه دادند.

– وقوع طوفان اخیر نظر کارشناسان امر را مبنی بر عدم رعایت مسائل فنی و عدم قابلیت این دیوار با چنین سازه‌ای آسیب‌پذیر در حراست و حفاظت و تامین امنیت پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی برای همگان هویدا گردید.

-حال این پرسش مطرح می‌گردد که مسئولیت عوامل پروژه( مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، معاون فنی و زیربنایی، پیمانکار و مشاور) در این خسارت ملی گسترده چگونه تفکیک می‌گردد و آیا دستگاه‌های متولی همچون ابتدای پروژه صرفاً به تذکر و هشدار بسنده خواهند کرد یا موضوع را تا تضییع حقوق بیت‌المال پیگیری می نمایند.

– آن‌چه در این حادثه تلخ از هر موضوع دیگر مهم‌تر جلو می‌نماید تدبیر، ساز و کار نظارتی و عملیاتی جهت ممانعت از ورود خساراتی در آینده و جلوگیری از اتلاف منابع ملی در این برهه حساس می‌باشد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.