• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

کلاه گشاد مدیران پارس جنوبی بر سر مسئولان استان بوشهر؛خط قرمز باهوش روی اسم کارجویان بومی!

  • کد خبر : 21637
  • 07 شهریور 1403 - 21:09
آوای بوشهر:مهندس احمد باهاش مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طی مصاحبه ای با سایت این شرکت مجددا تاکید کرده که آزمون کتبی تامین نیروی انسانی پیمانکاری این شرکت در پنج استان بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان برگزار می شود.

مهندس احمد باهاش مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی   طی مصاحبه ای با سایت این شرکت مجددا تاکید کرده که آزمون  کتبی تامین نیروی انسانی پیمانکاری این شرکت در پنج استان  بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان برگزار می شود.

وی دلیل انتخاب پنج‌استان را اینگونه عنوان کرده که در مرحله اول آزمون تعداد متقاضی ها و پذیرفته شده ها از استان بوشهر کمتر از ظرفیت اعلامی بوده است و‌‌آنها مجبور شده اند دایره متقاضیان را گسترده تر کنند. 

البته همزمان با فشار رسانه های استان، اداره کل بازرسی استان بوشهر نیز به موضوع ورود جدی داشت و‌ خواستار پاسخگویی به ابهامات پیش آمده شدند.

اما بیان چند نکته پیرامون اظهار نظر آقای باهوش خالی از لطف نیست؛

اول؛  یکی‌از مسئولیت های اجتماعی این‌شرکت عظیم‌گازی که قریب ۲۶ سال از عمر تاسیس آن در منطقه عسلویه می گذرد، آموزش و ارتقا مهارت کارجویان بومی باشد تا در این برهه، جوانان استان بوشهر به بهانه ی عدم کسب حداقل نمره آزمون در این استخدام رد صلاحیت نشوند.

هرچند به صورت جسته و‌گریخته دوره های کارآموزی در مقطعی کوتاه در زمان مدیرعاملان قبلی برگزار شد اما سوال اینجاست که آقای مهندس باهوش و بهرام‌حیدری به عنوان مدیرعامل و‌مدیر منابع انسانی مجتمع گاز چه اقدامی در خصوص آموزش و مهارت آموزی کارجویان بومی انجام داده اند؟ 

به جرات می توان گفت آقای باهوش و حیدری دغدغه ای برای این امر نداشته و ندارد!

دوم؛  بر فرض اینکه گفته ی آقای باهوش در خصوص نبود نیروی بومی متخصص صحیح باشد اما اگر به آزمون پتروشیمی های منطقه مراجعه کنیم  متوجه این‌موضوع خواهیم شد که از ظرفیت دیپلم هم استفاده می کنند، موضوعی که در این آزمون مورد غفلت قرار گرفته است.  در حالی که بسیاری از همین پتروشیمی ها برای نیروهای بهره برداری و آتش نشانی  از دیپلم تجربی، ریاضی و فنی حرفه ای  آزمون می گیرند اما مجتمع گاز در اقدامی عجیب سطح آزمون را کاردانی به بالاتر اعلام کرده است. 

برای مثال نیروهای آتش نشانی به خصوص راننده آتش نشان میتوانست از متقضایان بومی که دارای مدرک دیپلم هم استفاده کرد هرچند که برای جذب پیمانکار بهره برداری نیز همین موضوع صدق می کند. 

سوم؛  به گفته خیلی از داوطلبان آزمون قبلی، سطح سوالات و  مصاحبه ها به قدری بالا بوده است که انگار قرار نبوده نیرویی جذب شود.  چرا مدیران مجتمع گاز برای  جذب نیروی پیمانکار باید چنین آزمون و  مصاحبه ای سطح بالا برگزار کنند؟  بهتر نبود حتی نیروهای صفر را جذب کنند و در یک فرصت ۳ ماهه همین نیروهای کم‌تجربه و کم‌دانش بومی را آموزش دهند.  

چهارم؛ امید است استاندار بوشهر، نماینده مجلس که ازقضا رییس کمیسیون‌انرژی‌هم هست و بازرسی استان که ورود خوبی به این آزمون داشته است سه مورد بالا را  با جدیت دنبال کنند تا حق کارجویان بومی استان ضایع نشود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.