• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
3
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مطرح کرد؛

بیشترین اعتبارات عمرانی بوشهر سهم کدام ادارات شد؟

  • کد خبر : 21720
  • 18 شهریور 1403 - 16:15
آوای بوشهر:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: پارسال 2 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان جذب شد که با احتساب اسناد خزانه، این میزان به حدود 3 همت رسید.

به گزارش آوای بوشهر و به نقل از خلیج فارس، رسول زارعی در نشست خبری افزود: اداره‌های کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل نوسازی مدارس و شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیشترین سهم اعتبارات را دریافت کرده‌اند.

زارعی ادامه داد: از طرفی سهم استان برای جذب منابع درآمدی خزانه ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۹۰ درصد آن مربوط به مالیات است، مابقی هم از درآمدهای گمرکات و… است.

زارعی ادامه داد: استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی در رتبه سوم پس از استان‌های تهران و خوزستان قرار دارد.

صدور ۲ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان بوشهر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر درخصوص جذب سرمالیه گذاری های خارجی در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو در استان صادر شده است.

زارعی اظهار داشت: یک مجوز سرمایه گذاری خارجی در حوزه تکمیل زنجیره مرغ در بندر ریگ است که پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: همچنین صدور مجوز هفت مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳۵ میلیون در حال انجام است که انتظار می‌رود بخشی از آنها تا پایان شهریور و بقیه آن تا پایان سال صادر شود.

زارعی افزود: به علت شرایط تحریمی در کشور اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بازتاب لازم داده نمی‌شود تا طرح‌های این چنین در مسیر اجرا به مشکل بر نخورند.

رتبه سوم بوشهر در تولید ناخالص

وی با اشاره به سهم ۶ درصد استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی بیان کرد: استان بوشهر پس از تهران و خوزستان در رتبه سوم تولید ناخالص داخلی قرار دارد.

جابجایی نیروها در راستای ارتقای همکاران است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر در پاسخ به سوالی درباره جابجایی معاونان و ذی حسابان گفت: حداکثر زمان حضور ذی حساب ۴ سال می باشد و این جابجایی ها برای رعایت مسایل قانونی و ارتقای همکاران می باشد.

زارعی درخصوص حضور ذی حسابان در شهرداری های استان نیز بیان کرد: پس از اینکه در سالیان قبل، تخلفاتی در برخی شهرداری و شوراهای شهر مشاهده و منجر به تشکیل پرونده قضایی شد، مقرر شد که ذی حساب از اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان برای آنها درنظر گرفته شود که اکنون در شهرداری مراکز شهرستان ها این مهم محقق و از بروز تخلفات هم پیشگیری شده است.

شناسایی ۴۵ ملک مازاد دولتی در بوشهر

وی درخصوص روند اجرای طرح مولدسازی املاک مازاد دولتی در استان بیان کرد: تاکنون ۴۵ ملک مازاد دولتی در استان شناسایی شده که تاکنون یکی از آنها با رقم ۵۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

زارعی، این ملک را مربوط به زمین استانداری در میدان انتظام بوشهر دانست که قرار است برای احداث ساختمان جدید استانداری در خارج شهر هزینه شود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=21720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.