• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
واکنش شوراهای شهرستان به الحاق چند روستای جم به سیراف

اکسیر: همه اظهار بی اطلاعی کردند انگار دست غیب باعث این کار شده است!/ مطهری: روستاهای جدا شده هویت تاریخی و‌تمدنی جم هستند/ رمضانی: این مصوبه سریعا لغو گردد

  • کد خبر : 7312
  • 10 اسفند 1397 - 3:35
در تغییرات اخیر تقسیمات کشوری، چند روستای شهرستان جم به بخش تازه تاسیس سیراف ملحق شد. انتشار این خبر با واکنش شوراهای شهرستان روبرو شده است

به گزارش آوای بوشهر، رئیس شورای شهر جم در انتقاد به الحاق چند روستای شهرستان جم به کنگان گفت: هفت چاه و سه چاه جزیی از جغرافیای جم می باشد و می‌توان به عنوان بام شهرستان های پیرامونی قلمداد کرد که از لحاظ گردشگری منحصر به فرد است و جای تاسف و تاثر است، بخشی از بهترین جغرافیای شهرستان (سه چاه) که کمتر از ۸ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد جدا می‌کنند و هیچ مسئولی از این جریان مطلع نیست.

عبدالحسین اکسیر افزود: با پیگیری هایی که از دیروز داشته ام فرمانداران شهرستان های کنگان و عسلویه اظهار بی اطلاعی داشتند و نماینده نیز تکذیب کرد، بنابراین دست غیب باعث این اتفاق شده است؟!

اکسیر در این خصوص خاطر نشان شد: شورای شهر بشدت از این اقدام که مایه نگرانی مردم شده اعتراض داشته و از هر طریق قانونی پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: سکوت در مقابل این موضوع  و تایید این تصمیم غیر منطقی از طرف هر کس باشد، وجدانش باید در مقابل سوال آیندگان در عذاب باشد و هر کس دستش می‌رسد از مسیر قانونی باید پیگیر باشد تا هیات دولت این تصمیم نابجا اصلاح نماید.

رئیس شورای شهر جم با بیان اینکه شورای شهر از لحظه مخابره خبر، پیگیر موضوع بوده است افزود: با مکاتبه با استاندار صدای مردم را به گوش ایشان رسانده ایم و خوب است، دوستان با نوشتن طومار و امضا مردمی به این حرکت قانونی اقدام نمایند که پشتوانه ای برای پیگیری مسئولین باشد.

احمد مطهری، رئیس شورای اسلامی شهرستان جم نیز با انتشار نامه ای خطاب به وزیر کشور، خواستار رسیدگی و حل این مهم شد. متن نامه به شرح ذیل است :

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور سلام علیکم، احتراما جهت مزید استحضار حضرتعالی معروض می دارد که طی ابلاغیه ی جدید وزارت کشور، پیرامون تقسیمات کشوری در شهرستان جم و شهرستان های همجوار نظیر کنگان و عسلویه، با نهایت تأثر و تأسف شاهد جدایی بخشی از جغرافیای تمدنی سرزمین تاریخی جم از این شاکله و پیکره ی باستانی بوده ایم.

این در حالی است که روستا های زیبا و بکر «هفت چاه و سه چاه» جزئی از هویت تاریخی و تمدنی سرزمین کهن نهاد جم در همه ی ایام و ادوار تاریخ بوده اند که باعث پیوست های عمیق جغرافیایی،تاریخی، تمدنی، هویتی…. شده اند.
فلذا جدایی و قطع جزئی از اجزاء و عضوی از اعضاء این پیکره ی تمدنی به هیچ وجه من الوجوه قابل پذیرش نیست.

بدین سان ضمن اعلام عدم موافقت با این تصمیم به دور از تدبیر، مراتب عدم رضایت و همچنین اعتراضات شدید مردمی به این اتفاق حادث شده را به اطلاع آن مقام عالی می رساند. و امید آن است که جنابعالی به عنوان شخصیت تصمیم بین، تصمیم گیر و تصمیم ساز
در آن مجموعه ی عالی و وزین، از هرگونه اقدامات شتابزده و به دور از درایت ممانعت و جلوگیری به عمل آورده و با تدابیر عالمانه و عاملانه ی خویش، رهنمودها و دستورات شایسته و بایسته را در راستای حل و گشایش این مهم ایفاد فرمائید.

همچنین حسن رمضانی، نماینده شهرستان جم در شورای استان بوشهر با اشاره به اینکه جغرافیای شهرستان جم خط قرمز مردم و شورای شهرستان جم است گفت: این تصمیم نسنجیده و غیرکارشناسی موجب نگرانی و سلب آرامش مردم و فعالین اجتماعی شهرستان جم شده است و در اسرع وقت باید مصوبه انتزاع برخی از مناطق شهرستان جم و الحاق آن به شهرستان کنگان لغو گردد.

حسن رمضانی ضمن قدردانی از تلاش های الماسی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای ارتقا برخی مناطق و روستاهای جنوب استان افزود: از وی انتظار داریم خیلی صریح و شفاف مواضع خود را در خصوص مصوبه هیات دولت و انتزاع صورت گرفته بیان نمایند.

رمضانی خاطرنشان کرد: قصور و کوتاهی در این امر از سوی هر مقام و مسئولی که باشد برای مردم شهرستان جم قابل مدارا و بخشش نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات اخیر شهرستان جم بیان داشت:  این روزها شهرستان با دغدغه و مشکلات اساسی از جمله ؛ انتقال خط آب شرب، بحران کم آبی و کاهش شدید سفره های زیر زمینی، آلودگی های زیست محیطی صنایع، راههای مواصلاتی، تعطیلی فرودگاه، بلاتکلیفی مالی و سردرگمی بازیکنان و هواداران پارس جم و شماره روز افزون جوانان تحصیل کرده بیکار روبرو است و این مصوبه که سبب ایجاد شوک بزرگی بر شهرستان جم شده و عصبانیت مردم را به دنبال داشته باید در اسرع وقت لغو گردد.

حسن رمضانی از فرماندار خواست تا حصول نتیجه این خواسته را دنبال نمایند و  در پایان تصریح کرد: شورای شهرستان جم ضمن اعتراض شدید خود نسبت به این مصوبه نادرست، از حقوق مردم شهرستان جم گذشت نخواهد کرد و با تشکیل جلسه اضطراری این موضوع را با جدیت تمام دنبال می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=7312
  • منبع : واکنش شوراهای شهرستان به الحاق چند روستای جم به کنگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.