• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

حضور معاون نفت در پتروشیمی بوشهر، سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور

  • کد خبر : 20426
  • 05 اردیبهشت 1403 - 23:49
آوای بوشهر:ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

مرتضی شاهمیرزایی  در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ افزون بر ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال ۱۴۰۲ در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت ۴۰ هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.