• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
بسته خبری کوتاه آوای بوشهر

گزینه بخشداری مرکزی کنگان/دعوای تعزیه ای در جم/اعتراض جالب هوادار پارس /فراز همچنان پر حاشیه/ امام جمعه: در برگزاری کنسرت رقابت می کنند!/ معاون استاندار: کار خوبی کردیم و …

  • کد خبر : 9738
  • 09 شهریور 1398 - 18:34
آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری کوتاه و جذاب به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم:

آوای بوشهر شنبه هر هفته با بسته خبری کوتاه و جذاب به روز می شود. خواندن این بسته خبری را به مخاطبان پیشنهاد می کنیم:

 

دست خالی دولتی ها در هفته دولت و افتتاح پروژه های کوچک توسط استاندار و معاونین!

افتتاح پروژه های هفته دولت و سفرهای استاندار و معاونین برای افتتاح پروژه های کوچک، دست مایه طنز کاربران فضای مجازی در استان بوشهر شده است.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های چند میلیونی با هزینه های گزاف سفرهای مسئولان استانی در هفته دولت ۹۸، اعتراضات جدی فعالان سیاسی و اجتماعی را به همراه داشته تا جایی که برخی معاونین استاندار در آیین افتتاحیه سنگ فرش کوچه و خیابان هم حضور یافته اند.

 

نصب بنر تصاویر اموات در اهرم ممنوع شد

شهردار اهرم با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام اش از ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح این شهر خبر داده و گفت: این ممنوعیت، حسب ابلاغیه استانداری بوشهر و مصوبه شورای فرهنگ عمومی تنگستان بوده است.

گفتنی است چند سالی است نصب بنر افراد فوت شده در سطح شهرها و روستاها افزایش یافته که طبق اعلام شهرداری و شورای اهرم، اعتراضات مردمی را در پی داشته است.

 

بی توجهی شوراها به ابلاغیه استانداری بوشهر

با وجود اعلام امور شهری و روستایی استانداری بوشهر در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه شوراهای شهر و روستا تا اول شهریورماه ۹۸، بسیاری از شوراهای شهر و روستا هنوز اقدامی برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه سوم شوراها انجام نداده اند.

 

ابهام در معرفی مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی/ مخالفت فراز کمالوند با حضور مسئولان در مراسم معارفه تیم در جم!

در هفته گذشته خبر استعفای بهرام رضاییان مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی رسانه ای شد و شنیده شده ابلاغ مراد مرادی مسئول دفتر مدیر عامل منطقه ویژه پارس برای تصدی هم صادر شده که قرار بود مراسم معارفه سه شنبه هفته گذشته برگزار شود.

خبرهای رسیده حکایت از تردید مراد مرادی برای پذیرش این سمت دارد و باشگاه پارس جنوبی بدون مدیر عامل به کار خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر، فراز کمالوند سرمربی پارس جم و شاگردانش پس از سه ماه و پیش از بازی پارس جم و ذوب آهن وارد شهر جم شدند که مراسم معارفه و استقبال با حواشی عجیبی همراه شد.

طبق برخی خبرهای رسیده فراز کمالوند در بدو حضور در جم با حضور مسئولان شهرستان در مراسم استقبال از اعضای تیم پارس مخالفت می کند و سپس به بهانه خط کشی نشدن زمین و نبود تور دروازه، مراسم معارفه و تمرین بازیکنان را لغو می کند که این رفتار، با عصبانیت شدید هواداران و واکنش تند رئیس هیات فوتبال جم مواجه می شود.

در همین راستا با وجود وعده مدیر عامل منطقه ویژه برای اسکان تیم پارس در جم و فراهم شدن شرایط اسکان و تمرین تیم در جم، سرمربی تیم پارس جنوبی جم تمایلی به ماندن در جم ندارند و فقط برای بازی های خانگی به جم سفر می کنند که هزینه های سنگین اسکان در جم و تهران را به باشگاه تحمیل می کند.

 

دستگیری قاتل سریالی در استان بوشهر

مجرم سابقه داری که طی دو ماه گذشته دو راننده مسافرکش و یک نوجوان خورموجی را به قتل رسانده بود، همراه همدستش شناسایی و دستگیر شدند.

طبق اعلام فرمانده انتظامی استان؛ متهم دستگیر شده از مجرمین سابقه‌دار شهرستان و معتاد به مصرف مواد مخدر می باشد که تا کنون به هر سه فقره قتل اعتراف کرده است. علت قتل ها، سرقت و مسائل مالی عنوان شده است.

 

برگزاری نشست های نقد و بررسی عملکرد نماینده جنوب استان در چهار شهرستان جنوبی

سکینه الماسی نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم، دیر و عسلویه در سلسله جلساتی در جم و عسلویه به تشریح عملکرد سه ساله خود در مجلس پرداخته و پاسخگوی سوالات و انتقادات شهروندان شده است. قرار است آخرین نشست هم امشب در شهر کنگان برگزار شود.

 

سالن ورزشی بانوان کنگان، به آقایان رسید!

شنیده شده سالن ورزشی کوثر شهرستان کنگان (ویژه بانوان) که از مصوبات سفر رهبر انقلاب بوده به بخش خصوصی واگذار شده و سانس های آن در اختیار آقایان قرار می گیرد. موضوعی که با اعتراض بانوان ورزشکار کنگانی مواجه شده است.

بانوان ورزشکار کنگانی می گویند مسئولان تلاش دارند با اعمال محدودیت برای بانوان، عملا سالن را در اختیار آقایان قرار دهند.

 

بلندگوهای مساجد و مراسمات نباید باعث مزاحمت برای مردم شود

امام جمعه عسلویه در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه نباید در مراسم محرم مزاحمتی برای مردم ایجاد شود تاکید کرده: بلندگوها باید طوری باشد که برای مردم ایجاد مزاحمت نکند. می خواهیم ثواب کنیم اما نباید باعث ناراحتی مردم نشویم.

هاشمی نژاد همچنین بر لزوم حفظ وحدت در منابر تاکید کرده و گفته: منبری‌ها هم باید توجیه شوند  که حول محور وحدت منبر بروند، اگر غیر از این باشد مردود است. کلمه‌ای که تفرقه ایجاد کند نگویند.

 

پدیده سندروم شیراز در بوشهر!/ راهکار مقابله با معضل تعرفه های دندانپزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خلیج فارس گفته: ما در بوشهر با موضوعی به اسم سندرم شیراز مواجه ایم که اغلب اوقات مطب پایین شیراز به تخصص های بوشهر ترجیح داده می شود. البته برای ۳۰ سال پیش که بیمارستان مرکز استان یکی، دو پزشک متخصص داشته، این نگاه به شیراز دررست بوده، ولی الان که صدها متخصص در استان فعالیت دارند و در برخی موارد مثل متخصص آی سی یو اطفال جزو ۱۵ استان دارای این فرصت هستیم، این نگاه واقعی نیست.

وی همچنین راهکار معضل گرانی تعرفه های دندانپزشکی را پیشگیری و مراقبت دهان دندان دانسته و گفت: تنها راهی که برای کاهش هزینه های دندان پزشکی از جیب مردم می توانیم انجام دهیم، توجه به فعالیت های پیشگیری نظیر طرح های مراقبت از دندان ها و آموزش های لازم در این بخش است.

 

کار تعزیه به بیانیه خوانی رسید/دعوا بر سر آغازگر تعزیه در جم!

با شروع ایام محرم و داغ شدن برنامه های تعزیه خوانی در شهرستان جم، دعوا بر سر اینکه چه کسی آغازگر تعزیه در جم بوده و کدام هیات تعزیه خوانی قدمت بیشتری دارد بالا گرفته و به بحث های داغ مدعیان تعزیه در فضای مجازی تبدیل شده است.

به تازگی بیانیه های مختلفی در فضای مجازی و رسانه ها از سوی مدعیان تعزیه جم منتشر شده و پاسخ هایی هم به این بیانیه ها داده شده است!

 

اعتراض جالب هوادار پارس جم به عدم اجازه ورود خواهرش به ورزشگاه!

یکی از هواداران پارس جنوبی جم در حاشیه دیدار پارس جم و ذوب آهن اصفهان با دست نوشته ای، اعتراض خود را به عدم صدور مجوز حضور خواهرش و دیگر زنان به ورزشگاه تختی اعلام کرده و نوشته: در حمایت از بانوان، به ورزشگاه نخواهد رفت.

 

بارش های پاییز استان بوشهر کمتر از سال قبل/ بارش ها اغلب از ۱۰ آبان شروع می شود

هواشناسی استان در تحلیلی از وضعیت آب و هوای استان از ۹ شهریور تا ۹ آذر ۹۸ اعلام کرده: پیش‌بینی مقدار بارش برای استان طی شهریور تا آذرماه ، کمترازسال‌گذشته است، هر چند که در مقایسه با دوره بلند مدت، نرمال است.

با توجه به آمار بلند مدت، وقوع اغلب بارشهای فصل پاییز استان از ۱۰ آبان به بعد می‌باشد، بنابراین با توجه به خطای پیش‌بینی های بلندمدت مدلهای جوی در این ماه، پیشنهاد می‌شود پیش‌بینی‌های ارائه شده در مهرماه مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه: مدیران در برگزاری کنسرت رقابت می کنند!/ معاون استاندار: کار خوبی کردیم.

امام جمعه برازجان در خطبه های جمعه گفته: مدیران به جای اینکه در جامعه در امر ترویج فضائل اخلاقی و انسانی با هم  رقابت داشته باشند، متأسفانه در هنجارشکنی، برگزاری کنسرت‌های مختلط، ورزش‌های مختلط و بالاخره در ایجاد زمینه گناه و فساد و منکرات با هم رقابت می‌کنند.

مصلح اضافه کرده: کسانی که بیشترین نقش در ترویج اباحه‌گری داشته باشد مورد تحسین و تقدیر قرار می‌گیرند و جای تأسف دارد استانی که باید در زمینه  ترویج فضائل اخلاقی ممتاز باشد در زمینه کنسرت‌ها سرآمد شده است.

خورشیدی معاون سیاسی استاندار بوشهر اما با اشاره به صدور مجوز ۳۰۰ کنسرت در بوشهر گفته: برخی‌ نقد وارد می‌کنند که در بوشهر ۳۰۰ مجوز کنسرت داده شده است،خوشبختانه این عدد جوابگو است و این‌ گونه برنامه‌های نشاط اجتماعی با تدبیر و ابتکارات استان بود

 

صدور کارت های ملی هوشمند همه افراد تا انتخابات مجلس

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفته: سازمان ثبت احوال، کارت های ملی هوشمند همه افراد جامعه را تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی( دوم اسفند ۹۸) صادر می کند

 

هولدینگ خلیج فارس مدیر تربیت می کند/ برگزاری آزمون شناسایی استعدادهای مدیریتی در صنعت پتروشیمی

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در هفته گذشته برای اولین بار آزمون استعدادیابی مدیریتی را در سطح شرکت های پتروشیمی وابسته برگزار کرد که طی این آزمون، ۲۰۰ نفر برتر انتخاب و آموزش های مدیریتی می بینند.

افراد آموزش دیده، در لایحه های مختلف مدیریتی صنعت پتروشیمی به کار گرفته می شوند.

 

و دست آخر اینکه؛  یک بانوی دیگر گزینه جدی بخشداری مرکزی کنگان شد

سمیه آزاد که پیش از این به عنوان گزینه بخشداری های جم و سیراف مطرح شده بود به چند قدمی بخشداری مرکزی کنگان رسیده و احتمال دارد به زودی حکم وی صادر شود.

انتصاب بخشداران بانو از سیاست های ابلاغی دولت است و در استان بوشهر هم این رویه با جدیت دنبال شده که در هفته های گذشته طاهره عبدالهی هم در همین راستا به عنوان بخشدار مرکزی جم منصوب شد

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=9738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.