• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

انتخابات زیر ذره بین – محسن عباسی

  • کد خبر : 2321
  • 20 اردیبهشت 1392 - 22:03

انتخابات زیر ذره بین

نویسنده:محسن عباسی دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی

دانشگاه فردوسی مشهد

صدای آمدن ها و نیامدن ها ونشست های داغ کاندیدهای ریاست جمهوری در حالی که کمتر از دو ماه به انتخابات مانده است؛ازگوشه و کنار کشور به گوش می رسد.

 

آنچه که مطمئنا  به داغ بودن فضای انتخابات کمک خواهد کرد، حضور کاندیدها با سلایق مختلف است که به پویایی نظام سیاسی کشور منجر می شود.پویایی که نشان از حفظ ارزش ها در کنار اهمیت به سلایق مختلف است.

امروز ائتلاف ها و جبهه های گوناگون اعلام حضور کرده اند و کاندیدهای رنگارنگ ، جذابیتی به پازل انتخابات داده اند. شاید عده ای فکر می کنند حضور بیش از اندازه کاندیدها با شعارهای رنگی به شور سیاسی انتخابات کمک می کند،اما لازم است بدانید،برنامه هایی که از عمق فکر و دغدغه مسئولان برمی آید،نه اینکه از سر سیری باشدو ندانستن درد مردم شور واقعی سیاسی را ایجاد خواهد کرد.

اینکه افرادزیادی خود را در جایگاه ریاست جمهوری می دانند،جای خوشحالی یا تعجب دارد،سئوالی است تأمل برانگیز.

جای تعجب است، اگر این همه مدیرلایق تاکنون داشته ایم،پس چرا همچنان با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم. مگرفقط وقتی مسند ریاست جمهوری در اختیار این مدیران است،احساس درد می کنندو می شوند حلال مشکلات.از طرفی جای خوشحالی است که تعداد زیادی است مدیر لایق داخل گود آمده اند و احساس مسئولیت کرده اندبرای آبادانی کشور.شاید هم عده ای آمده اندتا شانس خود را امتحان کنندبدون هیچ تجربه تا برگ برنده باشد برای….

بگذریم از گمانه زنی های مختلف که شاید دردی دوا نکند؛اما آنچه مهم است وظیفه دانشجویان،مردم و کاندیدها( مسئولان) دراین برهه حساس است.

دانشجویان:

علم از بهردین پروردن است نه از بهر دنیا خوردن.

دانشگاه به عنوان قلب تپنده جامعه و دانشجو به عنوان عنصر زنده دانشگاه،نقش مهم تری از دیگر قشرهای جامعه دارد.

همه بدانیم که حضور در انتخابات نه اجبار است و نه چیز دیگر؛بلکه یک حق است برای من وتو تا بتوانیم با استفاده از آن هویت مستقل سیاسی خودرا رقم و تنها به دست تنی چند از مسئولان که هیچ دغدغه و اندیشه ای برای این مرز وبوم ندارند،ندهیم.کسانی که تنها برای ظاهرسازی می آیند.این گونه است که ما می توانیم باعث رشد سیاسی جامعه شویم؛چون

انسانهایی خواهیم بود مسئول در برابر جامعه.

دانشجو به عنوان نخبه و قلب تپنده جامعه ،باید به دنبال ارائه شاخص ها و برنامه های کاندیدها به مردم باشد . مطئنأ این جوانان هستندکه با ذهن آرمان گرایانه خود می توانند بهترین برنامه ها را از مسئولان مطالبه کنند،مسئولانی که گاهی دلسوزمردم نیستند یادمان نمی رود که نسل های دانشجویی ما چه افتخاراتی را رقم زدند.

حق دانشجو فقط در رأی دادن نیست؛بلکه حقی است که همیشه پایداراست،حتی بعد از تمام شدن انتخابات.این پیگیریها برای انجام دادن دقیق مسئولیت همچنان باید باشد.

کاندیدها(مسئولان)

مطمئنأآنچه که دور از فضای اخلاق انتخاباتی است،بد اخلاقی ها انتخابات از تهمت و دروغ و گمانه زنی هایی است که نتیجه آن چیزی جزء برهم ریختن فضای اخلاقی انتخابات نیست.انتظار می رودمسئولان و کاندیدها به حلقه گمشده انتخابات برسند.

مسلما آنچه که مردم به آن توجه دارند،برنامه هایی است که از دل پوستر های رنگارنگ که اسراف در بودجه بیت المال است،به وجود نمی آید.

منبع : آینه جم

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2321

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.