• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
مدیران صنعت نفت بخوانند؛

معضلی به نام «مکان» در قطب انرژی ایران/ کرامت انسان را پاس بدارید لطفا!

  • کد خبر : 16516
  • 21 تیر 1402 - 20:17

در نبود مکانی جامع و کامل در شهرستان جم به عنوان بزرگترین میزبان خانواده های صنعت نفت، این جشن در یکی از مدارس منطقه مسکونی وابسته به وزارت نفت برگزار شد تا بتواند ظرفیت بیشتری برای حضور پرشور مردم، داشته باشد. اما تصاویر و خبرهای منتشره از این جشن حکایت از وضعیت نه چندان مطلوب […]

در نبود مکانی جامع و کامل در شهرستان جم به عنوان بزرگترین میزبان خانواده های صنعت نفت، این جشن در یکی از مدارس منطقه مسکونی وابسته به وزارت نفت برگزار شد تا بتواند ظرفیت بیشتری برای حضور پرشور مردم، داشته باشد.


اما تصاویر و خبرهای منتشره از این جشن حکایت از وضعیت نه چندان مطلوب برای اجرا و تماشای این جشن بزرگ داشت.

فضای برگزاری، هیچکدام از استانداردهای برگزاری یک جشن بزرگ را نداشت و بسیاری از مخاطبان برای تماشای برنامه، با مشکل مواجه بودند؛ هم فضای باز، شرایط مطلوبی برای اجرای زنده موسیقی نبود و صدا را فاقد کیفیت می کرد، هم فضای نشستن مخاطبان برنامه، ناکافی و هم دیدن سن برنامه به شکل مطلوب غیر ممکن بود.

همین موضوع هم نارضایتی هایی را به همراه داشت و شرکت کنندگان از تصمیم گیران برگزاری در مدرسه گلایه داشتند.

واقعیت اما این است که نه شهرستان جم، فضای مطلوبی برای برگزاری محافل ملی و مذهبی دارد و نه عسلویه به عنوان پایتخت انرژی ایران!

با گذشت بیش از سه دهه از حضور صنعت در جنوب استان بوشهر، همچنان مناطق پیرامون، فضایی برای برگزاری محترمانه ی محافل ملی و مذهبی ندارند؛ جم دو سالن حدود ۵۰۰ و ۲۰۰ نفره دارد که ظرفیت برگزاری محافل عمومی را ندارد و مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان غول گازی، به ناچار، مدرسه را به عنوان محل برگزاری جشنی در تراز غدیر انتخاب می کند.

هر چند برای چنین جشنی می شد تصمیم بهتری گرفت و مجموعه ورزشی توحید را انتخاب کرد تا مخاطبان مانند عروسی های دهه ۶۰، ناچار نباشند از رو و پشت دیوارها و روی زیراندازها و ایستاده و … نظاره گر برنامه ها باشند.

اینکه مجموعه بزرگ پارس جنوبی نتواند جشنی در خور شان و حرمت کارکنان، خانواده ها و شهروندان جم برگزار کند جای بسی تاسف دارد که با وجود دهها شرکت گاز و پتروشیمی در منطقه، همچنان باید جشن ها در فضاهای نامطلوبی چون مدرسه در جم، ریگزار در شیرینو، فضای باز در عسلویه برگزار و وسط گرمای تابستان، عرق ریزان، برنامه اجرا شود! بارها و بارها دیده ایم که شرکت های منطقه برای برگزاری جشن ها با کمبود مکان مواجه بوده اند و ناچار شده اند با هزینه های چند برابر، جشن ها را در چند سانس برگزار کنند تا بتوانند حداقل ذی نفعان صنعت را راضی نگه دارند.

خوشبختانه هم در عسلویه، هم در شهرک های مسکونی نفت و گاز و پتروشیمی در جم، فضای لازم برای احداث سالن مناسب ۲ هزار نفری وجود دارد و برای پایان این وضعیت نامناسب، می توان همت کرد و حرمت انسان ها را بیش از این پاس داشت.

در برهه ای که شادی و نشاط اجتماعی، ضرورتی انکارناپذیر دارد انتظار می رود مدیران صنعت، به حوزه زیرساختی فرهنگ در منطقه توجه ویژه تری داشته باشند/آوای بوشهر

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.