• امروز : جمعه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : 20 - شوال - 1446
  • برابر با : Friday - 18 April - 2025
10

واکنش نماینده مجلس و فعالان اجتماعی به شکایت شرکت پازارگاد از سید مصطفی هاشمی نژاد

  • کد خبر : 6566
  • 23 دی 1397 - 11:49

متاسفانه آستانه تحمل نقد آنقدر سقوط کرده که حتی شرکت پازارگاد که نسبت به مسولیتهای اجتماعیش باید بیشتر اعتنا کند به خود اجازه دهد متولیان روشنگری در جامعه و مطبوعات و رسانه ها که نقش حیاتی به عنوان چشم تیز بین جامعه نقشی حیاتی و اساسی دارند بخاطر یک نقد ساده به دادگاه بکشاند.

الماسی، نماینده جنوب استان در واکنش به شکایت شرکت پازارگاد از سایت خبری آوای بوشهر:

⚡️ رسانه چشم بیدار جامعه است/ مسئولین باید در برابر رسانه ها سعه صدر به خرج دهند

🔹این راه و رسم غلطی است که بخواهیم دهان منتقدین خود را ببندیم.

🔹سعی ما این است که با تعامل مسئولین از جمله فرماندار و امام جمعه مسئله به وجود آمده را در اسرع وقت حل کنیم./خلیج فارس

 

 

واکنش حسین نوروزی نژاد رییس شورای شهر انارستان به شکایت شرکت پازارگاد از سردبیر آوای بوشهر

🔻 تشویش اذهان عمومی یا تنویر افکار عمومی؟

🔹 در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه خبرنگاری شغلی عام المنفعه هست که خیر عمومی را جاری می کند.

🔹 در شهرستان جم ، جایی که خبرنگارانش در فضای خسته ی گفتگوی کنونی همچنان پویا قلم می زنند به شیوه ی دیگری مورد قدرشناسی قرار می گیرند!

🔹به طوری که در مدت کمتر از یکماه دو نفر از خبرنگارانش به جرم تشویش اذهان عمومی به دادگاه فرا خوانده می شوند!

🔹 کمترین حق یک خبرنگار جستجو است اما انگار دیوار ادارات و فنس های شهرکها محدوده ی ممنوعه و حکومت خودمختار است.

🔹 پرسشی که با این برخوردها بطور جدی مطرح می‌شود این است که «عموم» کیست و«تشویش»چیست.

🔹 مگر نه این است عموم مردم هستند؟! و خبرنگاران ما دیده ی بینای جامعه هستند؟!

🔹 در چه فرهنگ لغتی حرف دل مردم زدن به تشویش اذهان عمومی معنا شده است؟

🔹 خاطرم هست که رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان جم مصاحبه ای با یکی از سایت های خبری اظهار داشتند که شهرک پردیس خودمختار و بدون مجوز برنامه اجرا می‌کند و نقش نظارتی این اداره را نادیده میگیرند و با تحکم گفته بودند که جلوی برنامه های بدون مجوز را خواهند گرفت.

🔹 آیا وقت آن نرسیده که رئیس فرهنگ و ارشاد به همراه خبرنگار در جلسه ی دادگاه حضور پیدا کند و از این قشر آسیب‌پذیر جامعه حمایت نماید؟

🔹 در پایان به شرکت پازارگاد توصیه می شودکه با شیوه تعامل و گفتگو بهتر می‌توان حق همجواری و همسایگی را به جا آورد و نیز برماست که حمایت قاطع خودمان را از حق⁦⁦ حرمت و حیثیت که یکی از اصول اخلاقی است، ابراز داریم.

 

 

🔻 اکسیر رئیس شورای شهر جم:

‼️ متاسفانه آستانه تحمل نقد آنقدر سقوط کرده که حتی شرکت پازارگاد که نسبت به مسولیتهای اجتماعیش باید بیشتر اعتنا کند به خود اجازه دهد متولیان روشنگری در جامعه و مطبوعات و رسانه ها که نقش حیاتی به عنوان چشم تیز بین جامعه نقشی حیاتی و اساسی دارند بخاطر یک نقد ساده به دادگاه بکشاند.

🔹 با این رفتار چه مشکلی از شرکت حل می‌شود ؟

🔹 بهتر نبود برای تنویر افکار عمومی جوابیه ای داده می‌شد و عیب و هنر خود و منتقد را به سمع و نظر مخاطبین میرساند؟

🔹 در دایره و حریم سفره گسترده دولت انتظار چنین رفتاری دور از انتظار است.

🔹 تا دیر نشده و کار به قضاوت افکار عمومی نکشیده رواست شرکت پازارگاد دست از شکایت بر دارد و از ثبت نکته تاریک در کارنامه خویش بپرهیزد.

 

 

🔻 احمد مطهری رئیس شورای شهرستان جم:

🔹 رسانه یکی از مهم ترین دستاورد پیشرفت بشر و با ارزش ترین وسیله و ابزار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می باشد.

🔹 به باور اندیشمندان رسانه رکن چهارم دموکراسی به شمار می رود و نقشی بی بدیل در توسعه همه جانبه جامعه دارد.

🔹 لذا هیچگاه نباید در جهت تضعیف و تهدید رسانه ها گام برداشت کما اینکه باید به حمایت و تقویت رسانه کمک کرد.

🔹 دولتمردان و مسوولین نباید از زیر بار پاسخ گویی به رسانه شانه خالی کنند.

‼️ شفاف سازی توسط رسانه زمینه ساز جلوگیری از فساد در جامعه است و شکایت شرکت پازارگاد از سایت مطالبه گر آوای بوشهر و خبرنگار پرتلاش آن به نوعی فرار از پاسخگویی و شفافیت سازی است.

️ متاسفانه ظرفیت و تحمل انتقاد از سوی برخی مدیران و عملکرد مجموعه آنها وجود ندارد تا جایی که بعضا به انتقام جویی از رسانه متوسل می شوند و این رویه معقول و مناسب نمی باشد.

🔹 بهتر است شرکت پازارگاد تعامل بهتری با اصحاب رسانه شهرستان جم که حقا دل در گرو عمران و آبادانی شهرستان دارند داشته و به حرفه آنها احترام بگذارد.

🔹 در حوزه مسوولیت های اجتماعی خود به طوری عمل کند که فضایی برای انتقاد رسانه ها و نگرانی مردم به وجود نیاورد.

🔹 شورای شهرستان جم  از تمام ظرفیت خود جهت حمایت و پشتیبانی از رسانه های این شهرستان جهت آگاهی بخشیدن به جامعه استفاده خواهد کرد.

🔹 هرگز اجازه نخواهیم داد که خبرنگاران که بدون چشمداشت که بعضا با هزینه های شخصی به امر خطیر خبرنگاری و اطلاع رسانی مبادرت می ورزند توسط عده ای مسوول و مدیر به این راحتی به مسلخ کشیده شوند.

 

 

واکنش احمد شریفی رئیس شورای شهر ریز به شکایت شرکت پازارگاد از سید مصطفی هاشمی نژاد سردبیر پایگاه خبری آوای بوشهر 

🔸 رسانه ها زبان گویای مردم هستند و آنچه منتشر می نماید خواست مردم است.

🔸 در عصر ارتباطات اندیشه را باید با اندیشه پاسخ داد.

🔸 دوران شکایت کردن از رسانه گذشته است.

🔸 مدیران نفتی شرکت ها بجای اینکه وقت خود را در راهرور دادگاه ها و دادسراها بگذارند باید کمی اندیشه کنند هزینه کردن در محیط پیرامونی در واقع کمک به روند تولید ، درآمد زایی و کمک به سلامت روحی، روانی و جسمی کارکنان خودشان است.

🔸 زبان گفتگو و تعامل بهترین راهکار جهت برطرف کردن سو تفاهم های موجود می باشد.

🔸 خبر نگاران مهمترین عنصر توسعه در تمامی ابعاد هستند و نقش بی بدیل انها همه ابعاد کاملا مشخص است.

🔸 از فرماندار شهرستان ، رئیس ارشاد و سایر مسئولین ذیربط درخواست داریم نسبت به حل مسئله اقدام لازم را انجام بدهند.

🔸 به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری از جامعه رسانه ای شهرستان حمایت قاطع می کنیم.

🔸امیدواریم در صحنه اجتماعی شهرستان جم دیگر شاهد برخورد قهری با اندیشه های نباشیم./بانیان آزادی

 

 

⚡️رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر پیگیر ماجرای شکایت از آوای بوشهر

🔻مازیار هوشمند:
روز گذشته از موضوع شکایت شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد از سردبیر آوای بوشهر مطلع شدم و در همین راستا پیگیری های لازم انجام شد.
امروز مسئولان پازارگاد اطلاع دادند که شکایت از سایت آوای بوشهر را پس می گیرند/ آوای بوشهر

 

 

سردبیر آینه جم: مدیران پتروشیمی ها به جای شکایت از خبرنگار؛ پاسخگوی عملکرد خود باشند
 ابراهیم قیصری سردبیر سایت آینه جم با انتقاد از این اقدام فرار به جلوی شرکت پازارگاد گفت:  مدیران پتروشیمی ها به جای شکایت از خبرنگار؛ پاسخگوی عملکرد خود باشند.
  این فعال رسانه ای گفت: اقدام شکایت از خبرنگار محکوم به شکست است و به زودی اهالی رسانه وظایف واقعی شرکت پازارگاد به مدیرانش گوشزد خواهند کرد
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=6566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.