• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
فرماندار جم

با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا بصورت قانونی و قضایی برخورد می شود/ الزام استفاده کارکنان ادارات از ماسک/نگرانی از رسیدن به وضعیت قرمز/صاحبان مشاغل به سامانه “کارا” مراجعه کنند

  • کد خبر : 12453
  • 22 خرداد 1399 - 10:55
شرایط شهرستان جم در وضعیت هشدار کرونایی است و درصورت عدم رعایت پروتکل های اعلامی و برگزاری مراسم تجمعی و ممنوع، با متخلفین به طور قانونی و قضایی برخورد خواهد شد.

فرماندار در نشست ستاد مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت هشدار شهرستان جم گفت: شیوع بیماری کرونا در استان های جنوبی نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ازطرف مردم و تجمع در محیط های بسته است.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی افزود: پیش از این شهرستان جم در مرحله مهار این ویروس قرار داشت اما اکنون به وضعیت هشدار رسیده و درصورت تداوم این روند و عدم فاصله گذاری اجتماعی به وضعیت قرمز خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: کلیه دستگاه های شهرستان، جامعه ی هدف خود را در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی و تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی شناسایی کنند.

محمد حسینی با اشاره به اینکه همراهی مردم، برگ برنده در شکست این بیماری است عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان جم به طور جد متخلفین از مصوبه های ستاد مبارزه با کرونا بویژه متصدیان واحدهای صنفی و برگزار کنندگان مراسم عزا و عروسی را شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: درصورت عدم رعایت پروتکل های اعلامی و برگزاری مراسم تجمعی و ممنوع، با متخلفین به طور قانونی و قضایی برخورد خواهد شد.

فرماندار جم با اشاره به اینکه استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات الزامی است افزود: میز خدمت در ورودی کلیه ادارات مستقر و ثبت اثرانگشت در تردد و حضور و غیاب کارکنان حذف و روش جایگزین اعمال خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: انجام خدمات غیرحضوری و الکترونیکی توسط دستگاه ها در دستور کار قرار گیرد.
کارگروهی با حضور نماینده فرمانداری و شبکه بهداشت از ادارات بازدید خواهند کرد.

وی افزود: رؤسای ادارات ملاحظات لازم در مورد کارکنان دارای بیماری زمینه ای را داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه فاصله گذاری در سرویس ایاب و ذهاب شرکت ها اجباری است خاطرنشان کرد: ماموریت های غیر ضروری ادارات لغو و درصورت نیاز ویدئو کنفرانس برگزار شده و در مواقع اضطراری با هماهنگی انجام شود.

فرماندار جم ضدعفونی مجدد شهرها را حائز اهمیت خواند و عنوان کرد: ضدعفونی کلیه شهرها توسط شهرداری ها مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی از واحدهای صنفی که الزامات بهداشتی را رعایت می کنند تقدیر کرد و افزود: صنوفی که الزامات بهداشتی را رعایت می کنند توسط شبکه بهداشت و اداره صمت شناسایی و از آنها تقدیر شود.

حسینی افزود: حمایت های مالی دولت از اقشار آسیب پذیر آغاز شده است. افراد مشمول درخواست خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(سامانه کارا) ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.