• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

با خرید لوازم آرایشی دارای نشان اصالت، از مخاطرات جدی لوازم آرایشی تقلبی در امان خواهید بود

  • کد خبر : 1953
  • 09 دی 1391 - 8:46

آوای جم: به گفته کارشناس کنترل مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان، امروزه با توجه به افزایش روزافزون مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کشورمان و پایین آمدن سن استفاده از این اقلام (۱۳ سال) و همچنین با توجه به ورود کالاهای قاچاق و تولید زیر زمینی لوازم آرایشی فاقد کیفیت، که خطری جدی برای تامین سلامت مصرف کننده در بر خواهد داشت، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به منظور کنترل سلامت کیفیت این کالاها، اقدام به تهیه برچسبی به نام نشان کنترل اصالت و سلامت کالا نموده است.

مهندس امین پناهیان در توضیح مشخصات برچسب اصالت کالا بیان داشت: برچسب فوق دارای یک کد ۱۶ رقمی است که با ارسال آن به سامانه اینترنتی یا تماس با تلفن گویا و یا ارسال پیامک به شماره روی برچسب، می توانیم از مشخصات کالای خریداری شده مطلع گردیده و همچنین از صحت و سقم کالاهایی که خریداری نموده ایم، اطمینان یابیم. همچنین در مواردی که نیاز است تا مصرف کننده از موارد احتیاط و هشدار در خصوص کالا آگاه شود ، این اطلاعات در اختیار او قرار می گیرد.

در این راستا معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، شرکتهای وارد کننده و توزیع کننده محصولات سلامت محور (از جمله لوازم آرایشی بهداشتی ، مواد غذایی و دارویی) را ملزم به استفاده از این برچسب بر روی محصولات خود نموده تا آیتم مناسبی جهت چک کردن اصل یا تقلبی بودن کالا در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

بنابراین نصب برچسب اصالت و سلامت کالا می تواند تا حدود زیادی شما را از خرید نوع تقلبی و قاچاقی کالا در امان داشته و همچنین وجود این برچسب بر روی اقلام آرایشی و بهداشتی به نوعی تداعی کننده اصل و غیر تقلبی بودن کالا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1953

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.