• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

خروج دختران از کشور با اجازه پدر / زنان تنها با اجازه همسر گذرنامه می‌گیرند

  • کد خبر : 2025
  • 02 بهمن 1391 - 11:54

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه ای موادی از لایحه گذرنامه اصلاح و به تصویب رسید، گفت: بر اساس این لایحه، زنان متأهل با اجازه همسر گذرنامه می‌گیرند؛ ولی دختران بالای ۱۸ سال باید با رضایت پدر از کشور خارج شوند.به گزارش خبرنگار آوای جم به […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه ای موادی از لایحه گذرنامه اصلاح و به تصویب رسید، گفت: بر اساس این لایحه، زنان متأهل با اجازه همسر گذرنامه می‌گیرند؛ ولی دختران بالای ۱۸ سال باید با رضایت پدر از کشور خارج شوند.

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از کارگر نیوز،
سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مطابق ماده ۱۵ این لایحه، کلیه اشخاصی که هیجده سال تمام دارند می‌توانند تقاضای گذرنامه کنند.
وی ادامه داد : در این جلسه که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد به مسائلی همچون تسهیل در صدور گذرنامه، مدت اعتبار، جلوگیری از جرائم گذرنامه و … پرداخته شد .
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشمولان وظیفه عمومی با اجازه اداره وظیفه عمومی ناجا می‌توانند گذرنامه دریافت کنند، افزود: زنان متأهل در هر سنی با موافقت کتبی شوهر می‌توانند گذرنامه دریافت کنند. ضمن اینکه دختران مجرد بالای ۱۸ سال نیز برای خروج از کشور باید اذن ولی را داشته باشند؛ ولی منعی برای دریافت گذرنامه ندارند.
وی همچنین با بیان اینکه مطابق ماده ۱۷ این قانون، نوزادانی که از والدین ایرانی مقیم خارج، هنگام توقف مادر در ایران متولد می‌شوند، بدون نیاز به موافقت پدر، برای آنها گذرنامه صادر می‌شود، گفت: این حکم در مواردی هم که در خارج از ایران تولد رخ دهد و پدر ایرانی نوزاد، در کشور محل تولد وی حاضر نباشد، جاری است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مواد ۲۱ تا ماده پایانی مورد بحث قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید. مواد ذکرشده، ناظر بر جعل، کاربرد غیر قانونی و اقدامات خلاف قانون در صدور و بهره‌برداری از گذرنامه و جرایم و مجازات این نوع جرایم است.
لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2025

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.