• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16
هشدارهای جدی رئیس بیمارستان توحید به مردم

دکتر فرهاد باقری: یک سوم پرسنل اورژانس بیمارستان مبتلا شده اند/ واکسنی برای کرونا ساخته نمی شود/ رعایت نکنیم از نیمه شهریور جهنم خواهیم داشت/ مدارس، عروسی ها و عزاداری ها نقاط بسیار پرخطر و غیر قابل کنترل/ ماسک پارچه ای ایمنی ایجاد نمی کند/ کرونا را دست کم نگیرید/ الزام زدن ماسک و شستن دست ها

  • کد خبر : 12483
  • 28 خرداد 1399 - 0:26
رئیس بیمارستان توحید جم با درخواست از مردم و مسئولان برای جدی گرفتن کرونا و عدم ساده انگاری موضوع تاکید کرد: امروز جنوب استان بوشهر در شرایط خوبی قرار ندارد و بی توجهی می تواند به فاجعه تبدیل شود. هیچ نسخه شفابخشی جز غیرت و همت مردم و مسئولان و توجه به الزامات بهداشتی نمی تواند ما را از این شرایط خطرناک عبور دهد.

آوای بوشهر؛ رئیس بیمارستان توحید جم گفت: به علت عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و مراجعین به بیمارستان و عدم استفاده از ماسک، یک سوم پرسنل اورژانس بیمارستان توحید به کرونا مبتلا شده اند و خستگی کادر درمان مشکل آفرین خواهد شد.

به گزارش آوای بوشهر، دکتر فرهاد باقری در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان جم از ابتلای یک سوم پرسنل اورژانس بیمارستان توحید جم به کرونا خبر داد و افزود: من یقین دارم که تعداد بیشتری از پرسنل اورژانس بیمارستان توحید به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

باقری با تاکید بر اینکه ما در وضعیت قرمز قرار داریم خاطر نشان کرد: وضعیت قرمز یعنی کنترل بیماری از توان مدیریت مجموعه درمانی خارج شده است و در بخش های جم و ریز ساده انگاری اتفاق افتاده و ترس مردم ریخته است.

وی با اشاره به اینکه خستگی پرسنل درمان حتی با افزایش امکانات و تجهیزات نیز قابل جبران نیست گفت: چیزی جز همت و غیرت مردم و مسئولین نمی تواند جلوی یک فاجعه بزرگ را بگیرد.

رئیس بیمارستان توحید جم اضافه کرد: از نیمه شهریور ویروس آنفلوآنزا هم به کرونا اضافه می شود و مراجعه به بیمارستان افزایش می یابد که احتمال ابتلا به کرونا بسیار بیشتر می شود و با یک جهنم واقعی روبرو خواهیم بود.

دکتر باقری با بیان اینکه یک بیمار کرونایی توانسته ۱۵ نفر را مبتلا کند افزود: وضعیت در جنوب استان بوشهر نگران کننده است و میانگین بستری مبتلایان به روزانه ۲٫۵ نفر افزایش یافته است که بیشترین موارد بستری در رده سنی سالمندان است.

باقری خاطر نشان کرد: قرار نیست واکسنی ساخته شود مگر اینکه داروهای کنترلی تولید شود پس چاره ای جز هم زیستی محطاطانه با این ویروس نیست.

وی با بیان اینکه نمی توان فعالیت های اقتصادی و روزانه را متوقف کرد اما فاصله گذاری اجتماعی در ادارات و امکان عمومی با رعایت الزامات بهداشتی ضروری است افزود: باید تصور کنیم که همه به کرونا مبتلا هستند و استفاده از ماسک در ادارات به صورت جدی کنترل شود و به متصدیان مراکز فروش نیز آموزش های لازم داده شود.

رییس بیمارستان توحید جم با اشاره به انواع مختلف ابتلا به کرونا تصریح کرد: مواردی از انتقال ویروس کرونا از راه مخاط چشم به مغز یا مادر به جنین و حتی مدفوع وجود دارد که لازم است سرویس های بهداشتی عمومی مرتب ضدعفونی شود.

وی با بیان اینکه باید کسب و کارهای اینترنتی فعال تر شود و خریدها به صورت غیرحضوری انجام گیرد گفت: استفاده از دستکش تاثیر زیادی در عدم انتقال ویروس کرونا ندارد و شست و شوی دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بهترین راه پیشگیری از این ویروس می باشد.

دکتر فرهاد باقری فضاهای بسته را یکی از راه های انتقال سریع ویروس دانست و افزود: باید در رعایت الزامات بهداشتی، تقسیم بندی فضاهای کم خطر، با خطر متوسط و پر خطر برای انتقال کرونا را مورد توجه قرار دهیم.

وی فضاهای باز را کم خطرترین شرایط برای انتقال کرونا برشمرد و گفت: انتقال بیماری با حرف زدن و نفس کشیدن و راه رفتن فرد مبتلا به شکل کمتری منتقل می شود اما اگر فردی سرفه یا عطسه کند و ماسک استفاده نکرده باشد شانس ابتلای دیگران را تا حد زیادی افزایش می دهد.

باقری از حمام های عمومی، مدارس، عروسی ها و عزاداری ها به عنوان اماکن بسیار پرخطر در انتقال کرونا یاد کرد و افزود: در این اماکن رعایت الزامات بهداشتی امکان پذیر نیست و اگر در یک کلاس دانش آموزی مبتلا به کرونا باشد ظرف مدت کوتاهی امکان ابتلای همه دانش آموزان وجود دارد.

وی اضافه کرد: رستوران های بیرون بر در زمره نقاط با خطر متوسط و رستوران ها به عنوان اماکن پر خطر شیوع محسوب می شوند که باید در این اماکن رعایت الزامات بهداشتی و استفاده از ماسک جدی تر باشد.

رئیس بیمارستان جم با اشاره به راه اندازی سه مرکز تولید ماسک استاندارد در شهرستان جم گفت: ماسک های پارچه ای ایمنی لازم در برابر کرونا را ایجاد نمی کنند و فقط ماسک های جراحی سه لایه ساده که از مواد استاندارد ساخته می شوند توان ایمن سازی دارد.

دکتر فرهاد باقری با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد مبتلایان به کرونا، ۳۵ درصد فاقد علائم هستند تصریح کرد: ۴۵ درصد مبتلایان به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و در خانه به خوددرمانی مشغول می شوند و فقط ۲۰ درصد مبتلایان به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

باقری افزود: از مبتلایانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند و دارای علائم هستند حدود ۵ تا ۸ درصد نیاز به بستری دارند که از این تعداد ۲٫۸ درصد با احتمال مرگ مواجه هستند.

وی استفاده از ماسک را برای همه ادارات و فضاهای عمومی ضروری دانست و تصریح کرد: علاوه بر شستن مرتب دست ها در روز، نصب مکنده در فضاهای بسته عمومی به ازای هر ۱۲ متر مربع یک مکنده ضروری است تا در هر ساعت، ۱۲ بار هوای محیط را به بیرون منتقل کند.

رئیس بیمارستان توحید جم با درخواست از مردم و مسئولان برای جدی گرفتن کرونا و عدم ساده انگاری موضوع تاکید کرد: امروز جنوب استان بوشهر در شرایط خوبی قرار ندارد و بی توجهی می تواند به فاجعه تبدیل شود. هیچ نسخه شفابخشی جز غیرت و همت مردم و مسئولان و توجه به الزامات بهداشتی نمی تواند ما را از این شرایط خطرناک عبور دهد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.