• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
29
گزارش آوای بوشهر از قیمت شن و ماسه در استان بوشهر

قیمت شن و ماسه و کرایه حمل در جم سر به فلک کشید/ از خط و نشان استانداری بوشهر تا قیمت های سلیقه ای حمل و نقل!/ مقایسه کرایه ها با استان فارس+ جدول قیمت ها

  • کد خبر : 12588
  • 11 تیر 1399 - 22:36
هرچند اقدام انجمن صنفی معادن استان بوشهر برای نرخگذاری در سال 99، توسط استانداری غیرقانونی دانسته شده و برای متخلفان خط و نشان کشیده اند اما بررسی های آوای بوشهر نشان می دهد این ارقام برای سال 99 در استان فارس هم اجرایی شده و طبیعتا چشم غره های استانداری بوشهر به جایی نخواهد رسید.

آوای بوشهر؛ قیمت انواع مصالح شن و ماسه در استان بوشهر از ۶ خردادماه ۹۹ با مصوبه انجمن صنفی کارفرمایی معادن و صنایع معدنی استان بوشهر با رشد حدود ۴۰ درصدی به نسبت سال ۹۸ مواجه شده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ مصوبه انجمن صنفی معادن در حالی در استان بوشهر اجرایی شده که استانداری بوشهر، افزایش قیمت شن و ماسه در سال ۹۹ در استان بوشهر را غیر قانونی اعلام کرده و ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی را ملزم به برخورد با قانون شکنی ها کرده است.

نرخ مصوب شن و ماسه سال ۹۹

طبق مصوبه انجمن صنفی معادن برای سال ۹۹، قیمت هر تن ماسه شسته ۳۵ هزار تومان، ماسه شکسته ۳۱ هزار تومان، شن ۲۵هزار تومان، بیس ۳۰ هزار تومان، قلوه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، مخلوط سرندی ۱۲ هزار تومان و مخلوط غیر سرندی ۸ هزار تومان اعلام شده است.

طبق مصوبه انجمن صنفی معادن برای سال ۹۸، قیمت هر تن ماسه شسته ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان، ماسه شکسته ۲۳ هزار تومان، شن ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان، بیس ۲۲ هزار تومان، قلوه ۱۰ هزار تومان، مخلوط سرندی ۹ هزار تومان و مخلوط غیر سرندی ۶ هزار تومان اعلام شده بود.

نرخ مصوب شن و ماسه سال ۹۸

هرچند اقدام انجمن صنفی معادن استان بوشهر برای نرخگذاری در سال ۹۹، توسط استانداری غیرقانونی دانسته شده و برای متخلفان خط و نشان کشیده اند اما بررسی های آوای بوشهر نشان می دهد این ارقام برای سال ۹۹ در استان فارس هم اجرایی شده و طبیعتا چشم غره های استانداری بوشهر به جایی نخواهد رسید.

اما نکته قابل تامل تخلف عجیب کامیون داران در دریافت کرایه های نجومی حمل و نقل از مصرف کنندگان است. بررسی میدانی خبرنگار آوای بوشهر نشان می دهد هزینه حمل و نقل هر تن شن و ماسه در شهر شیراز، بین ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان برای مصرف کننده آب می خورد این ارقام در شهرستان جم با وجود فاصله کمتر حمل مصالح، برای هر تن ارقامی بین ۲۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان بر اساس سلیقه کامیون داران متغیر است!

تعلل استانداری بوشهر در نرخگذاری جدید و نیز سامان دهی کرایه های حمل باعث سودجویی برخی کامیون داران شده و مردم را با نرخ های متفاوت و نجومی روبرو کرده است.

معادن و کامیون داران با بیان اینکه هزینه های آب و برق و قطعات در سال ۹۹ با تورم شدید همراه شده عدم افزایش قیمت ها این صنف را با بحران مواجه و صنایع و کامیون داران را زمین گیر می کند.

باید دید استانداری بوشهر در قبال این وضعیت تصمیمی جدی اتخاذ می کند یا شرایط صنایع و کامیون داران را پذیرفته و به مصاحبه های آتشین و بی نتیجه بسنده می کند.

اخبار مرتبط:

افزایش نجومی اجاره بها در جم/ موج شدید گرانی با افزایش دوبرابری اجاره ها/ مصوبه دولت؛ کشک!

نرخ جدید میوه و تره بار در شهرستان جم + جدول قیمت ها (۹۹/۴/۱۰)

کسب و کارهای ورزشی جم ورشکسته شدند/ رئیس هیات بدنسازی جم: از جیب خرج باشگاه می کنیم!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.