• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

وضعیت ذخایر خون بوشهر قرمز شد

  • کد خبر : 14404
  • 07 مهر 1400 - 9:46
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر :در زمان حاضر استان بوشهر به همه گروه‌های خونی نیاز دارد اما بیشترین نیاز در گروه‌های خونی منفی از جمله O منفی و در سایر گروه‌ها به گروه AB مثبت است

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ذخایر خون این استان به کمتر از تامین میزان نیاز چهار روز رسیده و از این لحاظ در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وضعیت ذخایر خون بوشهر قرمز شد

به گزارش آوای بوشهر به نقل از ایرنا؛ نرگس عبیدی افزود: با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا میزان عمل‌های بیمارستانی نسبت به هفته‌های پیش بیشتر شده و به همین میزان نیز نیاز به خون بالا رفته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر استان بوشهر به همه گروه‌های خونی نیاز دارد اما بیشترین نیاز در گروه‌های خونی منفی از جمله O منفی و در سایر گروه‌ها به گروه AB مثبت نیاز است که انتظار می‌رود در راستای تامین نیاز خونی بیماران، مردم و نیک اندیشان برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و به  این عمل خداپسندانه اقدام کنند.

عبیدی اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با قدردانی از همه افرادی که در این مدت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کردند،  از همه هم استانی‌هایی که شرایط اهدای خون را دارند درخواست کرد در طرح نذر خون شرکت و نیازمندان به خون را تنها نگذارند.

عبیدی یادآور شد: میزان مراجعه به مراکز اهدای خون از یکم فروردین تا ششم مهرماه سال جاری ۱۸هزار و ۸۱۸ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۹هزار و ۲۱۶ نفر بوده ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ می‌توانند برای اهدای خون خود به چهار  پایگاه انتقال خون استان بوشهر در شهرهای بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.