• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

یادواره شهید غلامرضا کشتکار از روستای چاه خانی استان بوشهر

  • کد خبر : 2325
  • 22 اردیبهشت 1392 - 6:38

به گزارش خبرنگار آوای جم ، مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان جم گفت :‌ کانون بسیج هنرمندان استان بوشهر با همکاری کانون های بسیج هنرمندان شهرستانهای استان در نظر دارد یادواره شهید غلامرضا کشتکار اهل روستای چاه خانی دشتستان ( استان بوشهر ) در سطح کشوری در تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۹۲ در مرکز استان برگزار نماید . لذا با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده از آثار هنرمندان در زمینه های شعر ، مقاله ، نماهنگ ،‌دلنوشته ، نقاشی و خطاطی بصورت کتاب ، نشریه و نمایشگاه استفاده گردد .

محمد عبدالهی اضافه نمود ،‌هنرمندان شهرستان جم می توانند آثار خود را در زمینه های شعر ، مقاله ،‌نماهنگ ، نقاشی و خطاطی تا تاریخ ۹ خرداد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم و یا به آدرس ایمیل (bhjam1392@gmail.com) ارسال نمایند .

******

زندگینامه شهید:  وی در سال ۱۳۴۲در روستای چاه خانی دشتستان ( استان بوشهر ) متولد شد.

تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و ادامه تحصیلات را به همراه خانواده به شهرستان برازجان آمده و در دبیرستان شهید بهشتی و امام خمینی و سالهای آخر را در مجتمع آموزشی رزمندگان به پایان رساند.

وی در سال ۱۳۶۱در پایگاه مقاومت کربلا ( شهرستان دشتستان ) فعالیت خود را شروع کرد و بعد از دو سال در این پایگاه و شرکت مستقیم در جبهه های نبرد بعنوان فرمانده پایگاه اباعبداله الحسین علیه السلام انتخاب شد. در این مدت نیز چندبار عازم میادین نبرد شد و پس از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری مراکز تربیت معلم موفق به راهیابی به مرکز تزبیت معلم شد و در مدت تحصیل درمرکز تربیت معلم علاوه بر شرکت در جبهه ها به کارهای هنری و اجرای تئاترهایی در روند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخت.

پس از فارغ التحصیل شدن از تربیت معلم در تاریخ ۱/۷/۱۳۶۵از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان مربی در رشته امور پرورشی در شهرستان دیلم در مدرسه راهنمایی هدایت مشغول بقه کار شد.

شهید کشتکار از جمله فرزانگانی است که هم زمان در چهار جبهه،جهاد فی سبیل الله،تعلیم و تربیت،هنر متعهد و ورزش خوش درخشیده است.از جمله جنبه های ناشناخته شخصیت آن شهید فرهیخته،هنر ایشان در خلق آثار نمایشی زیبایی است که شایسته است دست مایه دوستداران هنر متعهد و متعالی قرار گیرد.او درطول عمر کوتاه اما پر برکت خویش آثار ماندگاری را در این عرصه از خود به جای گذاشتند.

شهید غلامرضا کشتکار پس از اینکه مشغول به امر تربیت در مدرسه راهنمایی هدایت بود، بعلت فعالیت های چشمگیری که در ابعاد مختلف تعلیم و تربیت و امورفرهنگی داشت در تاریخ ۱/۲/۱۳۶۶بعنوان مسئول امور تربیتی شهرستان دیلم مشغول به کار شد. وی در زمینه ورزش نیز تلاش وافری داشت و از سال ۱۳۵۸رسماعضو فوتبال باشگاه ورزشی دخانیات شهرستان دشتستان بود.

وی برای آخرین بار در ماه مبارک رمضان سال ۶۷عازم جبهه های حق علیه باطل شده و در تیپ ۱۳امیرالمومنین ( گروه تخریب مقر مارد ) مشغول ستیز با متجاوزین به خاک ایران اسلامی شد و پس از یک مرخصی چندروزه مجددا در تاریخ ۶۷/۳/۲۳به مقر گردان برگشت که در آخرین حملات دشمن به خاک کشور جمهوری اسلامی و دستیابی به جزیره مجنون در حالیکه در جاده اهواز – خرمشهر با دیگر یارانش،احمد اسدی، محمد حسین کریمی و… عازم منطقه نبردبود مورد هدف موشک هواپیماهای متجاوزین قرارگرفتند و در تاریخ ۴/۴/۱۳۶۷به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت نامه شهید:

با سلام و درود به رهبرکبیر انقلاب اسلامی نایب بر حق امام زمان (عج) الامام خمینی،درود به شهدای انقلاب اسلامی.اینجانب غلامرضا کشتکار هم اکنون که می خواهم عازم جبهه حق علیه باطل شوم،آگاهانه و دلخواه این راه مقدس را انتخاب کرده ام.

امیدوارم یزدان پاک از این که تا کنون نتوانسته ام قدم مثبتی در راه حق بردارم مرا مورد عفو و بخشش خویش قرار دهد.من از دوران کودکی وقتی روضه خوانان روضه سیدالشهدا(ع) را می خواندند افسوس می خوردم که ای کاش من آن زمان بودم که در جبهه حق علیه باطل در کنار امام حسین (ع) می جنگیدم.

اما امروز وقت آن رسیده که مسلمانان،امتحان پس بدهیم و این جنگ را من هیچ چیز نمی دانم جز یک امتحان برای مسلمین و همان طور که امام عزیز و نور چشممان فرمود:مهمترین مسئله در موقعیت کنونی جنگ است من عازم جبهه می شوم امیدوارم اگر  به آرزوی دیرنه خود رسیدم که فکر نمی کنم لایقش باشم و به شهادت رسیدم این را بدانید که آرزوی دیرینه من بوده است.

به مادرم بگویید اصلاً دلش در فکر من نباشد فقط در نمازهایش دعا برای پیروزی اسلام بکند و دعا برای سلامتی رهبر عزیزمان امام امت

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2325

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.