• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

شما که سنگ مردم را به سینه می زنید،چرا خود برای مردم نگرانی ایجاد می کنید

  • کد خبر : 1847
  • 03 آذر 1391 - 22:24

به گزارش خبرنگار آوای جم؛ محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با اشاره به اهداف نهضت امام حسین(ع) اظهار داشت: ایستادن در برابر ظلم و ظالم از مهم‌ترین پیام‌های عاشوراست.

 

وی به اهمیت نماز در اسلام اشاره کرد و افزود: نماز ظهر عاشورا اهمیت زیادی دارد و امام حسین(ع) با برپا داشتن این نماز به تمام جهانیان پیام داد که نماز مسئله مهمی است و حتی زیر بمباران نیزه نیز نباید نماز را ترک کنیم.

 

امام جمعه جم در ادامه به ۵ آذر سالروز تاسیس بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج به فرمان امام راحل صادر شد و در تمام صحنه‌ها شاهد حضور موفق بسیج بوده و هستیم و خواهیم بود.

گنجی به پیروزی ارزشمند مقاومت در برابر استکبار اشاره کرد و اذعان داشت: آمریکا و غرب در این جنگ به کمک رژیم صهیونیستی آمدند اما در برابر اراده مقاومت مغلوب شدند و این شکست پیام‌های زیادی داشت.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال این بود که بعد از حمله به غزه و شکست مقاومت، به لبنان و سپس ایران حمله کند که طرح دشمن بار دیگر با شکست مواجه شد.

گنجی با بیان اینکه پیروزی غزه پیروزی ایران در برابر استکبار است اظهار داشت: نوار غزه به مکانی برای پیروزی ایران در برابر استکبار تبدیل شد و آمریکا نیز اعلام کرد که برگ برنده نوار غزه در دستان ایران است.

وی در ادامه به طرح سئوال از رئیس جمهور اشاره کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر شایسته و با تقدیر از حساسیت مجلس، توصیه‌های لازم را فرمودند و مجلس نیز هوشیارانه عمل خواهد کرد و امیدوار هستیم همواره شاهد فضای آرام در کشور باشیم.

امام جمعه جم با انتقاد از تصمیم برخی مسئولان در الحاق بخشی از استان بوشهر به فارس برای رسیدن به خلیج فارس تصریح کرد: در ۲ دهه اخیر همواره بحث انتزاع بخش‌هایی از استان‌های بوشهر یا هرمزگان به فارس مطرح بوده و همواره نگرانی‌های مردم را در پی داشته و این طرح در سال‌های اخیر با مقاومت مردمی منتفی شده بود.

گنجی به اقدامات پشت پرده برای رسیدن استان فارس به دریا اشاره کرد و ابراز داشت: از دولت سئوال داریم که شما که سنگ مردم را به سینه می‌زنید و با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر که مردم را نگران کرده؛ چرا خود دولت برای مردم نگرانی ایجاد می‌کند و چرا استان بوشهر و هرمزگان باید همواره دلهره داشته باشند.

وی گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد مدیران پارس جنوبی از استان‌های همجوار هستند و بیشتر سهم شاغلان نیز متعلق به استان فارس است، چرا دولتمردان به خود اجازه می‌دهند در پشت پرده برای جدایی بخش‌هایی از بوشهر تصمیم‌گیری کنند.

امام جمعه جم بیان کرد: در شرایطی که کشور نیازمند آرامش است باید از برانگیختن حساسیت مردم اجتناب کنیم و از مسئولان می‌خواهیم در مسیر ایجاد آرامش در جامعه تلاش کنند.

گنجی همچنین از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مسئله جدایی بخش‌هایی از استان تقدیر کرد. / فارس

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1847

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.