• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

عسل بدیعی هنرمند صدا و سیما جان ۷ نفر را از مرگ نجات داد

  • کد خبر : 2217
  • 16 فروردین 1392 - 6:37

به گزارش خبرنگار آوای جم ، معاون مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره گفت: تا ساعت ۱۴ دیروز ۷ ارگان اصلی مرحوم عسل بدیعی بازیگر سینما که روز گذشته به علت پارگی عروق مغز دچار مرگ مغزی شد از بدنش خارج شد و همه این اعضا به ۷ بیمار نیازمند پیوند می‌شود تا جان آنان را نجات‌ دهد.

عضو تیم فرآهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تقریباً تمام ارگانهای حیاتی عسل بدیعی سالم است و قلب، دو ریه، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به بیماران نیازمند پیوند می‌شود و با توجه به اینکه زمان نگهداری این ارگان‌ها محدود است همه این اعضا باید حتماً امشب پیوند شود.

قبادی افزود: قلب مرحوم خانم بدیعی توسط تیم جراحی قلب دکتر ماندگار به یک بیمار نیازمند پیوند می‌شود، دو ریه وی در بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان تنها مرکز پیوند ریه کشور پیوند می‌شود و اقدامات لازم برای پیوند ریه‌ها در این بیمارستان آغاز شده است. این عمل حدود ۷ ساعت طول می‌کشد. کبد و لوزالمعده وی نیز برای پیوند به شیراز ارسال می‌شود و کلیه‌های او نیز در دو بیمارستان در تهران برای پیوند فرستاده شده است.

وی گفت: بقیه اعضای وی مانند قرنیه و تاندونها نیز برای فراهم آوری به بانک نسوج ارسال می‌شود تا در آینده به بیماران نیازمند پیوند شود.

بنا بر این گزارش اولین فیلمی که عسل بدیعی در آن حضور یافت فیلم «بودن یا نبودن» بود که در آن فیلم نقش گیرنده پیوند قلب را بازی می‌کرد. مرحوم عسل بدیعی کارت اهدای عضو داشت و عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در پیام تسلیت خود درباره او گفت: عسل بدیعی با اهدای اعضای بدن خود به بیماران نیازمند هنرنمایی‌اش را تکمیل کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=2217

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.