• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

هشتمین جشنواره باران هنر درجم برگزار شد+تصاویر

  • کد خبر : 14598
  • 05 آبان 1400 - 21:53
هشتمین جشنواره باران هنر در هفته آخر مهرماه ماه در محل فرهنگسرای توحید به همت گالری موسیقی کوک و به منظور آشنایی مردم با توانمندی‌ها و آثار هنرمندان شهرستان جم و ایجاد شادی و نشاط و تزریق امید در جامعه برگزار شد.

به گزارش آوای بوشهر؛ هشتمین جشنواره باران هنر در هفته آخر مهرماه ماه در محل فرهنگسرای توحید به همت گالری موسیقی کوک و به منظور آشنایی مردم با توانمندی‌ها و آثار هنرمندان شهرستان جم و ایجاد شادی و نشاط و تزریق امید در جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.


علی برهانی مدرس تار و سه تار و سرپرست جشنواره باران هنر دقایقی را به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و
گفتگو را از نحوه آشناییش با موسیقی اینگونه آغاز کرد.

▪️ متولد زمستان ۱۳۶۱ از دیار کریمان، کرمان سخاوتمند هستم از اولین لحظه های تولدم نوای خوش موسیقی در رگهایم جاری شد و پا گرفتنم با بغل کردن تمبک تلاقی داشت. هیچکس یادش نمی آید در چه سنی اولین آهنگم را با تار نواختم. استعداد ذاتی و علاقه فراوانم به موسیقی باعث شد در سن ۱۳ سالگی شروع به فراگیری ردیف نزد پدرم استاد خلیل الله برهانی نمایم. پیشرفتم در اجرا زمینه ای شد که در گروهای با سابقه مشغول به نواختن شوم. هنوز از کلاس درس پدر سیراب نشده بودم که وی به ناگاه پرکشید . پس از درگذشت پدر راهی پایتخت شدم و از محضر اساتید بزرگی چون استاد هوشنگ ظریف، استاد مجید درخشانی و استاد محمد رضا لطفی بهره مند شدم.

استاد در مورد باران هنر به ما بگویید

▪️ قصه باران هنر، مجموعه تصویرهایی از دوران کودکیم و جایی که آنجا بزرگ شدم را برایم تداعی می‌کند. منزلمان، جایی که صدای ساز اساتیدی چون حبیب الله بدیعی، نی علیرضا بس دست، تار شهریار فریوسفی، سه تار جلال ذوالفنون، صدای ایرج بسطامی، خط استاد جمال الدین مودب، نفس های خسته عماد خراسانی، صدای جادویی تار پدرم مرحوم استاد خلیل الله برهانی و همچنین هنرمندانی که با عشق تار و پود می‌زدند تا فرشهایشان را به زیر پای بزرگان پهن کنند.


➖در مورد بازدهی جشنواره باران هنر بگویید آیا بازدهی خوبی داشت؟

▪️ هنرمند پس از خلق هنری می‌خواهد ماحصل تلاش خود را به دیگران نشان دهد. جشنواره باعث شد کار هنرمندانی که هیچ جا برای دیده شدن ندارند به سمع و نظر مردم برسد و استقبال خوب هنردوستان نشانه رضایت آنها از این رویداد بود.
بحران ناشی از کرونا در حال حاضر اکثر مشاغل و صنف ها را تحت تاثیر قرار داده و طبیعتاً فضای هنری و اقتصاد آن نیز بی تاثیر از این مسئله نیست چرا که باعث شده مشکلات اقتصادی هنرمندان تشدید شود در بخش نمایشگاه این رویکرد به عنوان محلی برای نمایش و فروش آثار هنرمندان شد و آنها در شاخه های مختلف کارهای خود را با هدف معرفی اثر و بازده اقتصادی در کنار هم به نمایش گذاشتند و خوشبختانه نتیجه کار برایشان مثمر ثمر بود.


➖و در پایان به عنوان یک هنرمند چه انتظاری از مسئولین دارید؟

▪️ بیماری کرونا تاثیرات منفی و مخربی بر روان جامعه داشته است ایجاد فضاهای هنری و شاد می‌تواند راهکاری برای امید افزایی در مردم باشد. همچنین بسط این اتفاق در رشد فضای هنری شهرستان نیز موثر است و این مهم نیاز به حمایت های مالی و همراهی تاثیرگذار مسئولان و هنردوستان دارد.
دغدغه‌ای که هنرمند و برگزار کننده جشنواره دارد عمل نکردن مسئولین به وعده هایی که می‌دهند و نگاه محدودشان به این اتفاقات است. که اگر این چنین نباشد خروجی آن جایگاه ممتازی خواهد داشت و نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=14598

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.