• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12
افزایش 35 تا 66 درصدی قیمت بلیت هواپیما

پرواز با هواپیما خاطره می‌شود؟ + جدول نرخ جدید پروازهای بوشهر

  • کد خبر : 15708
  • 31 اردیبهشت 1402 - 15:53
پس از ماه ها تأیید و تکذیب افزایش قیمت بلیت هواپیما، در حالی که مسئولین دولتی گفته بودند نرخ های جدید به صورت میانگین 29درصد افزایش خواهد یافت، اما در همین ابتدای کار و بدون درنظر گرفتن ارزش افزوده و عوارض، قیمت پایه مسیرهای پرترددی نظیر بوشهر- تهران (54 درصد)، عسلویه- تهران (57 درصد) و خارگ- تهران (58 درصد) رشد داشته است.

ررسی قیمت جدید بلیت مسیرهای پرتردد استان بوشهر نشان از افزایش حدود ۶۰ درصدی دارد. این درحالی است که وزارت راه و شهرسازی وعده افزایش ۲۹ درصدی نرخ بلیت هواپیما را داده بود.

به گزارش اوای بوشهر به نقل خلیج فارس؛ همین حالا هم اغلب مسافران هواپیما در کشور و از جمله بوشهر، جزو دهک های پردرآمدی جامعه یا افرادی هستند که به دلیل شغل اداری شان، بلیت آنها توسط محل کارشان تامین می شود؛ طوری که شهروندان با درآمدهای پایین تر تنها از سر ناچاری برای پیگیری کار اداری یا درمانی ناگزیر به خرید بلیت هواپیما می شوند؛ خصوصا برای بوشهر که فاصله هزار و دویست کیلومتری تا پایتخت دارد.

قرار بر افزایش ۲۹ درصدی بود ولی…

جدول جدید بلیت پروازهای پرتردد استان نظیر بوشهر- تهران نشان از افزایش آن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد، یعنی رشد ۵۴ درصدی. آن هم بدون محاسبه مالیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه. 

حالا تصور کنید خانواده سه نفره به خاطر خرید بلیط هواپیمای مسیر بوشهر- تهران که یک ساعت و ربع طول می کشد، با احتساب عوارض آن باید حدود ۵ میلیون تومان کنار بگذارد، آن هم بدون احتساب برگشت. البته ممکن است به‌ خاطر افزایش تقاضا یا نزدیک شدن به ایام تعطیلی، رقم درخواستی ایرلاین‌ها بالاتر از این نرخ هم باشد. 

جالب اینکه همین حالا که نرخ های جدید رسما اجرایی نشده، بلیط پرواز بوشهر- تهران برای نیمه اول خرداد در سایت های اینترنتی فروش یک میلیون و ۶۹۰ هزار تومان قیمت خورده است.

به هرحال پس از ماه ها تأیید و تکذیب افزایش قیمت بلیت هواپیما، در حالی که مسئولین دولتی گفته بودند نرخ های جدید به صورت میانگین ۲۹درصد افزایش خواهد یافت، اما در همین ابتدای کار و بدون درنظر گرفتن ارزش افزوده و عوارض، قیمت پایه مسیرهای پرترددی نظیر بوشهر- تهران (۵۴ درصد)، عسلویه- تهران (۵۷ درصد) و خارگ- تهران (۵۸ درصد) رشد داشته است.

این همه در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری شب گذشته اعلام کرد که جدول قیمت انجمن شرکت های هواپیمایی قابل استناد نیست و فردا (امروز)  قیمت‌های اصلی منتشر می شود که باید این موضوع به کجا می انجامد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=15708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.