• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8
فرماندار جم در نشست کمیته برنامه ریزی:

۱۲۵۰ میلیارد تومان پروژه ناتمام در جم/ ۱۴۰ کلاس درس بلاتکلیف است/تخصیص ۳۷ درصدی اعتبارات جم در سال ۹۸/ افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی در سال جاری/ شهرداری ها منتظر عوارض آلایندگی

  • کد خبر : 12514
  • 01 تیر 1399 - 23:32
فرماندار جم گفت: 200 پروژه نیمه تمام با اعتبار هزار و 250 میلیارد تومان در شهرستان جم در حال اجراست.

آوای بوشهر، فرماندار جم گفت: ۲۰۰ پروژه نیمه تمام با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در شهرستان جم در حال اجراست.

به گزارش آوای بوشهر؛ محمد حسینی فرماندار جم در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان جم در سال ۹۹ افزود: در سال ۹۹، ۳۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی، نفت و ارزش افزوده به شهرستان جم اختصاص یافت.

حسینی از اختصاص اعتبار برای ۱۰۹ پروژه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برای اجرا و تکمیل این این پروژه ها، ۳۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با تخصیص اعتبار لازم، ۱۳ پروژه شاخص ناتمام با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به تخصیص ۳۷ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان جم در سال ۹۸ اظهار داشت: با عقب ماندگی زیادی در اجرای پروژه ها مواجه هستیم و ۱۴۰ کلاس درس با پیشرفت ۳۰ تا ۷۰ درصدی از محل نفت و پتروشیمی بلاتکلیف مانده است که به علت مهاجرپذیری شهرستان، با مشکل تامین سرانه آموزشی مواجه هستیم.

 نماینده عالی دولت در شهرستان جم بیشترین اعتبارات سال ۹۹ را سهم بخش آب، راه و بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: راه جم-پالایشگاه، جم-فیروزآباد و ریز سرچشمه پروژه های مهم شهرستان در حوزه راهسازی است که از سال ۹۷، بیش از ۸۰ کیلومتر پروژه راهسازی در دستور کار قرار گرفته که ۳۵ کیلومتر آن در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

وی به پروژه های آبرسانی جم اشاره کرد و گفت: آب شرب شهرستان جم از طریق ۱۸ حلقه چاه استیجاری و تعدادی چاه تملکی تامین می شود که سالانه برای خرید آب از چاه داران، بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

حسینی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی خط انتقال آب سیراف به جم خبر داد و افزود: خط برق این پروژه ۷۰ درصد و آب شیرین کن نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی با بیان اینکه مطالعه پروژه سد کلاکل به اتمام رسیده است افزود: پروژه بزرگ سد باغان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب این سد به بخش ریز نیز ۱۰ کیلومتر اجرایی شده است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان جم با اشاره به ۵ پروژه سالن ورزشی نیمه تمام در جم اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبار لازم، ۲ پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد.

حسینی بیان کرد: ۵۶ درصد جمعیت شهرستان جم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی در سال های گذشته در دستور کار قرار گرفت. این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی از احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی جم با تامین اعتبار شرکت های پتروشیمی خبر داد و افزود: پروژه احداث پست برق ۱۳۲ کیلوولت شهرستان جم هم مراحل نهایی استعلام های لازم را سپری می کند که امیدواریم هر چه زودتر شاهد کلنگ زنی عملیات اجرایی آن باشیم.

محمد حسینی ایجاد ناحیه صنعتی در شهرستان جم را یکی از الزامات مهم برشمرد و تصریح کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد این ناحیه اخذ شده و با اجرای آن ۸۰۰ فرصت شغلی در شهرستان جم ایجاد می شود.

فرماندار جم خواستار تخصیص اعتبار لازم برای تعمیر و تجهیز ادارات شهرستان شد و افزود: در سال گذشته به دلیل محدودیت های مالی دولت، اعتبارات تعمیر و تجهیز دستگاه های اجرایی تخصیص پیدا نکرد که امیدواریم با توجه به مستهلک بودن تجهیزات برخی ادارات و دستگاه ها و نیاز به بروزرسانی امکانات، شاهد تخصیص این اعتبارات باشیم.

حسینی بر ضرورت پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تاکید کرد و گفت: بسیاری از پروژه های مهم شهری به ویژه استخر سرپوشیده، پارکینگ طبقاتی و مجتمع فرهنگی هنری شهرداری جم منتظر تامین اعتبارات عوارض آلایندگی است که امیدواریم هر چه زودتر این اعتبارات به شهرستان تخصیص یابد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=12514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.