• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

مصاحبه بامحمد پولادیان؛سرمربی تیم قهرمان جودو ایران

  • کد خبر : 951
  • 27 بهمن 1390 - 16:26

محمد پولادیان سرمربی تیم گاز فجر جم پس از کسب مقام قهرمانی لیگ برتر، بر این باور است که روی کاغذ شانس قهرمانی برای تیمش وجود نداشت اما با تلاش اعضای تیم توانستند شایستگی‌های این تیم شهرستانی را به اثبات برسانند. گفت و گو روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش با این مربی موفق را در ادامه می‌خوانید:

محمد پولادیان سرمربی تیم گاز فجر جم پس از کسب مقام قهرمانی لیگ برتر، بر این باور است که روی کاغذ شانس قهرمانی برای تیمش وجود نداشت اما با تلاش اعضای تیم توانستند شایستگی‌های این تیم شهرستانی را به اثبات برسانند. گفت و گو روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش با این مربی موفق را در ادامه می‌خوانید:

 

-آقای پولادیان در مورد قهرمانی در لیگ برتر توضیح دهید؟

طبق صحبت‌هایی که با مسئولان شرکت ملی گاز کرده بودیم، نظر ما قرار گرفتن بر روی سکوی سوم مسابقات بود و نگاهی هم به نایب قهرمانی داشتیم. روی کاغذ رسیدن به مقام نخست افقی دست نیافتنی بود. چراکه تیم‌های قدرتمندی مانند استقلال و نیروی زمینی تیمشان را برای قهرمانی بسته بودند. شما با کمی دقت متوجه می‌شوید که ما دنبال جودوکارانی بودیم که در اردوهای تیم ملی بودند و یا سابقه حضور در عرصه ملی را داشتند. با این حال بسیار شکرگزاریم که با پتانسیلی که در اختیار داشتیم به قهرمانی لیگ دست پیدا کردیم.

-شرایط مالی تیم به چه صورتی بود؟ آیا بضاعت مالی تیم به صورتی بود که جوابگوی خواسته‌های شما تا پایان لیگ باشد؟

مبالغ قرار دادهای کادر فنی و جودوکاران بالا نبود. تا پایان لیگ ۴۰ در صد قراردادها را پرداخت نکرده بودیم. از شاگردانم کمال تشکر را دارم که با این مبالغ کم همکاری کردند. به طور حتم اگر از لحاظ مالی خوب حمایت شویم سال آینده در تورنمنت‌های بین‌المللی هم شرکت خواهیم کرد.

-عملکرد سازمان لیگ و کمیته داوران نسبت به دوره های گذشته چگونه بود؟

امسال سازمان لیگ سازماندهی بهتری داشت. از شروع که با جذب تیم‌ها بود و تا پایان که چنین مراسمی با شکوهی در اختتامیه با حضور هنرمندان ندیده بودم. کمیته داوران هم نسبت به دوره‌های گذشته در مهره چینی داوران نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

-تیم گاز فجر جم در سال ۹۰ فقط در رشته جودو سرمایه گذاری کرد؟

خیر. این تیم که زیر نظر شرکت ملی گاز است،حدود ۳ سال فعالیت‌های ورزشی در سطح حرفه‌ای را دنبال می‌کند. برنامه‌ها در دو قسمت ورزش‌های همگانی که به پرسنل شرکت ملی گاز اختصاص دارد و ورزش‌های حرفه‌ای مانند جودو و تکواندو اجرا می‌شود.

-چند درصد این تیم برای لیگ سال آینده حفظ می‌شود و آیا تغییراتی خواهید داشت؟

شرایط نه تنها برای رشته جودو بلکه سایر رشته ها  به صورتی است که برای تیم قهرمان نمی توان از حالا پیش بینی کرد که سال آینده چه تغییراتی خواهد داشت. اما اعضای تیم با شرایطی که هم اکنون داریم حفظ خواهند شد و شاید در برخی اوزان چند جودوکار به تیم اضافه کنیم.

-در قسمت پایه چه کارهایی انجام داده اید؟

در حال حاضر جودوکاران پایه برای موفقیت باید در کاروانی حرکت کنند که آهنگی داشته باشد و از ارتقاء و صلابت برخوردار باشد تا بتوانند به طور علمی پله‌های قهرمانی را طی کنند. در قسمت پایه برنامه‌های داشته‌ایم. حدود ۱۳ سال است که در بوشهر مربی‌گری جودو می‌کنم و با توجه به تجربه‌ای که دارم به خوبی می‌دانم اگر جودوکاران نوجوان و جوان در کنار با تجربه‌ها با کیفیت تمرین کنند آینده خوبی خواهند داشت.که ما این کار را انجام داده‌ایم. پتانسیل خوبی در بوشهر وجودو دارد. به طور یقین اگر بومی‌های این منطقه که زیر نظر اساتید با تجربه کار می‌کنند، منظم به کار خود ادامه دهند، ما شاهد حضور جودوکاران با استعداد در تیم گاز فجر جم و در سطح ملی خواهیم بود.

-امکانات استان بوشهر، به خصوص در رشته جودو در چه سطحی قرار دارد؟

ساختار سخت افزاری خوبی داریم .اگر افراد مجرب بتوانند این موضوع را خوب مدیریت کنند، بهترین اردوها را می‌توانیم در اینجا برگزار کنیم. این جا بخشی از سرمایه ملی است. به عنوان فرد کوچکی در جامعه بزرگ جودو تمام تلاشم را خواهم کرد تا با استفاده از این ساختار، برای ارتقاء جودو کشور بتوانم کاری انجام دهم.

-جودو کشور را چطور ارزیابی می کنید؟

هر فدراسیونی دوره رکود و نزول دارد و مطمئن هستم اگر همگی از فدراسیون حمایت‌های لازم را انجام دهیم به خوبی می‌توانیم از این مرحله گذر کنیم و درسال‌های آتی شاهد موفقیت‌های ملی‌پوشان در عرصه‌های ملی باشیم.

-مطلب آخر؟

در پایان از تلاش‌های مدیر باشگاه آقای عبدالحسین فرهنگی که با عام مشکلات مالی در کل باشگاه بسترها را به وجود آورد تشکر می‌کنم.‌ همچنین از ریاست هیئت جودو بوشهر، جودوکاران و کادر فنی بسیار سپاسگزارم.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=951

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.