• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

۱۶۰هزار نیروی پیمانکاری صنعت نفت تعیین تکلیف می‌شوند

  • کد خبر : 1011
  • 15 اسفند 1390 - 14:00


دکتر کریم سلحشور در گردهمایی ساماندهی نیروهای پیمانکاری صنعت گاز کشور که امروز (دوشنبه – ۱۵ اسفند) برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی نیروهای ارکان ثالث نیاز به درایت و مدیریت دقیق دارد، اظهار داشت: مدیریت اجرای این پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این زمینه لازم است یک نوع شبکه ارتباطی بین شرکت‌ها وجود داشته باشد و هر شرکت ملزم است در این زمینه کمیته‌ای را تشکیل دهد.

 


دکتر کریم سلحشور در گردهمایی ساماندهی نیروهای پیمانکاری صنعت گاز کشور که امروز (دوشنبه – ۱۵ اسفند) برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی نیروهای ارکان ثالث نیاز به درایت و مدیریت دقیق دارد، اظهار داشت: مدیریت اجرای این پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این زمینه لازم است یک نوع شبکه ارتباطی بین شرکت‌ها وجود داشته باشد و هر شرکت ملزم است در این زمینه کمیته‌ای را تشکیل دهد.

 

وی با بیان اینکه بخشی از نیروهای ارکان ثالث در قالب قرارداد مستقیم با شرکت تا اول فروردین سال ۹۱ تعیین تکلیف می‌شوند، اظهار داشت: مشاغلی که در قالب دو هزار و ۱۰۰ پیمان در صنعت نفت موجود است، بر اساس یک مدل سه لایه که شامل مشاغل اصلی تخصصی، پشتیبانی تخصصی و پشتیبانی عمومی می شود، تفکیک خواهند شد.

دکتر سلحشور ادامه داد: نیروها بر اساس فعالیتی که انجام می‌دهند در یکی از این سه لایه قرار خواهند گرفت که لایه‌های اول و دوم و همچنین بخشی از لایه سوم مشمول تغییر وضعیت به قرارداد مستقیم یکساله هستند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه دیگر مشاغل شامل دو بخش حاکمیتی (اصلی) و تصدی گری هستند و در کنار این مدل سه لایه به لحاظ ماهیتی در یکی از دو بخش فوق قرار می‌گیرند و به‌این ترتیب کسانی که در بخش حاکمیتی (اصلی) هستند، مشمول قرارداد مستقیم و کسانی که در بخش تصدی‌گری هستند، مشمول شرکت تعاونی خواهند شد.

دکتر سلحشور در خصوص وضعیت حقوق و مزایای کارکنان نیز گفت: با توجه به اینکه حقوق افراد در پیمان‌های مختلف متفاوت بوده است، بنابراین در تنظیم قرارداد موظف بودیم فرمولی را تنظیم کنیم که بر مبنای آن حقوق تعیین شود. در مرحله نخست مبنای حقوق را براساس آنچه فرد در پیمان اولیه می‌گرفته، قرار داده‌ایم و در سال آینده اضافات شورای عالی کار پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت، در خصوص تشکیل شرکت‌های تعاونی نیز توضیح داد: این شرکت‌ها از خود نیروهای پیمانکار و برطبق موازین وزارت تعاون تشکیل خواهد شد. در این راستا تلاش می‌کنیم نیازمندی‌های اولیه این شرکت‌های تعاونی را برطرف کرده و امکانات اولیه، کمک‌های مالی از طریق پیش پرداخت، مکاتبات با بانک‌ها جهت دریافت وام برای توسعه هر چه سریعتر این شرکت‌ها را فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۶ هزار نیروی ارکان ثالث که در صنعت گاز کشور در حال فعالیت هستند، بیش‌از هفت هزار و ۲۴۴ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند، افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۱۵۸ نفر مرتبط با شرایط احراز قرارداد به صورت مستقیم با شرکت هستند که امیدواریم تا اول فروردین سال ۹۱، ساماندهی خواهند شد.

ساماندهی ۴۱۵۸ نیروی پیمانکار صنعت گاز در قالب قرارداد مستقیم

همچنین مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه از مجموع ۳۶ هزار نیروی ارکان ثالث که در صنعت گاز کشور در حال فعالیت هستند، بیش از ۷ هزار و ۲۴۴ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند، افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۱۵۸ نفر مرتبط با شرایط احراز قرارداد به صورت مستقیم با شرکت هستند که تا اول فروردین سال ۹۱، ساماندهی خواهند شد.

محمدمهدی هادی زاده در این گردهمایی به تشریح جزئیات این خبر پرداخت و گفت: مشاغل تخصصی مورد نیاز با حداقل شرایط احراز کاردانی بدون اختصاص سمت سازمانی برمبنای جدول طبقه بندی فعالیت های سه گانه (اصلی تخصصی، پشتیبانی تخصصی و پشتیبانی عمومی) جهت ساماندهی به قرارداد مستقیم مشخص می شوند.

وی افزود: از جمله شرایطی که برای ساماندهی به قرارداد مستقیم یکساله نیاز است، داشتن فعالیت مستمر و غیرپروژه ای، فعالیت مستمر در مشاغل تخصصی، افراد دارای فوق دیپلم و بالاتر، رشته تحصیلی منطبق با شغل وسابقه کار بیش از یک سال تا تاریخ اول بهمن ۹۰ است.

هادی زاده گفت: هم اکنون از مجموع ۷۵ رشته تحصیلی با گرایش‌های مختلف که در صنعت گاز کشور وجود دارد، ۲۶ رشته منطبق با فعالیت های شرکت ملی گاز ایران تشخیص داده شده است.

مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بر طبق شرایط گفته شده  از مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ نیروی پیمانکار شاغل در شرکت های گاز استانی ۲ هزار و ۱۸۰ نفر حائز شرایط قرارداد مستقیم هستند، همچنین از مجموع ۱۱ هزار نیروی پیمانکار شاغل در پالایشگاه‌های گاز کشور هزار و هفت نفر و از ۴ هزار و ۷۰۰ نیروی شاغل در مناطق عملیات انتقال گاز ۵۷۴ نفر حائز شرایط به قرارداد مدت موقت یکساله هستند.

هادی زاده یادآور شد: از یک هزار و ۵۰۰ نیروی پیمانکار شاغل در ستاد و سایر شرکت های تابعه صنعت گاز نیز ۳۹۷ نفر مشمول ساماندهی قرارداد مستقیم هستند. افرادی که مشمول ساماندهی به قرارداد مستقیم نبوده اند در قالب شرکت تعاونی فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه به منظور قرارگرفتن نیروها در قالب شرکت تعاونی نیز مراحل خاصی را باید سپری کرد، افزود: هماهنگی با نیروهای طرف قرارداد و ایجاد آمادگی در آنها جهت تشکیل شرکت تعاونی، بررسی امکانات موجود شرکت ها جهت مساعدت به تعاونی ها، بررسی امور حقوقی و مجامع شرکت ها جهت تشکیل شرکت تعاونی و همچنین اخذ مجوز ترک تشریفات مناقصه از جمله اقداماتی است که برای قرارگرفتن بخشی از نیروهای پیمانکار در قالب شرکت تعاونی باید انجام شود و تا زمان تشکیل این تعاونی ها نیروهای پیمانکار طبق وضعیت قبلی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

هادی زاده با اشاره به رشد فزاینده نیروهای ارکان ثالث، از ۱۰ هزار و ۲۸۲ نیروی پیمانکار در سال ۸۱ به ۳۶ هزار و ۴۵ نیرو در سال ۹۱، افزود: ساماندهی این نیروها و ایجاد شرایطی برای بالا بردن سطح رضایت آنها از مهم ترین وظایف مدیریت توسعه منابع انسانی است که با تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه گام های مؤثری برداشته خواهد شد.

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1011

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.