• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

وزارت نیرو ابلاغ کرد:ممنوعیت برداشت از منابع آب زیرزمینی دشت جم

  • کد خبر : 1021
  • 18 اسفند 1390 - 8:50

آگهی ممنوعیت توسعه بهره برداری از منابع آب زیر زمینی دشت جم در استان بوشهر توسط وزارت نیرو ابلاغ شد.

آگهی ممنوعیت توسعه بهره برداری از منابع آب زیر زمینی دشت جم در استان بوشهر توسط وزارت نیرو ابلاغ شد.

 

 

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از سایت شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛بر اساس بررسی های به عمل آمده بهره برداری بیش از حد از منابع آب و وقوع خشکسالی های اخیر باعث افت سطح آب زیر زمینی و کسری حجم مخزن در دشت جم واقع در استان بوشهر شده است . لذا به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیر زمینی و به موجب ماده ۴ قانون توزیع عادلانه آب حفر چاه عمیق ، نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب ( به استثنای موارد مندرج در آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده ۵۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۸۴ و در حد سقف تخصیص آب ابلاغ شده ) به مدت ۳ سال از تاریخ نشر این آگهی طبق نقشه های موجود در دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین شرکت سهامی مدیریت منابع آب ایران و شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با حدود اربعه به شرح ذیل ممنوع اعلام می گردد:

 

شمال = از محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی جم، ریز و دارالمیزان در امتداد مرز محدوده مطالعاتی جم و خط الراس کوه بیخو تا نقطه ارتفاعی ۱۰۸۰ .

شرق = از نقطه ارتفاعی ۱۰۸۰ در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به کوه سمرکان و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی جم، دارالمیزان و دیر کنگان.

جنوب = از محل تلاقی فوق الذکر در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به خط الراس ارتفاعات کوه پردی و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی جم ، ریز و دیر کنگان.

غرب = از محل تلاقی فوق الذکر در امتداد مرز مشترک محدوده های مطالعاتی جم و ریز (غرب روستاهای هنگدان و حسین آباد) تا محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی جم ، ریز و دارالمیزان.

 

وزارت نیرو

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1021

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.