• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

خطبه های نماز جمعه ۱۸ فروردین ماه شهرستان جم

  • کد خبر : 1122
  • 19 فروردین 1391 - 19:24


نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه۱۸ فروردین ماه ۹۱ شهرستان جم با حضور  اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان و به امامت حجه الاسلام و المسلمین گنجی امام جمعه شهرستان در مصلای شهر  برگزار شد . خطیب جمعه در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی ، آیه شریفه «قل الا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی »را بیان کردند و افزودند : در هفته قبل پیرامون مهر و مهرورزی و محبت و دوستی صحبت شد . امیر بیان علی (ع) می فرماید:


نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه۱۸ فروردین ماه ۹۱ شهرستان جم با حضور  اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان و به امامت حجه الاسلام و المسلمین گنجی امام جمعه شهرستان در مصلای شهر  برگزار شد . خطیب جمعه در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی ، آیه شریفه «قل الا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی »را بیان کردند و افزودند : در هفته قبل پیرامون مهر و مهرورزی و محبت و دوستی صحبت شد . امیر بیان علی (ع) می فرماید:

با مردم طوری زندگی کنید که هر گاه شنیدند از دنیا رفته ای برایت ناراحت باشند و اگر زنده باشی به تو عشق ورزند . موضوع بحث امروز محبت و دوستی با پیامبر و خانواده آن بزرگوار است که محبت واقعی است . . مهاجر و انصار به حضور حضرت رسیدند و عرضه داشتند : ما چه کنیم که در مقابل این دریای محبت و بزرگواری شما قطره ای جبران کنیم ؟ که آیه نازل شد : ای رسول (ص) ما ! به آنان بگو چیزی از شما نخواستیم مگر دوستی اهل بیت . که امام شافعی از برادران اهل سنت این آیه را به شعر در آورده و میگوید : برای شما اهل بیت همین افتخار بس که در نماز اگر به شما درود فرستاده نشود آن نماز مقبول نیست . امام صادق (ع) دوستی با اهل بیت پیامبر مانند بادی است که برگ درختان را با خود می برد گناهان را می ریزد . پیامبر (ص) می فرماید : هر کس فرزندان من حسن و حسین و پدر و مادرشان را دوست بدارد در بهشت هم رتبه با من است  . در شب اول قبر ، بر سر پل صراط ، در غوغای محشر ، هر کس محبت فاطمه داشته باشد راحت است . بی جهت نیست که پیامبر (ص) او را دوست دارد. رتبه و جایگاه این زن با دیگران متفاوت است و پیامبر هم « ما ینطق عن الهوی» است و تمام حرکاتش برای رضای خداست . حدیث قدسی در مورد   حضرت فاطمه (س) : لولا فاطمه لما خلقتکما اگر فاطمه نبود تو و علی را هم خلق نمی کردم .

 

خطبه دوم

حجه الاسلام گنجی در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی ، مولا علی (ع) می فرماید : مرگ شما را به سوی خود دعوت می کند و آماده باشید تا از قافله عقب نمانید . امید است همه ما با پیروی از اهل بیت پیامبر آخرت خود را بسازیم .

تسلیت ایام فاطمیه و تقدیر از برگزاری مجالس عزای حضرت زهرا (س) وحضور گسترده مردم در مجالس ومحافل  . امروزه دنیا به زن به عنوان یک کالائی که خرید وفروش می شود نگاه میکند .  قدری به خود بیائیم و از راه و روش  حضرت زهرا (س) درس بگیریم .

امروز روزجهانی سلامت است و شعار امسال هم سلامت سالمندان است . بحمدلله در سایه نظام اسلامی و دولت ، دورترین نقاط کشور امکانات بهداشتی فراهم شده و افراد سالمند هم از منظر اسلام بسیار مورد توجه قرار دادند و سفارشهایی شده .

بیستم فروردین سالروز لغو خرید تنباکو توسط میرزای شیرازی است که با دو کلمه کمر انگلیس شکسته شد .

۲۲   فروردین سالروز  شهادت هنرمند بسیجی شهید آوینی و نیز سالروز شهادت سردار صیاد شیرازی جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح است که این روز را گرامی میداریم و نیز سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰امام (ره) که توسط  دولت اسلامی  که در این زمینه قدمهای خوبی برداشته شد ه است . اما در شهرستان جم  متاسفانه ما مسکن مهر نداریم . از مسئولین استانی و شهرستانی می خواهیم توجه داشته باشند ودر سال جاری این مهم ر ا جبران کنند  .

در کشور ما تعطیلات بسیار زیاد است همچنین  تعطیلات نوروزی.  که این تعطیلات کسترده  برای کشور ضرر دارد . هفته اول تا جمعه ۴فروردین رسما تعطیل بود . اما مشاهده می کنیم که تا ۲۰روز و۱۵روز تعطیلی داریم . وجدان کاری چه شد؟ آیا یک مدیر باید ۲۰روز در محل کار نباشد ؟ حقوق می گیریم و نان حلال می خواهیم به خانواده ببریم . در سطح کشور در بحث کار وتلاش ضعیف شدیم . در کشور های پیشرفته دنیا اینگونه نیست . هر کس می بایست در روز  ۸ ساعت کار مفید داشته باشد. نظارتها در استان وکشور باید به جد پیگیری شود .

مساله  امر به معروف ونهی از منکر در کشور بسیار کم رنگ شده است . بی حجابی و بد حجابی  در سطح کشور غوغا می کند . دو ماه قبل از پایان سال سال جلسات مستمر گرفته میشود وامکانات مهمانان نوروزی فراهم می شود . اما هیچ توجه ای به امر به معروف ونهی از منکر نمی شود . مردم و مسئولین باید به هوش باشند ،  ما پاسدار خون شهیدان و امام شهدا هستیم . شهدا ی ما بخاطر حفظ ارزشها جان خود را فدا کردند . نباید در راه حفظ ارزشهای دینی  کم لطفی شود .

در سطح جهانی اجلاس دشمنان سوریه در ترکیه با طراحی آمریکا متاسفانه برگزار می شود وازنخست وزیر ترکیه که دو روز قبل در تهران خدمت مقام معظم رهبری می رسد . انتظار نمی وردکه با دشمنان سوریه همکاری داشته باشد و علیه سوریه جهت نجات اسرائیل با دشمنان اسلام همدست شوند .این در حالی است که  در بحرین وعربستان عده زیادی حاکم خود را قبول ندارند واین کشورهای زورگو  توجهی به خواسته مردم سایر کشورها ندارند . اسرائیل در محاصره است می خواهند او را نجات دهند .

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1122

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.