• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

جامعه و کارفرما باید از حقوق کارگران دفاع نمایند

  • کد خبر : 1170
  • 04 اردیبهشت 1391 - 11:52

 

 

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از شورای سیاستگزاری ائمه جمعه :‌نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه  ۱  اردیبهشت ماه ۹۱ شهرستان جم  با حضور  اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان و به امامت  حجه الاسلام و المسلمین گنجی   امام جمعه شهرستان در مصلای شهر  برگزار شد . خطیب جمعه در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی ، افزود : موضوع بحث هفته قبل که محبت بود  که  آیا تنها داشتن محبت حضرت زهرا کافی است  یا اینکه زندگی آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم ؟

 

 

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از شورای سیاستگزاری ائمه جمعه :‌نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه  ۱  اردیبهشت ماه ۹۱ شهرستان جم  با حضور  اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان و به امامت  حجه الاسلام و المسلمین گنجی   امام جمعه شهرستان در مصلای شهر  برگزار شد . خطیب جمعه در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی ، افزود : موضوع بحث هفته قبل که محبت بود  که  آیا تنها داشتن محبت حضرت زهرا کافی است  یا اینکه زندگی آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم ؟

ملاکهای گزینش آن  حضرت رضایت حق تعالی بود وخداوند هم پاداشهای خوبی به ایشان عطا فرمود که نمونه اش سوره مبارکه هل اتی ، ۱۸آیه قرآن بود . دوم گزینش آن حضرت معنویت ایشان است که موضوع بحث این هفته ماست . داستانها واحادیث فراوان آمده ونقل شده : رسول گرامی اسلام (ص) در شب عروسی خترش پیراهن قیمتی برایش خرید .اما روز بعد از عروسی به دیدن دخترش رفت ومشاهده کرد نوعروس ، پیراهن کهنه ای پوشیده . می فرماید :
پدرجان بهتر نبود پیراهن نو می پوشیدی ؟ عرضه داشت پدرجان علی رغم این که پیراهن نو برایم جذاب بود اما به فرموده خودت به فقیری دادم برای رضای خدا ودرسی بود که از شما گرفتم . گرایش به معنویات انسان را از خاک به افلاک می رساند که حضرت زهرا (س) نمونه کامل آن است .
خانه گلی محقر و وسایل خانه بسیار ساده است واین الگوی ما باید باشد . داستان سلمان ودیدن چادر وصله دار آن حضرت وگریه کردن نزد پیامبر (ص) . که رسول گرامی اسلام (ص) فرمود : دخترم زهرا (س) از پیشگامان مقربین درگاه الهی است . آیا پیامبر (ص) نمی توانست خانه ای مجهز واسباب واثاثیه ای به روز جهت فرزندش تهیه کند ؟ بله اما می خواست خانواده اش در نهایت سادگی زندگی کنند تا مقرب درگاه الهی باشند .
این بود که پیامبر (ص) می فرمود : فداها ابوها ، الگوی تمام عیار زندگی سعادتمند . و بر این اساس بود که حضرت فاطمه زهرا (س) همواره از نعمتهای آخرت به نیکی یاد می کرد و دنیا را فانی می دانست . یکی دیگر از گزینش های آن حضرت گریه در مقابل سکوت بود . در ایام فاطمیه هستیم وگریه های حضرت زهرا (س) در فوت پدر از منظر بی تابی نیست بلکه گریه های سیاسی است  و حمایت از ولایت مولا علی (ع) است که همه آنها پیام دارد .
انتخاب بیت الاحزان ، بقیع ، کنار قبر پیغمبر (ص) همه دارای پیام است و می فرمود گریه من بخاطر  مشاهده ضایع شدن حق امامش علی (ع) است وکاملا سیاسی است بحدی دلخراش بود که اهالی مدینه گفتند : یا علی به همسرت بگو یا روز گریه کند یا شب ما در عذابیم . حضرت زهرا در پاسخ به حضرت علی عرضه داشت :  یا علی – گریه بر درد فراوان نکنم پس چه کنم          ناله از این دل سوزان نکنم پس چه کنم …. (ذکر مصیبت )

خطبه دوم

حجه الاسلام گنجی در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی ، مهمترین رویداد هفته آینده فاطمیه دوم است . زنی که فضائلش بر کسی پوشیده نیست ، در عمر کوتاهش درسهایی مفید به جامعه ارائه داد . در همه ابعاد زندگی اش الگوی تمام عیار است ، در ایام حضور در خانه پدر ، سپس شوهر داری وتربیت فرزندان .

فردا  دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام (ره) با هدف پاسداری از دستاوردهای انقلاب این نهاد مقدس تشکیل شد وبحمدلله امروز شاهدیم با اقتدار هرچه تمامتر یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است . عملکرد مطلوب در هشت سال دفاع مقدس ، حفاظت از شخصیت ها ، فرودگاهها . این نهاد مولود انقلاب به قدری مورد توجه حضرت امام بود که روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامگذاری نمود . تبریک به سبز جامگان پاسدار .عزت این عزیزان دوری جستن از بازیهای سیاسی است . وبخاطر پاسداری از ارزشهای نظام  امام در شان این مولود انقلاب فرمود  : اگر سپاه نبود کشور هم نبود

۵اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در قضیه طبس است . تا آن تاریخ برای آمریکاچنین حادثه ای پیش نیامده بود . با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا شکسته شد ودر دنیا رسوا شد . در یک عملیات کاملا محرمانه وسری ما دیدیم که چگونه مکر الهی وامدادهای غیبی به کمک انقلاب اسلامی آمد وشکستی دیگر در پرونده آمریکا ثبت شد .

هفته کاروکارگر در پیش داریم که امید است جامعه وکارفرما ها نسبت به حق وحقوق کارگران توجه خاصی نمایند .

از دیگر مناسبتها روز زمین پاک است که در قرآن  موارد متعددی به آن اشاره شده و از نعمتهای بزرگ الهی است . اما نکته ای که قابل ذکر است زمین هایی مالک دارند ومالکش سند دارد و محرز است دستگاهها باید همکاری کنند مخصوصا وزارت نفت . من عاجزانه می خواهم که حق وحقوق مردم پرداخت شود . امااز سوی دیگر بعضیدنبال سود جویی و زمین خواری هستند  اراضی که منابع طبیعی و  موات است  و قابل کشت نیست جزء انفال و ثروت عمومی است که باید دولت و دستگاه قضایی مواظب باشند و آنها را حفظ وحراست نماید . مردم باید همکاری کنند .

بحث آخر هم اجلاس ۱+۵در ترکیه بود که بحمدلله با افقی روشن برگزار شد ودر جلسه بعد در بغداد ثمراتی نصیب نظام ما خواهد شد .

 

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1170

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.