• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

گفتگوی مشروح سجادی زاده با ایران آنلاین

  • کد خبر : 1449
  • 14 تیر 1391 - 5:40

آوای جم به نقل از ایران انا: سید علیرضا سجادی رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان جم تاکید کرد: در نظام اسلامی شورا نماد و مظهر مردم سالاری دینی و تجلی حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خویش است.

بر پایه رصد و پژوهش پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا)، شورای اسلامی شهر جم از توابع استان بوشهر، شوراهای اسلامی تلاشگر کشور شناخته شد.

بر اساس شاخصه های این رسانه و ارزیابی صورت گرفته از عملکرد شوراهای اسلامی شهر ۲۷ استان کشور، شورای اسلامی شهر جم به عنوان یکی از شوراهای اسلامی تلاشگر کشور انتخاب شد.

سید علیرضا سجادی رئیس، احمد زایری نایب رئیس ، علی رضایی خزانه دار ، سید حسن موسوی دبیر اول و علی رفیعی پور دبیر دوم شورای اسلامی تلاشگر شهر جم می باشند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جم فارغ التحصیل دانشگاه تهران در رشته تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد واحد بوشهر است.

سید علیرضا سجادی که علاوه به ریاست شورای اسلامی شهر، رئیس شورای شهرستان جم نیز می باشد، در گفت و گوی اختصاصی با ایران انا ضمن اظهار نظر در خصوص مسائل کشور به تشریح بخشی از عملکرد شورای اسلامی شهر جم پرداخت که مشروح این مصاحبه با عنوان “ویژه نامه شورای اسلامی تلاشگر شهر جم” در پی می آید.

رئیس شورای اسلامی شهر جم در ابتدای سخنان خود با اشاره به یکی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب گفت: مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای فرمودند «شاید هیچ عبادتی بالاتر از عبادت یک مسئول نیست که به خاطر تلاش و خدمت به مردم، از راحتی و آسایش و امنیت خود صرف نظر کند.»

سید علیرضا سجادی ادامه داد: در نظام اسلامی شورا نماد و مظهر مردم سالاری دینی و تجلی حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خویش است.  

وی افزود: شوراها برآمده از نص صریح قرآن و قانون اساسی که حاصل خون شهداست باتکیه برخرد جمعی درطول سنوات گذشته منشأ ثمرات و خدمات ارزنده ای برای جامعه اسلامی بوده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر جم بیان داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری «اصل ایجاد شوراهای اسلامی در قانون اساسی نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورتها و دیدگاهها در اداره امور کشور است و این موضوع نقطه مقابل نظام های ارتجاعی و استبدادی است.»

سید علیرضا سجادی تعامل را رمز موفقیت شوراها در  برهه کنونی دانست و تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید در سه سطح تعامل منطقی و مثبت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم این سه سطح را ۱-تعامل درونی(اعضای شورا باهم )، ۲-تعامل بامردم و ۳-تعامل با مسئولین عنوان کرد.

سجادی اظهار داشت: اگر هرشورایی با اعتقاد به ولایت فقیه که عصاره تفکر شیعی در عصر کنونی است و باهمدلی و همراهی و به دوراز قیل و قال های سیاسی باشد می تواند خدمات سترگی به جامعه شهری ارائه نماید.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی اختصاصی با ایران انا خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر جم بعنوان یک پارلمان محلی با اتکاء به خرد جمعی، نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری و تعامل منطقی و سازنده با دولت خدمتگزار و شهرداری توانسته درشهر جم طرحی نو در انداخته و با فعالیتها، پیگیری ها و مصوبات قدم های موثری در رفع محرومیت بردارد که در اینجا به برخی از اقدامات و فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهرجم اشاره می کنم.

سید علیرضا سجادی در ادامه بخشی عملکرد شورای اسلامی شهر جم را تشریح کرد که اهم این اقدامات به شرح زیر می باشد:

۱٫ افزایش فضای سبزشهری با احداث پارکهای محله ای و پارک های شهر با مبلمان زیبا همانند پارک پردیس و …

۲٫ احداث بلوار بزرگ ولیعصر(عج) با عرض ۴۵متر و طول نزدیک به ۵ کیلومتر با حجم خاکبرداری بالا، احداث پل، دیوار حفاظتی، روشنایی، فضای سبز و …

۳٫ احداث میدان بهارستان با المان و …

۴٫ احداث بلوار گاز حدفاصل میدان گاز و میدان بهارستان.

۵٫ احداث بلوار چگاسه حدفاصل بلوار انقلاب تا پارک چگاسه.

۶٫ اهتمام به مقوله گردشگری وتملک ۲۷ هکتار از اراضی تپه چگاسه برای پارک تفریحی و منطقه نمونه گردشگری .

۷٫ احداث بازار بزرگ شهرداری با مبلمان زیبا ومساحت ۷۰۰۰ (هفت هزار) مترمربع .

۸٫ اهداء زمین به دفتر امام جمعه ، اورژانس شهری، آموزش و پرورش، کلانتری و …

۹٫ احداث بلوار بسیج همراه با ابنیه و پل های متعدد.

۱۰٫ احداث میدان بازار و خیابان های اطراف.

۱۱٫ احداث دیوارهای حفاظتی در نقاط مختلف شهر.

۱۲٫ احداث جایگاه CNG روبروی جایگاه آتش نشانی.

۱۳٫ تملک ۵۴هکتار زمین برای جایگاه دفن زباله ومدیریت پسماندها.

۱۴٫ ادامه احداث خیابان پژوهش.

۱۵٫ احداث کارخانه آسفالت به منظور تأمین بخشی از منابع مالی شهرداری.

۱۶٫ آغاز بکار احداث هتل بزرگ شهرجم با مشارکت بخش خصوصی در مرکز شهر.

۱۷٫ احداث خیابان فرهنگسرا(فرهنگ).

۱۸٫ احداث میدان آبرسانی.

۱۹٫ احداث ۳ دوربرگردان بر روی رودخانه فصلی در مرکز شهر جم.

۲۰٫ احداث پارکینگ در مرکز شهر.

۲۱٫ احداث بلوارورودی جم سمت بوشهر (بلوارانقلاب) به طول ۲ کیلومتر با حجم خاکبرداری بالا، احداث پل، دیوار حفاظتی، روشنایی، فضای سبز و …

۲۲٫ برگزاری همایش ها و مراسم های فرهنگی متنوع نظیر همایش روز جم و …

۲۳٫ حمایت از دستجات ورزشی.

۲۴٫ احداث میدان گاز (فجر).

۲۵٫ پیگیری و مساعدت در خصوص استقرار دانشگاه آزاد شهرستان جم.

۲۶٫ پیگیری و مساعدت در خصوص استقرار دانشکده فنی مهندسی جم.

۲۷٫ پیگیری در خصوص اجرایی شدن مصوبات سفرهای ریاست جمهوری.

۲۸٫ پیگیری در خصوص ساخت آرامگاه فاضل جمی.

۲۹٫ احداث پل شهر به روستای علی آباد. 

۳۰٫ توجه به مبلمان، نصب المانها و تندیس ها در سطح شهر.

۳۱٫ نصب تابلوها و چراغ های راهنمایی و رانندگی.

۳۲٫ احداث ساختمان پلیس راهور.

۳۳٫ آسفالت خیابانها و معابر.

۳۴٫ توسعه و افزایش ۳ برابری وسائط نقلیه شهرداری. 

۳۵٫ نصب وسایل بدنسازی در پارک ها.

۳۶٫ احداث میدان محمد علی خان پریشان جمی.

۳۷٫ مساعدت به گروه های هنری، ورزشی و فرهنگی و…

رئیس شورای اسلامی شهر جم در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: دهها پروژه کوچک و بزرگ دیگر انجام شده است که ذکر آنها در این مجال نمی گنجد؛ لذا لازم می دانم از تلاشها، مساعی و همت والای شهردار محترم جناب آقای مهندس جمالی، پرسنل محترم شهرداری و همکاران خدوم و عزیز خودم آقایان زایری، رضایی، موسوی و رفیعی پور که تمام توان خود را در راه اعتلای شهر و شهرستان جم بکار بسته اند و از هیچ کوششی مضایقه ننموده اند تشکر و قدردانی نمایم و همچنین لازم می دانم از همه ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، مدیران شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی، بخشداران اسبق و حال که نهایت همکاری، تعامل و جدیت در راستای عمران و آبادانی این شهر و شهرستان داشته اند تشکر نمایم.
سید علیرضا سجادی در خاتمه اذعان داشت: امید است با اتکال بر خداوند بزرگ و منویات بزرگ معمار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حمایت و مساعدت دولت خدمتگزار بتوانیم شهرمان را به جایگاه شایسته و بایسته برسانیم.

 

{jcomments on}

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1449

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.