• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

گزارش،حاشیه نگاری وتصاویر دیدار استاندار با خبرنگاران

  • کد خبر : 1536
  • 17 مرداد 1391 - 5:53

به گزارش خبرنگار آوای جم به نقل از رازنیوز؛ استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمنان نتوانستند پروژه براندازی نظام اسلامی را عملی کنند و اکنون پیگیر ناکارآمد نشان دادن نظام هستند تا ما الگوی کشورهایی نشویم که در آن انقلاب شده است. بنابراین بیانی که دیروز وجود داشته، امروز فرق می کند و باید همه تلاش خود را برای صیانت نظام از تهدیدات دشمن به کار بگیریم.

وی در ادامه افزود: الان ۳ صفحه از رتبه های برتری استان در کشور را در اختیار دارم؛ از عملکرد کارگروه اشتغال تا درخشش مدیریت امور عشایری و جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کارآفرینی. همچنین سرانه عمرانی استان در سالجاری به ۳۶۱ تومان رسیده که بالاترین در کشور می باشد. شاید برخی دلیل آن را کم جمعیت بودن استان بدانند، اما استان های کوچکتر از بوشهر هم هست ولی این رتبه را کسب نکردند. رسانه ها این موفقیت ها را هم منعکس کنند.
جهانبخش در خصوص موضوع حذف فوق العاده بدی آب و هوا از حقوق کارمندان کشوری که در بوشهر بیشترین اثر را داشت، گفت: یک ماه قبل و زودتر از نمایندگان وارد شدم. البته نمی خواهم سهم خواهی کنم و دست نمایندگان و دیگرانی که این بحث را دنبال کردند درد نکند.
وی بیان کرد: در این خصوص هم به رییس جمهور نامه نوشتم و هم نیم ساعت حضوری با معاون اول وی بحث کردم. بعد از این هم برای احیای این فوق العاده پیگیری خواهم کرد.
استاندار بوشهر ادامه داد: ۹۹ درصد رسانه های استان قابل احترام هستند و کمتر از یک درصد مشمول آن ادبیات می شدند که صلاحیت و مجوز فعالیت ندارند، اما بی انصافی کرده و به هتک حرمت می پردازند.
جهانبخش در این خصوص گفت: منظورم از بی پدر و مادر مجموعه هایی بود که یک شبه به وجود آمده و جایگاهی ندارند، حتی آموزش خبرنگاری ندیده و هرچه دلشان می خواهد می نویسند.
وی افزود: در آن جلسه از واژه برخی سایت ها استفاده کردم و قرار نبود همه به خودشان بگیرند.
استاندار بوشهر در ادامه افزود: از آنهایی که مشمول “برخی ها” نبودند و به خودشان گرفتند عذرخواهی می کنم، ولی آن بعضی ها هنوز هستند و بی پروا به هتک حرمت افراد و ریختن آبروی مومنین می پردازند.

 

حاشیه نگاری خلیج فارس از جلسه روز گذشته استاندار با خبرنگاران:

خلیج فارس: استاندار بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در آستانه روز خبرنگار، میزبان نمایندگانی از رسانه های استان بود.

به گزارش «خلیج فارس»؛ این جلسه نخستین حضور استاندار در جمع اهالی رسانه پس از مراسم روز خبرنگار پارسال بود.

گزارش خبرنگار ما از حاشیه های این نشست را در ادامه بخوانید:

*براساس اعلام روابط عمومی استانداری، از هر سایت، هفته نامه استانی و نمایندگی نشریات و خبرگزاری های سراسری تنها یک نفر با داشتن کارت دعوت حق حضور در جلسه را داشت.

*این جلسه با ۱۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۱۸:۱۰ آغاز شد. پس از تلاوت قرآن، سرود ملی، سخنرانی دهاز مدیر روابط عمومی استانداری، سپس حجت الاسلام نصاری امام جماعت مسجد امیرالمومنین بوشهر که از سوی استاندار به جلسه دعوت شده بود، با موضوع “اهمیت خبر رسانی سالم” سخنرانی کرد.

*همه معاونان جهان بخش، مدیرکل ارشاد، فرماندار بوشهر و شماری از مدیران استانداری در این جلسه حضور یافته و در ردیف جلو استقرار داشتند. جهان بخش دلیل حضور این مدیران را پاسخگویی به سوالاتی دانست که احیانا در حوزه تخصصی مدیران مربوطه است.

*جهان بخش پس از سخنان کوتاهی،  با بیان اینکه زمان کمی تا افطار داریم و نمی توانم گزارش عملکرد را ارائه کنم، از خبرنگاران خواست تا ۳۵ دقیقه پرسش های خود را یک جا مطرح کنند تا وی در پایان جلسه به آنها پاسخ دهد.

*استاندار بوشهر پس از ارائه سوالات، به چند مورد پاسخ داد، اما اغلب پرسش ها را به جلسه ای در هفته دولت موکول کرد.

*دانشمند مدیر سایت “آوای جم” که اخیرا خبری در خصوص ممنوعیت ورود مردان آستین کوتاه به فرمانداری جم را منعکس کرده بود که در سایت های استانی نیز خبرساز شد، قبل از طرح سوالش به کنایه گفت: حالا که نام رسانه ام را بیان کردم، نگاهها به سمت پیراهنم می رود!

این جمله خنده حضار را در پی داشت، اگرچه استاندار ظاهرا در جریان ماجرا نبود و از زبان معاون خود در جریان ماجرا قرار گرفت.

دانشمند پیراهن آستین بلند پوشیده بود.

*در پی سوال مدیر یکی از سایت ها مبنی بر اینکه آیا کمبود نیروی متخصص عمران در استان داریم که استانداری معاون عمرانی منصوب نمی کند؟ جهان بخش تنها گفت: کمبود مهندس عمران نداریم، بلکه کمبود معاون عمرانی داریم.

گفتنی است پس از انتصاب مهندس نصوری معاون عمرانی استاندار به سمت مدیرعاملی سازمان منطقه ویژه پارس، پس از آنکه ۶ ماه سرپرستی این حوزه همچنان با وی بود، اخیرا جهان بخش در حکمی سرپرستی معاونت عمرانی را به رسول زارعی معاون برنامه ریزی سپرد.

*مهمترین پرسش و درخواست های مطرح شده در این جلسه شامل این موارد بود: عدم تعامل مناسب استانداری با رسانه ها و حمایت از فعالیت های فرهنگی که به دیگر مدیران نیز سرایت کرده، عدم پرداخت سید غذایی رمضان به کارمندان بوشهری، عدم عذرخواهی مسئولان به خاطر ایجاد صف مرغ، دلیل عدم برخورداری مناسب شهرستان جم از اعتبارات استانی و دستور مدیران کل به روسای شهرستانی مبنی بر ممنوعیت مصاحبه که اطلاع رسانی در شهرستان ها را دچار مشکل کرده، محرومیت هفته نامه نصیر بوشهر از آگهی های دولتی، دلیل دادن لقب “بی پدر و مادر” از سوی استاندار به برخی رسانه ها، عملی نشدن وعده سال گذشته جهان بخش در خصوص پیگیری برای صدور مجوز روزنامه در بوشهر و پیگیری برای برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری.

*جهان بخش در زمان صرف افطار در نمازخانه استانداری با اشاره به نانی که در سفره قرار دارد، خطاب به خبرنگاران گفت: اگر نان بوشهر در همه جا اینگونه باشد، خوب است.

این اظهارنظر بهانه ای برای حرف های شوخی و جدی برخی خبرنگاران شد. در این بین برخی از حاضران نیز گفتند: “این نان را از نانوایی خوبی آورده اند وگرنه همه جا این کیفیت را ندارد” یا “شما فقط در ماه نخست حضورتان در استانداری روی کیفیت نان تاکید داشتید و بعد مسئله را پیگیری نکردید.”

جهان بخش نیز تنها گفت: پیگیری های بنده در زمان استانداری خراسان شمالی باعث شد نان این استان با کیفیت شود.

*در این جلسه از ماشاالله کازرونی که در جلسه روز خبرنگار پارسال توسط جهان بخش به عنوان مشاور رسانه ای استاندار منصوب شد، دعوت نشده بود.

استاندار نیز در زمان افطار با بیان اینکه بابت این اتفاق یک عذرخواهی بدهکار شدم، از مدیر روابط عمومی شماره کازرونی را خواست که او نیز به یکی از خبرنگاران دشتستانی حاضر در جلسه متوسل شد.

جهان بخش پس از برقراری تماس با مشاور رسانه ای اش از وی بابت دعوت نشدن او به جلسه روز خبرنگار عذرخواهی کرد.

*استاندار بوشهر در پایان ضیافت افطار به هر کدام از حاضران در جلسه مطبوعاتی یک کارت هدیه به همراه بروشور پیام تبریک خودش به مناسبت روز خبرنگار اهداء کرد.

 

 

 

 

 

عکس: محمد عبیدی (راز نیوز)

 

 

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=1536

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.