• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9
ماجرای بخشنامه خبرساز وزارت کشور چه بود؟

حضور نمایندگان بر سر پروژه ها ممنوع!

  • کد خبر : 16075
  • 30 خرداد 1402 - 11:53
آوای بوشهر،بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ کار دست این وزارتخانه داد.

آوای بوشهر: ‌ابلاغ یک دستور از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها نمایندگان را عصبانی کرده است. این اتفاق در صحن مجلس با تذکر یکی از نمایندگان علنی شد. این نماینده گفت که وزارت کشور ابلاغ کرده که مقامات محلی به نمایندگان اجازه ورود به مسائل و امور مختلف را ندهند. رئیس مجلس هم تایید کرد که این یک بند از ابلاغ وزارت کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده است. 

به گزارش آوای بوشهر؛ معاون وزیر کشور در بخشنامه ای به معاونان سیاسی استانداری ها و فرمانداران، تذکراتی درباره نحوه ارتباط با نمایندگان برای رفع شائبه ها پیرامون رفتار تبلیغاتی در سال انتخابات ارائه کرده، از جمله عدم همراهی نمایندگان توسط فرمانداران و بخشداران، عدم حضور نمایندگان بر سر پروژه ها بدون هماهنگی با استانداری و… (تصویر بخشنامه با کیفیت ضعیف توسط سایت تابناک منتشر شده)

ابلاغ این نامه، نمایندگان را عصبانی کرده و برخی از آنها در نطق هایی خواستار عزل معاون سیاسی وزیر کشور شده اند!

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در صحن علنی مجلس گفت: قانون اساسی جایگاه مجلس را مشخص نموده و برخی استانداران به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرده‌اند که نمایندگان حق ورود به پروژه‌ها را ندارند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، نمایندگان تا هفتم خرداد سال آینده مسئولیت دارند، خطاب به رییس مجلس گفت: در شرایطی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مشکل دارند، همین همراهی ظاهری هم از نمایندگان گرفته شده، به طوری که براساس بخشنامه وزارت کشور، همراهی با نماینده‌ای در یک سال پایانی فعالیتش نمی‌شود؛ بنابراین، لازم است در این باره به وزیر کشور تذکر داده شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در پاسخ به این اخطار گفت: روز گذشته این موضوع را تذکر دادم و وزیر کشور ابلاغیه ۱۱ خرداد ماه را اصلاح کرد. نمایندگان اجازه دهند، ایشان از اردبیل بازگردند و ما خدمتشان هستیم.

تابناک نوشت: براساس اسنادی که رسیده، به نظر می رسد که احمد وحیدی وزیر کشور در نامه‌ به استانداران سراسر کشور در ۲۸ خرداد، بخشنامه جنجالی معاون خود را ملغی کرد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=16075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.