• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
11
در حاشیه دو اظهار نظر متفاوت؛

مشکلات آموزشی جم منحصر بفرد است و مسئولان خبر ندارند یا چی؟!

  • کد خبر : 17514
  • 21 شهریور 1402 - 12:50
به نظر می رسد وضعیت آموزش و پرورش جم و به ویژه کمبود نیروی انسانی، در سطح استان چندان هم بغرنج توصیف نمی شود و مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، جم را به لحاظ وضعیت نیروی انسانی، در میان 4 منطقه آموزشی با بیشترین مشکل، لحاظ نکرده است!

«موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دچار کمبود نیرو خصوصاً در مناطق عسلویه، بوشهر، خارگ و دشتستان هستیم، گفته: امیدواریم معاونان و مدیران مدارس در کنار وظیفه خود کار تدریس را هم برعهده بگیرند.» خلیج فارس

به گزارش آوای بوشهر؛ این ها جملاتی است که از قول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر منتشر شده و در برخی رسانه ها بازتاب داشته است.

دو روز پیش اما «مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم در نشست با خبرنگاران از کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مدارس خبر داد و تاکید کرد که مشکل نیروی انسانی برای آموزش و پرورش شهرستان جدی تر از فضای آموزشی است چرا که اگر نیروی انسانی وجود داشته باشد شیفت های مخالف مدارس موجود را هم می توان فعال کرد.

 سید ابوالقاسم حسینی سید ابوالقاسم حسینی از آمار ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی جدید رونمایی کرده و گفته بود: با کمبود تدریس۵۵۰ ساعت در متوسطه و ۳۹ معلم در مقطع ابتدایی مواجه هستیم و از ۸۳ درخواست انتقالی نیرو به جم با ۱۳ نفر موافقت شده است و از طرفی دیگر نیز ۶۵ نیرو بازنشسته شدند.

حسینی میزان ورودی دانش آموز به مدارس جم را در استان منحصر بفرد دانسته و تصریح کرده بود برای مسئولان استان ۲۵۰۰ ورودی دانش آموز با جمعیت ۸۵ هزار نفر شهرستان قابل باور نیست و این ورودی بسیار زیاد که ناشی از مهاجر پذیری و بافت جمعیتی شهرستان جم است شهرستان را در تامین زیرساخت های آموزشی و منابع انسانی با محدودیت های جدی مواجه کرده است.»

اما به نظر می رسد وضعیت آموزش و پرورش جم و به ویژه کمبود نیروی انسانی، در سطح استان چندان هم بغرنج توصیف نمی شود و مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، جم را به لحاظ وضعیت نیروی انسانی، در میان ۴ منطقه آموزشی با بیشترین مشکل، لحاظ نکرده است!

اینکه جم با ورودی دانش آموزی منحصر بفرد از نگاه مدیر آموزش و پرورش جم با کمبود ۳۹ معلم ابتدایی مواجه است و از سوی دیگر، در لیست ۴ منطقه ی دارای بیشترین مشکل نیروی انسانی قرار ندارد دو معنا بیشتر ندارد:

یا ۴ منطقه آموزشی دیگر استان شرایط به مراتب بحرانی تری دارند و شرایط آموزش و پرورش جم به نسبت مطلوب است و مشکلات بزرگنمایی می شود تا از میزان مطالبه گری مردم و رسانه ها کاسته شود؛

یا کمبود منابع انسانی آموزش و پرورش جم همانطور که مدیرش گفته زیاد است اما برای مدیران استانی اهمیت چندانی ندارد و اولویت با مناطق دیگری است!

مرور تاریخی خبرهای منتشر شده از زبان مدیر کل آموزش و پرورش نشان می دهد در سال گذشته تحصیلی، استان بوشهر با کمبود یک هزار و ۵۰۰ معلم و سال ۱۴۰۰ هم با کمبود ۲ هزار و ۵۰۰ معلم در مدارس ابتدایی و متوسطه مواجه بوده که بر اساس آمار مناطق آموزشی، میزان کمبود نیروی انسانی شهرستان جم با میانگین استانی همخوانی دارد و احتمالا اختلاف فاحشی میان مناطق آموزشی استان در کمبود زیرساخت ها و محدودیت منابع انسانی وجود ندارد.

به نظر می رسد در صورت عدم وجود شرایط منحصربفرد در حوزه آموزش و پرورش شهرستان جم و حاکم بودن شرایط یکسان و مشابه با سایر نقاط استان در این منطقه آموزشی، مدیریت فضا و منابع انسانی موجود برای شروع مطلوب سال تحصیلی جدید، ضرورت بیشتری را نشان دهد تا بازخوانی مشکلات همیشگی آموزش و پرورش در تامین نیرو و منابع! چه آنکه مدیران موفق، در مواجهه با چالش ها و محدودیت ها، توانمندی و شایستگی خود را آشکار می سازند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.