• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
13
2 فوتی در پتروشیمی بوشهر به فاصله چند روز

“کارگر پروژه ای، پیمانکاری” از درد مرگ کم نمی کند، از پاسخگویی اما…/ مدیر عامل پتروشیمی بوشهر، متاسف هم نیست؟!

  • کد خبر : 17535
  • 22 شهریور 1402 - 11:24
اینکه در پتروشیمی بوشهر و طی چند روز دو کارگر، فوت می کند هم به لحاظ انسانی و هم مدیریتی به قدری مهم است که مدیر عامل را به استعفا بابت قصور و تقصیرها بکشاند اما با خبررسانی ساده ی رسانه های نزدیک، به گونه ای نشان داده می شود که نه 2 جان عزیز و چندین خانواده داغدار، که 2 "عدد" در یک پروژه که چندان نسبتی هم با پتروشیمی و مدیرانش ندارند "صفر" شده اند و "تلفات جانبی" صنعت اند!

آوای بوشهر؛ چند روز پیش، طبق اعلام رسانه ها، ۲ کارگر شاغل در مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی بوشهر به دلیل حوادث کار، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش آوای بوشهر؛ درست چند روز پیش تر هم کارگری دیگر که گفته شده از نیروهای داربست بند بوده در پی سقوط از ارتفاع در پتروشیمی بوشهر جان خود را از دست می دهد.

حوادث کار در تعمیرات و اورهال طی سال ها و ماه های اخیر وجود داشته و بخشی از این رویدادهای تلخ، ناشی از عدم رعایت ایمنی کار و ضعف نظارت مدیران شرکت هاست که باید پاسخگوی جان از دست رفته ی کارگران باشند.

اما تلخ تر از فوت کارگران در شرکت های عسلویه، نحوه اعلام خبر درگذشت این کارگران است؛ ۳ خبر منتشر شده در مورد این  حوادث تلخ را ببینیم:

“یکی از کارگران «پروژه‌ای» جوشکار شاغل در پتروشیمی بوشهر حین انجام کار از ارتفاع مخزن کروی به پائین سقوط کرد و جان باخت.”

“پیش از این نیز یکی دیگر از نیروهای «پروژه‌ای» شاغل واحد داربست بند پتروشیمی بوشهر با سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده بود.”

“ابوالحسن بی‌باک رئیس روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۳ نفر از کارکنان شرکت‌ «پیمانکاری» در حال عملیات تعمیر در یکی از واحدهای پالایشگاه دوم پارس جنوبی دچار حادثه شدند که متأسفانه با توجه به تلاش سریع تیم ایمنی و پزشکی مستقر در پالایشگاه یک نفر فوت می‌کند و ۲ نفر مصدوم می‌شوند.”

اصرار عجیبی وجود دارد تا خبررسانی فوت کارگران در شرکت های مستقر در عسلویه به گونه ای باشد که هم عادی و طبیعی جلوه کند (حوادث ناشی از کار) و هم اهمیت فرد فوت شده را به حداقل برسانند و هم وابستگی اش به شرکت را منکر شوند(کارگر پیمانکاری، پروژه ای) تا احتمالا نیازی به پاسخگویی و عذرخواهی از مافوق و مادون یا ابراز تاسف و پذیرش مسئولیت هم نباشد.

اینکه در پتروشیمی بوشهر و طی چند روز دو کارگر، فوت می کند هم به لحاظ انسانی و هم مدیریتی به قدری مهم است که مدیر عامل را به استعفا بابت قصور و تقصیرها بکشاند اما با خبررسانی ساده ی رسانه های نزدیک، به گونه ای نشان داده می شود که نه ۲ جان عزیز و چندین خانواده داغدار، که ۲ “عدد” در یک پروژه که چندان نسبتی هم با پتروشیمی و مدیرانش ندارند “صفر” شده اند و “تلفات جانبی” صنعت اند!

شرکت پتروشیمی بوشهر حتی به خود زحمت انتشار یک خبر در پرتال خبری هم نداده چه رسد به یک پیام تاسف و تسلیت! به جای آن اما برای استاندار بوشهر لوح تقدیر نوشته است!

مجتمع گاز پارس جنوبی اما حادثه رخ داده و پیگیری حال مصدومان را در پرتال خبری اش گزارش و نهایتا هم از قول مدیر عامل، پیام تسلیتی صادر کرده است.

آنچه مشخص است جان انسان ها عزیز است؛ چه کارگر پروژه ای، چه کارمند رسمی و چه معاون وزیر و برای هر جانی که در صنعت از دست می رود باید مسئولیت پذیرفت و متاسف بود.

شاید اگر حسابکشی درست و درمانی در بالادست بود کمتر شاهد چنین حوادث تلخ و بسیار کمتر شاهد چنین واکنش هایی در یک پتروشیمی بودیم؛ به ویژه پتروشیمی بوشهر که در راهبری و مدیریت نیروها، سابقه ی چندان درخشانی هم ندارد!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.