• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

دانشمندی که آمد و دانشمندی که رفت/ بخشداری که بخشدار شد!

  • کد خبر : 17725
  • 30 شهریور 1402 - 17:47
هر دو بخشدار منصوب در یک ویژگی مشترکند؛ بی شیله پیله و صاف و صادق اند؛ اهل دوز و کلک مانند سیاسیون فرصت طلب نیستند و اگر جامه به سیاست بازی نیالایند قطعا سالیان درازی، در دلها خواهند نشست اگر حتی بر مسند هم نمانند.

مصطفی ارجمند

آوای بوشهر؛ روز گذشته دو بخشدار در جم معارفه شدند؛ ابراهیم دانشمند بخشدار مرکزی شد و نرجس تشانی بخشدار ریز. هر دو از کف وزارت کشور به بخشداری رسیدند و بیگانه با شرح وظایف و تکالیف مدیریت اجرایی نیستند.

نرجس تشانی سالیان درازی، کارشناس بخشداری ریز بوده و شاید به جرات بتوان گفت او بخشدار بوده و برخی بخشداران کم تجربه، دستیارانش اما هیچگاه فرصتی برای تکیه زدن بر صندلی واقعی اش نداشت.

از حدود یک سال پیش از انتصاب، سرپرست بخشداری بود و مدیریتی بی حاشیه در بخش مطالبه گر ریز به نمایش گذاشت. حالا فرصت عرض اندام یافته تا امضایش را پررنگ تر پای نامه ها بزند و امید که بتواند قدر اعتماد فرماندار همشهری اش را بداند و شهروندان بخش ریز هم فرصت بی بدیل بانوی همشهری شان را غنیمت شمارند و مطالبه گری را با همدلی عجین

کنند و توسعه بیافرینند.

ابراهیم دانشمند هم ۷ سال کارشناس عمران بخشداری مرکزی و فرمانداری جم و بال توسعه شهرستان در حوزه عمران بوده است؛ صفای درون، دغدغه مندی بی حد، تلاش و دلسوزی، کاربلدی و کاردانی را می توان به این جوان بهارستانی بار کرد.

او هم مانند همطرازش در ریز، زیر و بم وزارت کشور را خوب فهمیده و می داند چگونه باید در مسیر توسعه گام بردارد؛ البته که راهی سخت در پیش دارد و مدیریت ده ها روستا با جمعیت چند ده هزار نفر دلی فراخ و جانی برنا می خواهد.

هر دو بخشدار منصوب در یک ویژگی مشترکند؛ بی شیله پیله و صاف و صادق اند؛ اهل دوز و کلک مانند سیاسیون فرصت طلب نیستند و اگر جامه به سیاست بازی نیالایند قطعا سالیان درازی، در دلها خواهند نشست اگر حتی بر مسند هم نمانند.

و او که از بخشداری مرکزی رفت؛ بی گمان، داناترین بخشدار تاریخ استان بود؛ دکترای حرفه ای شیمی کوانتوم دارد و عضو بنیاد علمی نخبگان ایران است. مادر دو فرزند که مادری هر دو را در دوران بخشداری ۴ ساله اش، تجربه کرده است.

دکتر طاهره عبدالهی، محقق و استاد دوره های آموزش و پژوهش صنعت نفت هم بوده و هست و با هوش سرشار و دانایی کم نظیر، توانست مدیریتی خلاق را در بخشداری مرکزی به نمایش بگذارد.

او استخدام وزارت کشور نبود و ۴ سال، عاشقانه و بی مزد و منت تلاش کرد و از ثمره تلاش ها و ذهن منظم اش، امروز امور دهیاری ها، برخط و نظام مند شده تا خدمت رسانی به روستاوندان، کمتر از سلایق و علایق و رانت، آسیب ببیند.

دکتر عبدالهی از بخشداری مرکزی رفت و هر آمدنی را رفتنی است اما بی شک، نامش به نیکی در تاریخ مدیریت جم ماندگار خواهد ماند.

او برای این دیار فرصت طلایی بود و هست؛ مثل دکتر اسدی، دکتر موذنی و انگشت شمار نخبگانی که در دنیا حرف برای گفتن داشته و دارند.

باشد که از او و از جم، بیشتر بشنویم…

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=17725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.