• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
رییس شبکه بهداشت و درمان جم؛

هشدار در خصوص شیوع آنفولانزا وآبله مرغان در مدارس جم

  • کد خبر : 18102
  • 16 مهر 1402 - 14:59
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: با تغییر فصل شاهد افزایش آنفولانزا و حساسیت های فصلی در دانش آموزان هستیم که نیاز است بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آوای بوشهر؛ احمد قاسمی در نشست با رییس آموزش و پرورش جم اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جدید، بهداشت مدارس یکی از اولویت های حوزه سلامت شهرستان است که در بخش های مختلف و در سطح مدارس پیگیری می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه شیوع آنفولانزا فصلی و آبله مرغان یکی از دغدغه های جدی حوزه سلامت است افزود: با تغییر فصل شاهد افزایش آنفولانزا و حساسیت های فصلی در دانش آموزان هستیم که نیاز است بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه معاینه دانش آموزان توسط کارشناسان بهداشت و پزشک از اهمیت بالایی برخودار است افزود: در معاینات پیش از شروع سال تحصیلی، بیماری، مشکلات جسمی، اختلالات رفتاری و … دانش آموز بررسی و در صورت مشکل تحت درمان قرار گرفته و در پرونده بهداشتی وی ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به دانش آموزان در حوزه سلامت گسترده می باشد افزود: اجرای طرح های ورانیش تراپی، مکمل یاری با ویتامین دی و آهن، واکسیناسیون، کلاس های آموزشی، طرح عاری از پوسیدگی دندان و … از جمله مهم ترین اقداماتی است که برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی انجام می شود.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم خاطر نشان کرد: تامین آب آشامیدنی سالم، گنزدایی و نظافت سرویس های بهداشتی، جعبه کمک های اولیه و شارژکپسول های آتش نشانی از جمله مهم ترین اقداماتی است که بازرسان بهداشت محیط در مدارس بررسی می کنند.

قاسمی با بیان اینکه تهویه مناسب تا حد زیادی از انتشار بیماری در کلاس های درس از انتشار جلوگیری می کند افزود: یکی از دغدغه های والدین شیوع شپش سر در دانش آموزان است که رعایت بهداشت فردی و جداسازی و درمان فرد آلوده تا زمان بهبودی کامل، از مهم ترین اقدمات در این زمینه می باشد.

لزوم راه اندازی آموزشگاه بهیاری در شهرستان جم

رییس آموزش و پرورش شهرستان جم نیز در این نشست با بیان اینکه بهداشت بر آموزش اولویت دارد افزود: آموزش در محیط ناسالم و غیرایمن امکان پذیر نیست و ارتقای سطح سلامت مدارس یکی از دغدغه های جدی ما می باشد.

سید ابولقاسم حسینی افزود: متاسفانه در شهرستان جم با توجه به وجود بالغ بر ۱۰۰ مدرسه دولتی، تنها تنها ۴ مربی بهداشت مشغول فعالیت است که در این زمینه با مشکلات عدیده ای مواجه می باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی باید در اولویت باشد گفت: از حضور کارشناسان شبکه بهداشت در مدارس استقبال می کنیم و با تدوین برنامه های مدون به دنبال آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت در بین دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان هستیم.

حسینی خواستار راه اندازی آموزشگاه بهیاری در شهرستان جم شد و افزود: با توجه به تعداد بالای دانش آموزان و استقبال از رشته بهیاری در شهرستان، آموزش و پرورش جم آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی این مرکز را دارد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.