• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

فرمانده ارشد پدافندغیر عامل منطقه ویژه پارس و پروژه کانال فرو ریخته/ اگر حادثه بزرگتری رخ می داد چه می کردید؟!

  • کد خبر : 18412
  • 02 آبان 1402 - 13:30
مدیریت کانال فرو ریخته نشان داد منطقه ویژه، به عنوان متولی اصلی، در هر دو بخش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران، نمره مردودی گرفته و باید برای روزها و ماه ها و سال های آینده، تدبیر کند وگرنه با این عملکرد، قطعا نمی توان از فرمانده ارشد پدافند و بحران منطقه ویژه، انتظار زیادی برای مدیریت چالش ها و بحران ها داشت!

آوای بوشهر؛ حدود یک ماه از فروریختن بخشی از مسیر خروجی عسلویه، به سمت اتوبان عسلویه به کنگان می گذرد و مسدود شدن مسیر اصلی ترددها از عسلویه به شرکت های پتروشیمی و سایر شهرستان های استان، بار ترافیکی سنگینی را به مسیر خروجی نامناسب و نامطلوب جایگزین تحمیل کرده است.

به گزارش آوای بوشهر؛ اینکه چرا ترمیم فرونشست کانال هدایت آب‌های برگشتی پتروشیمی ها در مسیر اصلی یک ماه به طول انجامیده و زمان مشخصی هم برای رفع این مشکل اعلام نشده موضوع اصلی این یادداشت نیست چه آنکه ممکن است به لحاظ فنی امکان ترمیم سریع این کانال امکان پذیر نباشد.

اما نکته مهمی که وجود دارد فقدان طرح و نقشه جامع و کاملی در راستای پدافند غیرعامل و مدیر بحران منطقه ویژه پارس است که فرماندهی آن هم به مدیر عامل منطقه ویژه پارس واگذار شده تا شاهد چنین مصائبی در پایتخت انرژی ایران نباشیم.

نشست و فرو ریختن کانال در مسیر اصلی خروجی عسلویه و وضعیت وحشتناک ترافیک در محور خروجی جایگزین، زنگ هشداری جدی برای منطقه ویژه پارس است که موضوع پدافند غیر عامل را در استراتژیک ترین نقطه اقتصادی کشور بیشتر مورد توجه قرار دهد.

مسیرهای ورودی و خروجی عسلویه، هم به لحاظ تعداد محورها، هم عرض خیابان و هم کیفیت در شرایط مطلوبی نیست و اگر خدای ناکرده اتفاقی بزرگتر رخ دهد بدون تردید شاهد فاجعه ای جبران ناپذیر خواهیم بود.

فقط کافی است وضعیت خیابان های منتهی به مجتمع های پتروشیمی را به عنوان نمونه های عینی از فاجعه پدافند غیرعامل در نظر بگیریم؛ کدام برنامه ریزی و اقدام مبتنی بر پدافند غیر عامل در شرایط اضطراری برای فرار از بحران، انجام شده است؟! مسیرهای خاکی منتهی به پتروشیمی ها، عرض کم خیابان ها، تابلوها و علائم ترافیکی ناکافی مسیرها، می تواند در صورت وقوع بحران، برون رفت از شرایط را به شدت پیچیده و بغرنج سازد.

انتصاب سخاوت اسدی مدیر عامل منطقه ویژه پارس به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه

عسلویه و مناطق پیرامون، محل استقرار بیش از ۸۰ واحد پتروشیمی و فاز پالایشگاهی است و برنامه ریزی جدی تری نیاز است تا نه در بحران های بزرگ که در چالش هایی چون ریزش یک کانال آب در مسیر اصلی، بشود مدیریت بهتری را به نمایش گذاشت؛ ولو با اطلاع رسانی بهتر و مطلوب تر در مورد تنها راه نامطمئن جایگزین یا حتی انتشار یک خبر کوتاه در پرتال خبری منطقه ویژه پارس و توضیح به افکار عمومی در خصوص این رخداد!

مدیریت کانال فرو ریخته نشان داد منطقه ویژه، به عنوان متولی اصلی، در هر دو بخش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران، نمره مردودی گرفته و باید برای روزها و ماه ها و سال های آینده، تدبیر کند وگرنه با این عملکرد، قطعا نمی توان از فرمانده ارشد پدافند و بحران منطقه ویژه، انتظار زیادی برای مدیریت چالش ها و بحران ها داشت!

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدا نگذره ازشون این چه وضعیه درست کردین برا مردم روزانه تصادف ،ترافیک ،جنگ اعصاب برا مردم ،جاده باریک و این حجم شلوغی وحشتناک و مسیری که حداقل نیم ساعت دورتر شده ،واقعا تاسف آوره شدیم مضحکه همه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.