• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

کلنگ ساخت دومین کتابخانه عمومی شهر جم به همت شهرداری به زمین زده شد/«جم» بعد از ۳۰ سال صاحب کتابخانه عمومی دوم می‌شود

  • کد خبر : 18997
  • 13 آذر 1402 - 10:52
دومین کتابخانه عمومی شهر جم با اعتباری برابر با ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینی با مساحت ۶۲۰ متر مربع در دو طبقه با مساحت ۸۴۰ مترمربع از سوی شهرداری در مدت ۱۳ ماه ساخته خواهد شد.

به گزارش  آوای بوشهر، فرماندار جم عصر چهارشنبه در این آئین گفت: خرسندیم که امروز در این آئین شاهد هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی برای توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی و پیشرفت فضای فرهنگی جم هستیم.
سیدمحمد احمدپور یادآور شد: ساخت این کتابخانه یکی از مطالبات دیرینه مردم جم بود که این مطالبه انصافاً با نگاه توسعه‌طلبانه و مثبت شهردار و شورای اسلامی کنونی شهر جم عملی شد. از نظر من، ساخت این کتابخانه، مهم‌ترین پروژه فرهنگی شهرستان است.

حجت الاسلام محمد محمدی عصر چهارشنبه در آئین کلنگ‌زنی دومین کتابخانه عمومی جم، با قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی جم که رسالت ساخت این کتابخانه را عهده‌دار شده، گفت: ساخت و توسعه کتابخانه در فضای شهری امری ضروری است؛ چون در زیست شهری، باید باغ دانش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره کتاب، ادامه داد: خوشبختانه شهردار جم فردی اهل مطالعه و دانش است که این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کرد و با همکاری فرمانداری شهرستان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر امروز ساخت این کتابخانه را بر زمین زدند.

وی یادآور شد: ما قدردان مسئولان و افرادی هستیم که اهتمام ویژه‌ای به توسعه فرهنگ کتاب و ساخت کتابخانه در نقاط شهری و روستایی دارند، هستیم. امیدواریم این کتابخانه هم مایه خیر و برکت دانش برای اهالی شهر جم باشد.

حیدر راهب در آئین آغاز ساخت یک کتابخانه جدید در جم اظهار داشت: کلنگ ساخت دومین کتابخانه عمومی شهر جم در حالی زده می‌شود که بیش از ۳۰ سال از تأسیس اولین کتابخانه عمومی این شهر می‌گذرد.

وی اضافه کرد: در این ۳۰ سال، با توجه به افزایش مهاجرپذیری و افزایش جمعیت این شهر صنعتی که شهرک‌های مسکونی صنایع نفت و گاز را نیز در خود جای داده، پیگیری‌های زیادی برای توسعه ساختار کتابخانه‌ای این شهرستان صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: شهردار و شورای اسلامی شهر جم در این دوره با نگاه خوبی که به حوزه فرهنگ به‌ویژه کتاب دارند، پای کار آمدند و ساخت کتابخانه دوم این شهر را متقبل شدند.

راهب ادامه داد: شهردار و شورای اسلامی این شهر که پیش از این زمین این کتابخانه را داده بودند، امروز وارد عمل شدند و عملیات ساخت آن را با نشاندن کلنگ بر زمین، آغاز می‌کنند. تشکر می‌کنیم از شورا و شهرداری که در مصوبات خود چنین نگاه بلندنظرانه‌ای را به طرح‌های فرهنگی دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: جم شهری است با وجه‌ای فرهنگی که نوجوانان فرهیخته‌ای را در بطن خود پرورش داده‌است و این شهر به‌شدت نیاز به کتابخانه دوم داشت تا بتواند به نیازهای کتابخانه‌ای شهروندان خود به شکل مطلوب‌تری پاسخ بگوید.

وی افزود: بی‌شک بازخورد فعالیت این مرکز کتابخوانی را پس از افتتاح به‌وضوح با توسعه فرهنگی این شهر خواهیم دید.

ساخت دومین کتابخانه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان

شهردار جم هم پیش از کلنگ‌زنی این پروژه بزرگ، گفت: دومین کتابخانه عمومی شهر جم با اعتباری برابر با ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینی با مساحت ۶۲۰ متر مربع در دو طبقه با مساحت ۸۴۰ مترمربع از سوی شهرداری در مدت ۱۳ ماه ساخته خواهد شد.

سیدخلیل حسین‌زاده تأکید کرد: ساخت این کتابخانه با هدف توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و مرتفع‌کردن نیاز کتابخوانی شهروندان جمی صورت می‌گیرد. امروز توسعه جوامع از مسیر توسعه فرهنگی می‌گذرد بنابراین ما تلاش کردیم تا خلأهایی ساختاری فرهنگی که در فضای شهری جم وجود دارد، شناسایی و برطرف کنیم.

طی آئینی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، فرماندار شهرستان جم، شهردار، اعضای شورای شهر و مسئولین محلی، کلنگ ساخت دومین کتابخانه عمومی شهر جم به زمین زده شد.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=18997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.