• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
8

دست رد هیات نظارت استان به سینه شاخص های جنوب/هیات مرکزی نظارت چه خواهد کرد؟

  • کد خبر : 19423
  • 17 دی 1402 - 12:44
نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در استان بوشهر به کاندیداها اعلام شد. طبق اعلام رسانه ها، از 70 کاندیدا در جنوب استان بوشهر، 34 کاندیدا تایید صلاحیت شده و مابقی با رد یا عدم احراز صلاحیت مواجه شده اند.

به گزارش آوای بوشهر؛ با انتشار پیامک های تایید صلاحیت کاندیداها که از سوی شورای نگهبان ارسال شده بود مشخص شد موسی احمدی نماینده فعلی انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت خود را دریافت کرده است.

از دیگر چهره های شاخص در انتخابات دوره دوازدهم مجلس که شانس بالایی هم برای رای آوری داشتند هیچکدام نتوانستند نظر مثبت هیات نظارت استان را جلب کنند.

سکینه الماسی که شانس پیروزی اش در این انتخابات بسیار بالا بود با رد صلاحیت مواجه شده در حالی که در دو دوره قبل، صلاحیت وی تایید شده بود.

نادر گنجی امام جمعه پیشین گله دار، جم و عسلویه که او هم از بخت خوبی در رقابت های انتخاباتی برخوردار بود با عدم احراز صلاحیت مواجه شده است.

سید اسدالله علمداری که گفته می شد حضورش می تواند شور انتخاباتی را ایجاد کند با توجه به اینکه خبری از تایید صلاحیتش منتشر نشده به نظر می رسد مانند مرحله اول، در مرحله دوم بررسی صلاحیت ها هم نتوانسته تاییدیه اش را دریافت کند.

حمزه اعتماد فرماندار سابق دیر و مسعود تنگستانی معاون فرماندار سابق دیر و بخشدار سابق آبدان که منسوب به جریان اعتدال بودند هم نتوانسته اند تایید صلاحیت خود را از هیات نظارت دریافت کنند.

در این میان عدم احراز صلاحیت دو نامزد انقلابی و گزینه های جایگزینی موسی احمدی در جبهه انقلاب هم شوک شدیدی به هواداران این دو کاندیدا وارد کرد؛ اسماعیل بیدار تحلیلگر سیاسی جبهه انقلاب و مدرس دانشگاه و عبدالحسین لطفی دادستان پیشین ممسنی و کازرون و قاضی فعلی دادگاه تجدید نظر استان فارس که رقابتی سخت و جدی را برای جانشینی موسی احمدی آغاز کرده بودند حالا باید منتظر نتیجه اعتراض شان باشند. به نظر می رسد شانس تایید صلاحیت این دو بیش از دیگر کاندیداهای رد صلاحیت شده باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده سید حسن حسینی، محمد سهیلی، سید یوسف حسینی، عباس صالح نژاد، حسن بردستانی، امین دراهکی، محمد علی جلالیان، علی اکبر میرزایی، محمد جواد مظفری پور، محمد دراهکی و هدی خالدی، علی دبیری از دیگر کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان هستند.

الهام شامیری، فریبا افشون‌مفرد، شهره سعیدی فرشید کلاه کج از دیگر کاندیداهایی هستند که خبر رد یا عدم احراز صلاحیت شان منتشر شده است.

حالا کاندیداهایی که صلاحیت شان تایید نشده ۳ روز فرصت دارند تا با اعتراض به بررسی صلاحیت ها در استان، تاییدیه خود را ازهیات مرکزی نظارت در تهران بگیرند؛ موضوعی که به نظر می رسد برای برخی کاندیداها، دور از ذهن نیست و ۲۰بهمن ماه به جمع کاندیداهای تایید صلاحیت شده باز خواهند گشت.

هر چند هیات مرکزی نظارت می تواند صلاحیت کاندیداهای تایید صلاحیت شده در استان ها را رد کند و این یعنی نه تایید شدگان لزوما تایید شده اند و نه رد یا عدم احراز صلاحیت شدگان به انتهای راه رسیده اند همه چیز تا روز انتخابات ممکن است …

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=19423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.