• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

خیابان در بیابان؛ این بار در بهارستان/پای عضو شورا در میان است؟!

  • کد خبر : 20169
  • 18 فروردین 1403 - 10:49
انتظار می رود شهرداری بهارستان به این ابهام، پاسخی روشن دهد که این خیابان بر مبنای کدام ضرورت احداث شده است؛ بافت جمعیتی، موقعیت سوق الجیشی، ترافیک سنگین یا …؟!

اجرای این خیابان در شهر بهارستان، حاشیه ساز شده است. گویا برای شهروندان بهارستانی دلایل احداث این خیابان در نقطه ای از شهر که فاقد بافت مسکونی است ابهام هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش آوای بوشهر، خیابان «موعود» شهر بهارستان که در دهه فجر سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید همان خیابانی است که بسیاری را در این شهر شگفت زده کرده!

این خیابان ۳۰۰ متری که البته فرماندار و سایر مسئولان در آیین افتتاح رسمی آن شرکت نکردند با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال اجرایی و گفته شده تملک اراضی و توافق با مالکان هم در روندی سریع، انجام شده است.

برخی شهروندان بهارستانی در گفتگو با آوای بوشهر اعلام کردند شهرداری، این خیابان را فقط برای یک ساختمان مسکونی احداث کرده است در حالی که همچنان بلوار مرکز شهر و برخی از نقاط بهارستان، سال هاست برای تامین اعتبار و ساماندهی، در صف انتظارند.

به گفته شهروندان، منزل مسکونی واقع در انتهای این خیابان، متعلق به یکی از اعضای شورای شهر بهارستان است که به نظر می رسد دلیل اجرای پروژه، علی رغم انتقادات، بوده است.

پاسخ احتمالی و همیشگی به این انتقادها، اتصال دو خیابان به یکدیگر است که البته معمولا برای توجیه خدمات رسانی یک طرفه استفاده می شود و جنبه اقناعی برای متولیان دارد نه مردم!

البته شهروندان انتقادات دیگری هم دارند؛ از جمله برخی تبعیض ها در خدمات رسانی که برخی کوچه ها مانند کوچه دانش ۵ را، بدون رعایت عقب نشینی، ساماندهی شده اند اما پاسخ به برخی ساکنان دیگر کوچه ها، با شرط و شروط همراه است.

انتظار می رود شهرداری بهارستان به این ابهام، پاسخی روشن دهد که این خیابان بر مبنای کدام ضرورت احداث شده است؛ بافت جمعیتی، موقعیت سوق الجیشی، ترافیک سنگین یا …؟!

و البته پاسخ دهد که چرا اجرای بلوار ورودی بهارستان از سمت ایست و بازرسی سابق که نقش بزرگی در توسعه این شهر ایفا می کند اولویتی کمتر از این خیابان داشته یا تکمیل بلوار مرکز شهر بهارستان، که می تواند مبلمان شهری و جلوه بصری بهارستان را متحول کند به صورت لاکپشتی ادامه یافته است اما خیابان خالی از جمعیت، در اولویت پروژه ای قرار گرفته است.

آوای بوشهر آمادگی دارد پاسخ مدیریت شهری بهارستان را جهت روشن شدن ابعاد ماجرا منتشر کند.

لینک کوتاه : https://avayebushehr.ir/?p=20169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در آوای بوشهر منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.